«کلاه‌قرمزی»، نوروز ۹۷ به تلویزیون می‌آید؟



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,کلاه قرمزی

خــــــــبر پـــــخش (احتمالی) مجموعه «کلاه‌قرمزی»، دیروز روی خروجی تعدادی از خبرگزاری‌های رسمی قرار گرفت. خبری که هر چند بوی مصالحه بین سازندگان این سریال محبوب و مدیران صداوسیما را می‌داد ولی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

آنچه ماجرا را پیچیده می‌کند، خبر پخش مجموعه «کلاه‌قرمزی» در نوروز ۹۶ بود که تا آخرین روزهای سال ۱۳۹۵ هم قطعی به نظر می‌رسید و حتی شبکه دو سیما به‌طور رسمی خبر از گنجاندن این مجموعه در کنداکتور شبکه در ایام نوروز داده بود، با این‌حال به فاصله ۴۸ ساعت مانده تا روز موعود، خبر عدم توافق بین سازندگان و مدیران تلویزیون پخش «کلاه‌قرمزی ۹۶» را منتفی کرد. حالا و با توجه به آن سابقه و آن رخدادها، نه‌می‌توان به خبر پخش «کلاه‌قرمزی» امید بست و نه می‌توان آن را به‌طور قطع رد کرد. از یک طرف بخش عمده این مجموعه آماده پخش است و یک‌سال نیز به انتظار نمایش مانده است و از طرف دیگر سابقه اختلاف مابین دو طرف ماجرای پخش را در میانه‌ گمانه‌زنی‌ها و تردیدها قرار می‌دهد.


خبر ناگهانی احتمال پخش «کلاه‌قرمزی» در نوروز ۹۷ هر چند روی خروجی چند خبرگزاری معتبر قرار گرفت، اما منبعی برای‌ خبر ذکر نشده بود. در نتیجه همگان ترجیح دادند که در مورد پخش «کلاه‌قرمزی» جانب احتیاط را در نظر بگیرند و از «احتمال» پخش «کلاه‌قرمزی» سخن بگویند. اما در این میانه بود که «ایسکانیوز» به پستی از حمید جبلی اشاره کرد، پستی که این هنرمند در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده بود و توافق مابین سازندگان و مدیران را رد کرده بود. هر چند این پست هم از قید «هنوز» استفاده کرده و نوشته بود: «درباره پخش «کلاه قرمزی» هنوز با صداوسیما توافقی صورت نگرفته است» ولی همین پست تایید می‌کرد که اولا مذاکرات مابین دو طرف در جریان است و ثانیا امیدی به توافق در آینده هست. همین دو سال پیش و در زمان پخش موفقیت‌آمیز «کلاه‌قرمزی ۹۴» بود که مجله همشهری جوان از این مجموعه و شخصیت‌هایش به‌عنوان موفق‌ترین و پول‌سازترین محصولات فرهنگی بعد از انقلاب نام برد.


شخصیت‌هایی که تاکنون در چندین فصل از مجموعه تلویزیونی و سه فیلم سینمایی حضور داشته‌اند و همواره موفق بوده‌اند؛ چه در سینما و چه در تلویزیون. محبوبیت «کلاه قرمزی» در بین تماشاگران تلویزیون، به‌ویژه در ایام نوروز بر کسی پوشیده نیست، پس بی‌تردید شبکه دو می‌تواند از آن به‌عنوان برگ برنده‌اش در تعطیلات نوروز استفاده کند. از طرف دیگر، سازندگان این مجموعه هم به نمایش مجموعه بی‌میل نیستند.

 

در طول سال گذشته و بعد از منتفی شدن پخش سریال از تلویزیون بود که خبری دال بر احتمال توزیع «کلاه‌قرمزی» در شبکه ویدیویی منتشر شد، خبری که بعدتر با اعلام تلویزیون منتفی شد. در واقع به نظر می‌رسد که جدا از مسائل مالی که یکی از اختلافات اصلی دو طرف محسوب می‌شود، مسائل دیگری هم در میان است؛ مسائلی که پیش‌تر در مورد تعداد دیگری از عروسک‌ها و پخش‌شان در تلویزیون رخ داد. با این‌حال، دو طرف ترجیح می‌دهند که در سکوت خبری اقدام کنند.

 

نه سازندگان مجموعه «کلاه‌قرمزی» تمایلی به صحبت با رسانه‌ها دارند (در مجموع تعداد گفت‌وگوهای مجموعه «کلاه‌قرمزی» با رسانه‌ها بسیار انگشت‌شمار است، چنانچه حمید جبلی و ایرج طهماسب فقط یک‌بار درباره «کلاه‌قرمزی» با خبرآنلاین صحبت کردند) و نه مدیران تلویزیون تمایلی به صحبت در این مورد دارند (تمام گفته‌های مدیران سیما صرفا پاسخ به ابهامات و شایعات بوده). پس با این شرایط، گویا قرار است ماجرای «کلاه‌قرمزی» همچنان در میانه دوراهه‌ای بماند.

 

دوراهه‌ای که با وجود تمایل احتمالی دو طرف برای توافق به بن‌بست منتهی می‌شود. در حالی که عده‌ای تلویزیون را مقصر عدم حصول توافق می‌دانند و برخی دیگر سازندگان مجموعه را، به نظر می‌رسد که فعلا همه راه‌ها آنچنان نامشخص است که نمی‌توان به صراحت در مورد «کلاه‌قرمزی» و سرنوشتش نظر داد. پس باز باید به سه هفته پایانی سال امید بست و مذاکرات پشت درهای بسته.

 

 

روزنامه وقایع اتفاقیه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------