منع ورود سازندگان فیلم نامزد اسکار به آمریکا



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مستند آخرین مرد در حلب

عوامل مستند نامزد اسکار «آخرین مردان در حلب» به سبب محدودیت‌های مهاجرتی «ترامپ» قادر نخواهند بود در مراسم پایانی جوایز سینمایی اسکار حضور یابند.

به گزارش ایسنا ، امسال نیز همچون سال گذشته، جوایز سینمایی اسکار تحت تاثیر سیاست‌های مهاجرتی جنجالی «دونالد ترامپ» قرار دارد و «فاراس فیاد» کارگردان و «کریم عابد» تهیه‌کننده مستند سوریه‌ای «آخرین مرد در حلب» که در شاخه بهترین مستند بلند جوایز اسکار نامزد کسب جایزه شده‌اند به دلیل قانون منع سفر چند کشور مسلمان به آمریکا در مراسم پایانی این رویداد سینمایی حضور نخواهند داشت.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار با حمایت از این مستند با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «فاراس فیاد» کارگردان و «کریم عابد» تهیه‌کننده مستند «آخرین مردان در حلب» تاریخ‌ساز شدند چرا که با این فیلم توانستند برای اولین‌بار یک تیم کارگردانی-تهیه‌کنندگی سوری را در شاخه مستند نامزد اسکار کنند. جوایز اسکار ۹۰ سال دستاوردها در عرصه هنر فیلمسازی را جشن گرفته و همواره در تلاش برای گذر از مرزها و برقراری ارتباط با مخاطبان در سراسر جهان فارغ از تفاوت‌های ملیتی، قومی و مذهبی بوده است. ما به عنوان حامیان فیلمسازان و حقوق تمامی افراد در سراسر جهان قاطعانه از کارگردان و تهیه‌کننده این مستند حمایت می‌کنیم که برای حضور آنهادر مراسم پایانی اسکار ۲۰۱۸ ویزا صادر نشد.

سال گذشته اصغر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» نامزد بهترین فیلم خارجی اسکار اعلام کرد در واکنش به سیاست مهاجرتی دولت آمریکا علیه چند کشور مسلمان، در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد. همچنین فیلمبردار سوری مستند کوتاه «کلاه‌سفیدها» نیز از سفر به آمریکا منع شد؛ اما در نهایت هم فیلم «فروشنده» و هم مستند کوتاه «کلاه‌سفیدها» موفق به کسب جایزه اسکار در شاخه‌های مربوطه شدند.

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار  روز چهارم مارس ۲۰۱۸ (۱۳ اسفندماه) با اجرای «جیمی کیمل» در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------