سپاس که برگشتی لبوفروش!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جناب خان

 همان‌طور که تماشاگران «خندوانه» در اولین قسمت از فصل چهارم این برنامه به خاطر قطع شدن همکاری «جناب‌خان» با پربیننده‌ترین برنامه شبکه نسیم ناراحت شدند، با دیدن دوباره «جناب‌خان» در اولین قسمت از فصل پنجم این برنامه در پوست خودشان نمی‌گنجیدند. هرچند بعد از پخش چند قسمت ابتدایی این فصل از «خندوانه» نمی‌توان درباره قوی یا ضعیف‌تر شدن این برنامه نظر قطعی داد اما آن چه واضح است، بازگشت «جناب‌خان» یک برگه برنده مهم برای رامبد و برنامه‌اش محسوب می‌شود و تأثیرات مثبت حضورش در برنامه برای همه بینندگان ملموس است.

این عروسک دوست‌داشتنی با صداپیشگی محمد بحرانی، آن قدر در دل مردم جا گرفته که نبودش در لحظه‌لحظه‌های فصل چهارم به چشم می‌آمد. هرچند رامبد در فصل چهارم تلاش می‌کرد با حضور شخصیت‌هایی مثل «بایرام»، نبودن «جناب‌خان» کمتر به چشم بیاید اما ظاهراً هرچه بیشتر تلاش می‌کرد، کمتر نتیجه می‌گرفت! در ادامه می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که چرا حضور دوباره «جناب‌خان» در خندوانه تنها یک نیاز نبود بلکه ضرورت محسوب می‌شد.

شوخی‌های جناب‌خانی
شوخی‌های متفاوت و خارج‌ازعرف «جناب‌خان» با مهمان‌های برنامه، یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های «خندوانه» است که در نبود این عروسک، کاملاً حذف می‌شود. برای مثال، شوخی با سبیل علیرضا شجاع‌نوری مهمان شب دوم، موضوعی بود که فقط از پس این عروسک و شخصیتی که او دارد، برمی‌آمد و شاید اگر فرد دیگری این حرف‌ها را می‌زد، باعث دلخوری مهمان می‌شد و حاشیه‌هایی برای برنامه ایجاد می‌کرد.

دشمن یکنواختی
خارج کردن ریتم برنامه از کندی و یکنواختی با درآوردن صداهایی همچون «آی‌ی‌ی‌ی‌ی‌ی...» دقیقاً در لحظه‌هایی که نیاز به حضورش احساس می‌شود، از دیگر ویژگی‌های مثبت «جناب‌خان» است. او دقیقاً در زمانی که حلقه وصل مخاطب و برنامه کم‌اثر می‌شود، وارد گود شده و با دلبری‌هایش، مخاطب را سر ذوق می‌آورد تا نتواند شبکه را عوض کند!

افزودن چاشنی هیجان
افزودن چاشنی شادی و بالا بردن هیجان برنامه هم با حضور «جناب‌خان» رنگ دیگری می گیرد. شعرهایی با متن های متفاوت و جذاب به همراه صدای آبادانی، گل خنده را بر لب های بینندگان می نشاند.

ساده و مردمی بودن
در این بین، سادگی و مردمی بودن «جناب‌خان» که در بین تماشاگران می‌نشیند، یکی از دلایل این حجم از محبوبیت اوست. محمد بحرانی هم در مصاحبه‌ای متفاوت درباره «جناب‌خان» گفته: «خود من به شخصه چندین بار «جناب‌خان» را در خواب دیدم! همان مرد لبوفروشی که از طبقه پایین سطح کشور و متعهد به حرفه لبوفروشی است، آمده در «خندوانه» تا از کردها برای لرها، از شمالی‌ها برای جنوبی‌ها و از بلوچ‌ها برای ترک‌ها بگوید.»

صراحت در بیان
نوع انتقادهای «جناب‌خان» هم با آدم‌ها متفاوت است. او در همین چند قسمت اول با شوخی‌های جذابش انتقادهایی به قیمت دلار، سانسور آرم باشگاه فوتبال رم، تیتر یک روزنامه‌ای درباره قهرمانی فوتسال بانوان در آسیا و... وارد کرد و به صورت صریح نظر خودش را گفت. نظری که در قالب طنز هم باعث خنده مخاطب می‌شد و هم انتقاد خودش را به شکل صریح بیان می کرد. با این حال دلیل رفتن او هرچه بود، در اولین روزهای بازگشتش به «خندوانه» باید بگوییم: «سپاس که برگشتی لبوفروش!»

 

 

روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------