بازیگر «پاورچین»: به آنچه حقم بود نرسیدم/ بازی نوید محمدزاده فوق‌العاده است



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سحرزکریا

سحر زکریا بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که آثار و کارهای خوب همیشه ماندگار هستند و برای همه دست اندرکاران آن مجموعه اعم از بازیگر، کارگردان، تصویربردار، جذاب و ارزشمند است.

به بهانه پخش مجدد «پاورچین» از شبکه آی فیلم با این بازیگر سینما و تلویزیون گفت و گویی انجام شد که در ذیل آمده است.

چه اتفاقی افتاد که سریال «پاورچین» پرطرفدار شد؟
در واقع عوامل کاربلدی کنار هم جمع شده بودند و ماهم به عنوان بازیگر در این مجموعه حاضر بودیم. با توجه به پخش هر شب آن، مخاطب هم خیلی خوب با این طنز ارتباط برقرار کرده بود. هنوز هم با وجود اینکه بارها از شبکه های مختلف پخش شده اما مردم همچنان پای تلویزیون می نشینند و از دیدن آن خسته نمی شوند.

سحر زکریا به حقش رسیده است؟ یا در آن جایگاهی که انتظار داشت الان هست؟
مسلما خیر. برخی از کارگردانان به خاطر وضعیت اقتصادی و بودجه کمی که برای یک فیلم اختصاص می دهند سعی می کنند با چند بازیگر یا بهتر بگویم نابازیگر کار را جمع کنند که اصلا اتفاق خوبی نیست. متاسفانه الان هم به این خاطر فیلم خوب، چندان نمی بینیم. باید قدر بازیگرهای قدیمی و پیشکسوت را بیشتر بدانیم هرچند خود من قدیمی نیستم ولی بیش از ۲ دهه فعالیت دارم. شاید لازم باشد مقداری با ما مهربانانه تر برخورد شود. بدین خاطر من به آن چیزی که فکرش را می کردم و باید به آن می رسیدم هنوز نرسیده ام.

مثل اینکه از شرایط موجود راضی نیستید؟
وقتی فشار مالی و اقتصادی را تحمل می کنیم نباید هم راضی باشم ولی چه می شود کرد جز اینکه صبر کنیم و منتظر باشیم شاید اتفاقات بهتری برای ما بیفتد. الان بسیاری از بازیگران شرایط خوبی ندارند، جایی هم بیمه نیستند و شغل دومی هم ندارند.

امروز اوضاع بازیگری بخصوص در قشر جوان را چطور می بینید؟
زمانی که ما وارد این حرفه شدیم سخت گیری ها خیلی زیاد بود، کلاس های بازیگری جدی و زیر نظر اساتید خبره وجود داشت. فیلترهای زیادی بود از جمله فن بیان که باید تست می دادیم و قبول می شدیم ولی الآن این مسائل دیگر ملاک نیست. «قیافه» و «ارتباطات» روی خیلی از معیارهای مهم تر دیگر سایه انداخته است. امروز در کوتاه ترین زمان سعی می شود که یک فیلم ساخته شود، خیلی از کارگردان ها به تمرین کردن و اینکه فیلمنامه خوب خوانده شود اعتقاد ندارند و همین باعث شده که آثار ماندگار کم داشته باشیم. من یادم هست که سر سریال «در پناه تو» بیش از ۴ ماه تمرین داشتیم. آیا الان در مورد بازیگران جوان این موضوع صدق می کند؟ امروز دیگر مثل گذشته آدم های حرفه ای را نمی بینم، نه فیلمبردار، نه صدابردار و نه کارگردان انگار رغبت و انرژی کارکردن وجود ندارد. فقط امیدوارم این وضع درست شود. راه را اشتباه می رویم، هر کاری ضوابط و شرایط خاص خودش را دارد، نسل جدید مخصوصا باید درست و اصولی گام در این مسیر بگذارد، تحصیلات و استعداد مهم هستند اما باید یک بازیگر و هنرمند از فیلترهای خاص خودش عبور کند. امیدوارم جلوی برخی بی قانونی ها و بی قاعدگی ها گرفته شود.

امروز در بین بازیگران سینما و تلویزیون بازی چه کسانی را می پسندید؟
بازی نوید محمدزاده فوق العاده است. مسیرش را درست آمده و همه بازی او را دوست دارند که امیدوارم در آینده تعداد نوید محمدزاده ها بیشتر شود. در بین خانم ها هم ترانه علیدوستی و باران کوثری بازیگران بسیار خوبی هستند و خوب از عهده نقش های شان برمی آیند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------