از فشن شو تا پرده سینما؛ مدل‌های مشهوری که بازیگر شدند



برخی از مدل ها هستند که توانستند توانایی های خود را نشان داده و به سطح بالاتری از شهرت، که بازیگری است، دست یابند. در ادامه مدل های موفقی را که توانستند از دنیای مد و فشن پای خود را فراتر بگذارنند و به هالیوود راه یابند، برایتان آورده ایم.

به گزارش برترین ها، مدل های زیادی در حال فعالیت در صنعت مد و فشن هستند اما آیا تمام آنها به شهرت رسیده اند؟ خیر! اما برخی از مدل ها هستند که توانستند توانایی های خود را نشان داده و به سطح بالاتری از شهرت، که بازیگری است، دست یابند. در ادامه مدل های موفقی را که توانستند از دنیای مد و فشن پای خود را فراتر بگذارنند و به هالیوود راه یابند، برایتان آورده ایم.
 
کیت آپتون

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مدل‌های مشهوری که بازیگر شدند


هیچ شکی نیست که کیت آپتون در حال حاضر یکی از مشهورترین مدل های جهان است. این ستاره در طول 5 سال اخیر موفقیت های بسیاری کسب کرده است. به عنوان مثال عکس او را روی جلد مجلات مشهوری مانند Vogue، GQ، Cosmopolitan یا Sunday Times Style می توان مشاهده کرد. وی در نظرسنجی که مجله «هالیوود بوز» هر ساله با عنوان «زیباترین زنان دنیا» انجام می‌دهد در سال ۲۰۱۴ رتبه دوم را با بدست آوردن ۷۰۰ هزار رای به خود اختصاص داد.
 
این ستاره 23 ساله به تازگی در عرصه بازیگری نیز قدم گذاشته است. اگر چه او در ابتدا در نقش های کوچکی ظاهر می شد اما با توانایی هایی که داشت توانست خودش را نشان دهد و نقش های بزرگ تر و مهم تری را از آن خود کند. به عنوان مثال او در سال 2013 در فیلم کمدی «The Other Man» در کنار ستاره هایی چون کامرون دیاز و لزلی من بازی کرده است.
 
تایرا بنکس

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مدل‌های مشهوری که بازیگر شدند


تایرا بنکس مجری برنامه‌های تلویزیونی، بازیگر و مدل پیشین آمریکایی است که فعالیت خود را در سن 16 سالگی به عنوان مادلینگ آغاز کرد. او با فعالیت هایش به عنوان مدل در شهرهایی چون پاریس، میلان، لندن، توکیو و نیویورک به شهرت رسید به طوری که عکس هایش روی جلد مجلات مشهوری چون Elle، Cosmopolitan، Seventeen، Teen Vogue، GQ و...  چاپ شد. در واقع او اولین زن آفریقایی- آمریکایی است که تصویرش روی جلد مجله به چاپ رسید.
 
در سال 1997 او به عنوان سوپرمدل سال انتخاب شد و در همان سال قرار خود را به عنوان مدل ویکتوریا سیکرت امضا کرد که اوج موفقیت اش در صنعت مادلینگ بود. اما این موفقیت ها او را راضی نکرد و همچنان تلاش اش را به عنوان یک ستاره ادامه داد تا در نهایت توانست در صنعت سینما ایفای نقش کند. او در سال‌های بعد، با اجرای برنامه‌های تلویزیونی موجب رسیدن به موفقیت های تجاری بالاتری شد. از مشهورترین هنرنمایی های او می توان به فیلم هایی چون Gossip Girl، Shake It Up!، Glee و Coyote Ugly... اشاره کرد.
 
امیلی راتایکوفسکی

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مدل‌های مشهوری که بازیگر شدند


بدون شک می توان گفت که حرفه مادلینگ برای امیلی راتایکوفسکی هیچوقت یک هدف نبوده است. نه به این معنی که او برای مادلینگ ارزشی قائل نبود یا آن را جدی نمی گرفت، بلکه واقعیت این است که او بازیگری را در اولویت هدف هایش قرار داده بود. او در سن 14 سالگی با شرکت فورد قراردادی امضا و کار خود را آغاز کرد و پس از آن مدل شرکت های لوکسی چون مارک جکوبز شد.
 
راتایکوفسکی پیش از ورود به عرصه مدلینگ، شانس خود را در فوتبال، بازیگری و باله آزمود. او در سال ۲۰۱۳ پس از ظاهر شدن در تک آهنگ جنجال برانگیز «خطوط محو»، که در ۲۵ کشور رتبه نخست را کسب کرد، به شهرت رسید. از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم های «دختر گم‌شده» و «ما دوستان تو هستیم» اشاره کرد.

