یک خبر عجیب درباره «فراری» + دو اظهارنظر متفاوت



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم فراری

«فراری» علیرضا داودنژاد که به اذعان بسیاری از صاحب‌نظران به دلیل شرایط نامناسب اکران به فروش شایسته‌اش دست نیافت، در روزهای اخیر، خبری عجیب در فضای مجازی درباره‌ی آن منتشر شد.

به گزارش ایسنا،  خبری که طی چند روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد، حکایت از این داشت که عده‌ای در رشت به اکران این فیلم معترض شده‌اند؛ مدیر پخش «هدایت فیلم» که مسئولیت پخش فیلم سینمایی «فراری» را برعهده دارد به ایسنا، توضیح داد: این اتفاقی که افتاده در واقع اعتراضی به یک گویش بوده و مدیر سینما هم با هماهنگی وزارت ارشاد این استان، فیلم دیگری را جایگزین کرده است.

احمد مختاری درباره جلوگیری از اکران فیلم سینمایی «فراری» در سینما میرزا کوچک رشت در ادامه توضیح داد: «فراری» حدود یک هفته در این سینما اکران بوده ولی نکته اینجاست که حالا بعد از اینکه ما این فیلم را از ۲۳ اسفند ۹۶ در تهران اکران کردیم و حدود ۱۸ سینما داشتیم و تاکنون روی پرده بوده است، هیچ گاه چنین اعتراضاتی نداشتیم و این اتفاق عجیبی است که اکنون رخ داده است.

وی همچنین درباره محدودیت‌هایی که در قصه‌‎پردازی فیلم‌‎ها در سینما و تلویزیون امروزه وجود دارد گفت: این قضیه چند سالی است که باب شده که نمی‌توانی درباره‌ی اقشار مختلف جامعه صحبت بکنی ولی به طور مثال فقط می‌توانی درباره دزدها حرف بزنی!

این پخش کننده درباره شرایط و قوانین موجود در اکران فیلم‌ها در سینماها نیز توضیح داد: در اکران فیلم‌های سینمایی در شهرستان‌ها قانون مشخص و واحدی وجود ندارد بنابر این مسئولان هر استانی خودشان مشخص می‌کنند که کف فروششان به چه میزان باشد و یا حتی چه روزی فیلم را از روی پرده بردارند و مانند سینماهای تهران نیستند که مجبور باشند فیلم را تا روز چهارشنبه روی پرده نگه دارند بنابراین هر زمان که بخواهند می‌توانند فیلم را تعویض کنند.

مختاری در پایان پاسخ به اینکه آیا این امکان وجود دارد که بتوان این فیلم را در سینمای دیگری در همین شهر نمایش داد گفت: فعلا معلوم نیست. در آینده می‌توان در این مورد تصمیم گرفت.

اما معصومه مرادی مدیر سینما میرزا کوچک رشت در گفت‌وگوی کوتاهی با ایسنا توضیح داد: فیلم «فراری» دیگر در این سینما اکران نمی‌شود و ما نیز پروانه نمایش مان مدت محدودی داشته و بعد از به اتمام رسیدن زمان، فیلم عوض شده است.

وی ادامه داد: این اثر حدود ۷ روز روی پرده بود و اگر یک فیلم زیر یک میلیون تومان فروش داشته باشد مالکین سینما می‌توانند فیلم را عوض کنند بنابر این فروش این فیلم خیلی کمتر از کف فروش و مقدار قانونی آن بوده است و در تجمعی هم که در آن روز به وجود آمده بود؛ حدودا ۸ نفر حضور داشتند و مدت زیادی هم نماندند و محل را ترک کردند.

این سینمادار تصریح کرد: فروش این فیلم در سینمای ما بسیار محدود بود و به همین دلیل بازدید کمی داشته است بنابراین نمی‌تواند اعتراض کننده زیادی هم داشته باشد و چون این اعتراض کنندگان اصلا با ما صحبتی نداشتند و قصد و نیت شان را به ما نگفتند بنابراین نمی‌دانیم که دقیقا چه می‌خواستند. در نهایت هم بدون هیچ گونه درگیری و کلامی این اعتراض پایان یافت. در واقع آنها روبروی در ورودی سینما هم نبودند و با فاصله، سمت دیگر خیابان ایستاده بودند.

مرادی هم چنین گفت: ما پرده فیلم را روز قبلش عوض کرده بودیم و به این شکل نبوده که ما یک دفعه تصمیم بگیریم که چنین کاری را انجام دهیم زیرا ما باید از وزارت ارشاد مجوز آن را بگیریم که بتوانیم پرده فیلم را عوض کنیم. در واقع این اعتراض روز پنجشنبه اتفاق افتاد و ما شب قبلش چهارشنبه پرده را عوض کرده بودیم.
 

فیلم سینمایی «فراری» که از جمله فیلم‌های ماندگار خالق «مصائب شیرین»،«بچه های بد»، «نیاز»، «مرهم» و ... است از جشنواره‌ی فیلم فجر دو سال قبل جایزه‌ی ویژه هیات داوران را گرفت.

این فیلم حکایت دختری با بازی ترلان پروانه است که از شمال کشور به تهران سفر می‌کند تا ماشین «فراری» را ببیند. محسن تنابنده دیگر بازیگر اصلی فیلم است.

تماس ایسنا تاکنون با علیرضا داودنژاد کارگردان فیلم «فراری» درباره‌ی این اتفاق به نتیجه نرسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------