محمدنادری: خیلیها به من می گویند شبیه امیر جعفری هستی!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,محمدنادری

محمد نادری سال ۹۴ به بهانه حضورش در سریال «شمعدونی» با بانی فیلم گفت و گویی درباره این سریال داشته که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:


نادری در ابتدا درباره همکارش اش با مهدی فخیم زاده عنوان کرد: من سالها با خانم منیژه محامدی کار تئاتر کردم، «آمادئوس»، «تبرئه شده»، «دوازده» و کلی کار دیگر، قبل از آن هم که دوران دانشگاه بود و کلی کار دانشجویی داشتم. من لیسانس را از دانشگاه سوره گرفتم و فوق لیسانس را هم از تربیت مدرس و اصولاً کارم را با نمایش آغاز کردم. به نظر من از بازیگری هم به مراتب سخت‌تر بود. شهرام کیور تدوینگر سریال «شمعدانی» با من تماس گرفت و گفت جریان این است.

 

من صدای تو را شنیدم به نظرم برای این کار خوب هستی، رفتم و گفت چون آقای فخیم زاده خیلی حساس هستند حتماً تست صدا باید داشته باشیم. رفتم اتودی زدیم و من فهمیدم که پیش از من تعدادی از دوستان دیگرم برای تست صدا آمده‌اند، از جمله سیامک صفری و… من روی صدا واقعاً کار کردم تا بتوانم به حد معقولی برسم و آن صدا بتواند صورت آقای فخیم زاده را پر کند. من به آقای فخیم‌زاده گفتم این کار یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا برای من بود چون اولاً پیش از این کار دوبله نکرده بودم، کار صدا پیشگی کرده بودم. از طرف دیگر صدای آقای فخیم زاده مشخصه‌هایی دارد که همه می‌شناسندو در واقع جنس صدای او طوری بود که برای این کار ابتدا خیلی می‌ترسیدم.


وی در ادامه درباره حضورش در «شمعدونی» بیان کرد: من سر سریال کوچه مروارید بودم که آقای سالار زهی تهیه‌کننده و کارگردان سریال به من خبر دادند که سروش صحت بازیگر نقش اول کارش را پیدا نکرده است، ساعت دوازده شب بود، خندیدم گفتم بابا نقش اول را که همین جوری به من نمی‌دهند! (می‌خندد) گفت حالا تو برو ضرر ندارد. سکانس را آوردند و گفتند چون ما تا به حال هیچ بازی و کاری از تو ندیده‌ایم این سکانس را کار کنید. عذرخواهی کردند ولی من خواندم و نقش را بازی کردم. همانجا نسبتاً خوششان آمد، ولی من آمدم سرکارم و ادامه دادم چون وسط ضبط بودم. دو روز بعد گفتند بیا برای تمرین و عقد قرارداد و از پس فردا هم ضبط شروع می‌شود. خیلی ناگهانی من به گروه پیوستم. در حالیکه بقیه افراد انتخاب شده بودند و تمرین‌های ابتدایی را انجام داده بودند.


وی در پایان ینز درباره همکاری اش با بهنام تشکر افزود: قرار بود سر یک تئاتر که تمرین هم کرده بودیم با هم همبازی باشیم که شرایط مهیا نشد و او مسافرتی برایش پیش آمد و رفت.
من جنس بازی بهنام را خوب می‌شناسم. باور کن وقتی در اینستاگرامم از زبان فردی خواندم بازی‌ام شبیه بهنام شده برایم تعجب برانگیز بود. جالب‌تر اینکه بدانی خیلی‌ها به من می‌گویند تو شبیه به امیر جعفری هستی! البته گریم در سریال «شمعدونی» خیلی روی صورت من تاثیرگذار است. آقای چگینی حتی می‌گفت کسی تو را بیرون ببیند نمی‌شناسد. چون گریم سن مرا بالاتر برده، جلوی موهایم خالی شده، آن زمان به شدت چاق شدم و گفتند چاقی‌ات را نگهدار برای این نقش مفید است. حتی می‌گفتند شکم را موقع بازی بیرون بده و… الان تو با یک ۱۹۰ ولی ترکه‌ای و لاغر مواجه هستی! در کل می‌خواهم بگویم هیچ قصد و غرضی و هدفی برای شبیه شدن بازی من به بهنام تشکر وجود نداشت.

 

اگر این حس برای شما وجود دارد شاید برگردد به اینکه شخصیت نیما و هوشنگ شباهت‌های بسیاری با هم دارند. هر دوی این کاراکترها مدام بلا سرشان می‌آمد و مدام گاف می‌دادند و حتی از سوی دیگران تا حدی تحقیر هم می‌شدند. ضمن اینکه جنس صدای من و بهنام هم تا حدودی بم و به هم نزدیک است. در عین حال که من سعی می‌کردم تا حدود زیادی صدایم را نازک کنم و از لحن خودم فاصله بگیرم و هرگز نخواستم صداسازی بشود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------