شوخی نوازی سامان احتشامی در برنامه دورهمی



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,برنامه دورهمی

شب گذشته مهران مدیری، میزبان سامان احتشامی پیانیست کشورمان بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  شب گذشته مهران مدیری به موضوع پشت پرده ها و بر ملا شدن آنها پرداخت.

وی گفت: در حال حاضر درباره اظهارات پشت پرده بحث فراوان است و یک عده معتقد هستند که امروزه پشت پرده ای وجود ندارد. او در ادامه از تماشاگران خواست تا سوال های خودشان را درباره پشت پرده او بپرسند.

مدیری در پاسخ به سوال یک تماشاگر درباره داشتن محافظ شخصی گفت: من محافظ ندارم و در یک مصاحبه هم گفتم که ما جاهایی که می رویم، خودشان عده‌ای را برای محافظت از هنرمندان مسئول می کنند.

وی همچنین، درباره علت مشکی پوشیدن خود بیان کرد: پیراهن مشکی را برای خوش تیپی و لاغری می پوشم!(خنده).

مدیری در پاسخ به سوال یکی از تماشاگران درخصوص انتخاب بازیگران مجموعه های تلویزیونی توسط او بیان کرد: چرا من باید بازیگران سازمان عریض و طویل صدا و سیما را انتخاب کنم؟ هر فیلم و مجموعه ای کارگردان و عوامل خودش را دارد.

وی در ادامه درخصوص پارتی بازی گفت: همه جا پارتی بازی می شود و من هم اگر ببینم کسی صلاحیتش را دارد، پارتی بازی می کنم. البته خیلی به ندرت پیش می آید.

مدیری درباره دعوت از خواننده‌ها و حواشی و شایعات آن گفت: حقیقت این است که ما زیر دکور دورهمی یک سیاه‌چال داریم که پر از خواننده است. هر وقت مهمان نداریم، مشعل بر می داریم و از سیاه چال خواننده انتخاب می کنیم.

در ادامه برنامه، مدیری به گفتگو با سامان احتشامی پرداخت. احتشامی پس از ورود به صحنه، اولین قطعه خود را با نام «نسیم» اجرا کرد.

وی در ادامه، با بیان اینکه مادرم ساز پیانو را دوست داشت، در خصوص آشنایی خود با پیانو و نواختن آن گفت: مادرم دوستی داشت به اسم سهیلا خانم که من با فرزندش همبازی بودم‌. هر وقت به خانه آنها می‌رفتیم، پشت پیانو می‌نشستم و می زدم. خب وقتی خانواده استعداد من را دیدند، هر چه داشتیم، فروختند و برای من یک پیانو خریدند.

این نوازنده بیان کرد: پیش از انقلاب دوران سختی بود و کلاس آموزشی وجود نداشت و من از دهه ۷۰ کلاس هایم را شروع کردم. درس خواندن را دوست نداشتم و دوره دانشگاهم ۹ سال طول کشید!

وی با بیان اینکه در زمینه موسیقی ایرانی تخصص دارد، اظهار کرد: موسیقی در فرنگستان از سال ۱۶۰۰ میلادی نوشته شده است و به دوران کلاسیک رسیده. از ۱۸۲۰ به بعد هم نمایش و موسیقی شد و دوران مدرن موسیقی سپری شد. ما باید به‌عنوان یک موسیقیدان همه سبک ها را یاد بگیریم اما نهایتاً من نوازنده، باید من به عنوان ایرانی ساز ایرانی بزنم و افتخار می کنم که با یک ساز فرنگی ایرانی می نوازم.

احتشامی در خصوص نبودنش در ارکسترها گفت: در وهله اول وقت ندارم و بعد اینکه وقتی بروم و دیده نشوم، چه فایده ای دارد. همیشه نام خواننده ها دیده می شود. چون از دوران کودکی وارد این حوزه شدم، یاد گرفتم در ارکستری ساز نزنم و همیشه دلم می‌خواهد دیده شوم.

وی به راه اندازی آموزش مجازی موسیقی اشاره کرد و گفت: از سال ۸۳ و بعد از اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل شدم، یک آموزشگاه تأسیس کردم و تعدادی هنرجو پرورش دادم. فضای آموزشگاه را با همکاری برخی دوستان گسترش دادیم تا اینکه الان برای دسترسی بهتر هنرجوهای شهرستانی، در پی راه اندازی سایت آموزشی هستیم.

وی درخصوص درآمد خود گفت:‌ درآمدم بستگی به شرایط کارم دارد؛ زمانی کار می کنم و زمانی نه. خدا رو شکر درآمد در حدی هست که اجاره دفتر و خانه و قسط ماشین و ...پرداخت کنم. اکثر موسیقیدان ها از راه برگزاری کلاس امورات خود را می‌گذرانند و درآمد ثابتی برای موسیقیدان‌ها وجود ندارد.

اما یکی از جالب ترین بخش های برنامه دیشب شوخی نوازی سامان احتشامی بود. او در بخشی از برنامه ترکیبی از موسیقی های کلاسیک غربی و ایرانی را با پیانو نواخت. ترکیبی که گاه ریتمی شاد و گاه غمگین داشت و همین باعث خنده و شادی مخاطبان می شد. او گفت که روزی خیلی اتفاقی به این ایده رسیده و جواب هم گرفته است.

احتشامی در پایان صفحه گرامافون موسیقی استاد معروفی را به موزه دورهمی اهدا کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------