آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

سبقت علیخانی از مدیری



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,احسان علیخانی

مخاطبان رسانه ملی با استقبال 83.4 درصدی از برنامه ها و سریال های نوروزی، کام دست اندرکاران تلویزیون را شیرین کردند.

 طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات و افکارسنجی صداوسیما که در هفته اول نوروز 97 از افراد بالای 12 سال تهران و 32 شهر دارای مرکز صداوسیما انجام شد، پرمخاطب ترین برنامه های نوروز 97 تلویزیون مشخص شدند. بر این اساس، میزان رضایت مخاطبان رسانه ملی از این رسانه در نوروز 97 بیش از 80 درصد بوده است. جزئیاتی از آمار مخاطبان نوروزی تلویزیون را در ادامه می خوانید:


علیخانی برنده رقابت با مدیری
در میان برنامه های تحویل سال صداوسیما، برنامه «بهارنارنج» با اجرای احسان علیخانی با 43.1 درصد مخاطب و 85.8 درصد رضایت مخاطبان، در رتبه نخست قرار گرفت. این برنامه چهار شب روی آنتن شبکه 3بود. ویژه برنامه های تحویل سال «دورهمی» با اجرای مهران مدیری و «یکِ یک» با اجرای سیدعلی ضیا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در میان مجریان شبکه های مختلف رسانه ملی نیز احسان علیخانی با جلب نظر 41 درصدی مخاطبان رسانه ملی، عنوان بهترین مجری را به خود اختصاص داد. مهران مدیری برای «دورهمی» و سیدعلی ضیا برای «یک یک» عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.


«دورهمی» همچنین با 65.8 درصد مخاطب و 95 درصد رضایت مخاطبان، عنوان بهترین برنامه ترکیبی نوروز 97 را به خود اختصاص داد. بنابراین با وجود جریان سازی که «دورهمی» در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی دارد، این علیخانی بود که در دو رقابت از سه رقابتی که با مهران مدیری داشت، پیروز بود. امسال به دلیل این که رامبد جوان مشغول ساخت فیلم سینمایی اش بود، «خندوانه» را روی آنتن نداشت و در این نظرسنجی نیز شرکت نداشت.


«پایتخت»؛ پیشتاز سریال ها
سریال تلویزیونی «پایتخت 5» در نوروز امسال نیز خوش درخشید و با 75.7 درصد مخاطب و 92.4  درصدرضایت مخاطبان، پربیننده ترین سریال نوروز 97 شد. سریال های «دیوار به دیوار 2»، «کلاه قرمزی» و «تعطیلات رویایی» در رتبه های بعدی قرار گرفتند. بنابراین «هیئت مدیره» به کارگردانی مازیار میری، در این نظرسنجی رتبه آخر را به دست آورد؛ سریالی که از لحاظ فرمی، کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به «تعطیلات رویایی» داشت. با این اتفاق ممکن است ادامه تولید قسمت های بعدی سریال به خطر بیفتد. «هیئت مدیره» قرار بود در 100 قسمت تولید شود و بعد از ماه مبارک رمضان نیز روی آنتن برود.


مسابقات تلویزیونی کم مخاطب
«مردان آهنین» که پس از سال ها به قاب جادویی بازگشته بودند با 34.4 درصد مخاطب و 83.9 درصد رضایت مخاطبان، بهترین مسابقه نوروز 97 شد. مسابقه های «کودک شو» و «دستپخت» هم عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. آمار پایین مخاطب برای مسابقات تلویزیونی، نشان از استقبال سرد مخاطبان از این گونه برنامه ها در تعطیلات نوروزی دارد. این در حالی است که یک دهه پیش، «مردان آهنین» همیشه جزو پرمخاطب ترین مسابقات تلویزیونی بود و همین سال گذشته نیز مسابقه «خنداننده شو» موجی را در میان مخاطبان تلویزیون به راه انداخته بود.

 

 

روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------