کارا دلوین

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مدل‌های مشهوری که بازیگر شدند


کارا دلوین در حال حاضر یکی از تاثیرگذارترین مدل های جهان است که جایزه «مدل سال» را در سال 2012 و 2014 از آن خود کرد. او برای برندهای مشهوری چون Burberry، Mulberry، Tory Burch، Chanel، DKNY، H&M و Dolce & Gabbana همکاری کرده است. کارا دلوین نه تنها در هفته های فشن شوی نیویورک بلکه در فشن شو ویکتوریا سیکرت نیز حضور داشت. تمام این فعالیت ها او را تبدیل به یکی از مشهورترین مدل های جهان کرده است. موفقیت های او در صنعت مد و فشن تمامی ندارد اما این مانع از حضور و موفقیت او در عرصه های دیگری چون بازیگری نشد. او در سال 2012 در نقش های کوتاهی ایفای نقش کرد اما سال گذشته با حضور در فیلم « Paper Towns» توانست خود را به عنوان یک بازیگر هالیوودی در دل مردم جا کند.
 
کامرون دیاز

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مدل‌های مشهوری که بازیگر شدند


ممکن است شما کامرون دیاز را به خاطر حضورش در هالیوود بشناسید اما او در ابتدا فعالیت خود را به عنوان یک مدل، در سن 16 سالگی، آغاز کرد. او تا به حال با برندهای معتبری چون Coca-Cola،Calvin Klein و Levi’s همکاری کرده است. علیرغم پیشنهادهای خوبی که به او در زمینه مادلینگ شده، او بازیگری را انتخاب و در سال 1994 در کمدی «The Mask» جیم کری ایفای نقش کرد. او تاکنون نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب، بافتا و انجمن بازیگران نمایشی شده است. از فیلم های مشهوری که او در آن ایفای نقش کرده می توان به «شرک»، «ماسک»، «فرشتگان چارلی»، «آسمان وانیلی» و ... اشاره کرد.
 
 شارون استون

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مدل‌های مشهوری که بازیگر شدند


بی شک می توان گفت که شارون استون از دیگر بازیگران زن این لیست، تواناتر است. او نیز ابتدا کارش را با مادلینگ آغاز کرد. او حتی به خاطر این کار مدرسه و محل زندگی اش را ترک کرد و به نیویورک رفت. پس از آن، او به سرعت جذب برندهایی چون فورد شد. اگر چه او در حرفه مادلینگ بسیار موفق بود اما خیلی در این زمینه دوام نیاورد، به طوری که 3 سال بعد به حرفه بازیگری روی آورد. اولین تجربه او در سال 1980 در فیلم «خاطرات استارداست» بود. پس از آن پیشنهادهای بهتری به او شد به طوری که توانست در فیلم هایی چون «غریزه اصلی»، « گلوریا»، «زن گربه ای» و غیره به خوبی بدرخشد. او تا به حال موفق به دریافت جوایز گلدن گلوب و امی شده ‌که شهرتش را بیشتر مدیون فیلم پرفروش و جنجالی «غریزه اصلی» است.
 
میلا یوویچ

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مدل‌های مشهوری که بازیگر شدند


فعالیت اخیر میلا یوویچ در صنعت سینما آنقدر چشمگیر است که فراموش کرده ایم او روزی یک مدل بوده است. زمانی که او پنج سال بیشتر نداشت به همراه خانواده به شهر ساکرامنتو کالیفرنیا مهاجرت کرد. میلا به دلیل چهره زیبا و معصوم و چشمان آبی رویایی‌اش (و همچنین شهرت مادرش) خیلی زود توانست توجه فعالان صنعت مدلینگ را به خود جلب کند.
 
او حرفه مدلینگ را از سن ۱۱ سالگی آغاز کرد و به دلیل زیبایی اش خیلی زود عکس‌های او جلد تمام مجلات مد آمریکا را پوشش داد. او با برندهای مشهوری چون H&M، Giorgio Armani، Christian Dior، DKNY، Coach و Calvin Klein همکاری کرد. پس از کسب موفقیت‌های پی در پی در عرصه مدلینگ، میلا و مادرش تصمیم گرفتند که او را وارد صنعت سینما کنند. این اتفاق در سال ۱۹۸۸ وقتی که میلا ۱۳ سال بیشتر نداشت با بازی در فیلم «اتصال دو ماه» به وقوع پیوست.
 
گل گدوت

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مدل‌های مشهوری که بازیگر شدند


گل گدوت یکی از جذاب ترین زنان این لیست است. او در سال 2004 در مسابقه دوشیزه جهان شرکت و پس از آن در کمپین های تبلیغاتی مد و فشن هنرنمایی کرد. Gucci، aptain Morgan، Jaguar Cars و Vine Vera از برندهای مشهوری است که گل گدوت به عنوان چهره تبلیغاتی در آن درخشیده است. پس از فعالیت و کسب موفقیت در عرصه مدلینگ، وی فعالیت‌های سینمایی خود را با بازی در فیلم «سریع و خشمگین 4» (۲۰۰۹) آغاز کرد و در سری بعدی همین فیلم به عنوان «سریع و خشمگین 6»در کنار پل واکر و ون دیزل ظاهر شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------