بازگشت دوباره مامور ٠٠٧



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,دنیل کرینگ

 به نظر می‌رسد دوباره باید به همین زودی‌ها منتظر جیمز باند باشیم. قهرمان محبوب چند نسل مختلف سینمارو که قرار است برای بیست‌وپنجمین‌بار به دیدار دوستدارانش بیاید. نکته جالب در این بین این‌که فیلم جدید جیمز باند با عنوان Bond ٢٥ در اخباری که در موردش منتشر شده است، اول روز اکران خود را شناخته و تازه بعد از آن است که اعلام می‌شود دنی بویل نامدار که معروف‌ترین فیلمش میلیونر زاغه‌نشین است، کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت.

اصل خبر را یک‌بار دیگر مرور می‌کنیم: قسمت بیست‌وپنجم جیمز باند روز ۸ نوامبر ۲۰۱۹ یا جمعه، ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ایالات متحده اکران خواهد شد. طرفداران این فرانچایز در بریتانیا کمی خوش‌شانس‌تر بوده و ۲ هفته زودتر از دوستان خود در ایالات متحده این فیلم را تماشا خواهند کرد؛ یعنی ۲۵ اکتبر همان ‌سال که برای ما می‌شود؛ جمعه، ۳ آبان ۱۳۹۸. این بیانیه رسمی ظاهرا با آن‌چه که ‌هالیوود ریپورتر چند ماه پیش در اواخر ‌سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود، همخوانی داشته و ادعاهای این منبع سینمایی را تأیید می‌کند. با این‌که در آن زمان گفته شد این نشریه شایعه‌پراکنی کرده است.

در جیمز باند بیست‌وپنجم یک‌بار دیگر دنیل کریگ نقش جاسوس باهوش و توانای انگلیسی را بازی کرده و دنی بویل نیز که فیلم‌های بزرگی مانند رگ‌یابی، ۲۸ روز بعد و ساحل را در کارنامه دارد، فیلم باند ۲۵ را کارگردانی خواهد کرد. اگر چه اسم دنی بویل از خیلی وقت پیش با این فیلم همراه شده بود اما با انتشار این بیانیه حضور او در مقام کارگردان جدیدترین قسمت جیمز باند تأیید شده است. وی اوایل ماه مارس اعلام کرده بود که خود را برای حضور در این پروژه آماده می‌کند و از قبل فیلمنامه‌ای را به کمک جان هوج در دست بررسی دارند.

دانیل کریگ بحث‌انگیز
دنیِل کریگ که قبلا در اظهار نظری بحث‌انگیز اعلام کرده بود که قصد ندارد دوباره به ایفای نقش جیمز باند بپردازد، حتی اگر رگش را هم بزند، انگار نیاز به تجدیدنظری در این مورد دارد. او زمانی در این رابطه گفته بود: «من به حرکتی جدید نیاز دارم و نمی‌خواهم در این رابطه فکر کنم. از برنامه بعدی نیز اطلاعی ندارم. اگر تصمیم بگیرم باز هم در فیلم‌های جیمز باند بازی کنم، تنها به خاطر مسائل مالی خواهد بود.»

حالا یک ‌سال پس از این سخنان هنگامی که وی آرام‌تر شده، موضع متفاوتی در این رابطه اتخاذ کرده است. دنیِل کریگ در این رابطه می‌گوید: «هنگامی که من آن سخنان را به زبان آوردم، تنها یک روز از فیلمبرداری گذشته بود. من تقریبا یک ‌سال از خانه دور بودم. تا جایی که بتوانم، به ایفای نقش در این مجموعه خواهم پرداخت. اگر از این کار دست می‌کشیدم، به ‌طور حتم پشیمان می‌شدم.» در زمان مصاحبه جنجالی، خستگی و درماندگی کاملا در چهره این بازیگر مشهور نمایان بود. حالا گذر زمان بخشی از مسائل را حل کرده و ستاره ‌هالیوود حال و روز نسبتا بهتری دارد. به نظر می‌رسد مسائل احساسی و روانی در این تصمیم‌گیری تأثیر داشته است. بنابراین می‌توان انتظار داشت وی را دوباره در نقش جیمز باند ببینیم و از بازی‌اش لذت ببریم.

جیمز باند محبوب
خبرهای مربوط به حضور قطعی کریگ و بویل در قسمت ۲۵ جیمز باند با استقبال تماشاگران و طرفداران این فرانچایز روبه‌رو شده است؛ به‌خصوص پس از آن‌که برخی از صحبت‌های کریگ در مورد حضورهای قبلی خود در این فرانچایز همه را نگران کرده و بسیاری بر این باور بودند که وی دیگر در این مجموعه ایفای نقش نخواهد کرد. پس از اکران فیلم اسپکتر (Spectre) در ‌سال ۲۰۱۵، کریگ ادعا کرده بود که به هیچ عنوان دیگر وارد دنیای جاسوسی و نقش جیمز باند نخواهد شد؛ اما پس از آن رفته رفته لحن کریگ عوض شده و برای حضور مجدد در این نقش اظهار تمایل کرده بود ولی به‌هر حال نمی‌توان نادیده گرفت که بسیاری از افراد، به‌خصوص تماشاگران نسل‌های جدید سری فیلم‌های جیمز باند را با بازیگر سرشناسش یعنی دنیِل کریگ می‌شناسند. این هنرپیشه آن‌قدر محبوب و مشهور هست که تماشاگران زیادی تنها به خاطر حضور او به تماشای این فیلم‌ها می‌پردازند.

تجدیدنظر
اگر چه دنیل کریگ قبلا ادعا کرده بود که وی تنها یک‌بار دیگر و آن هم برای پول در نقش جیمز باند حاضر خواهد شد، اما در ‌سال ۲۰۱۷ از میل خود برای بازگشت به این فرانچایز سخن گفت. گفته می‌شود بعد از این‌که تعدادی بازیگر بریتانیایی برای جایگزینی او تحت نظر قرار گرفتند، کریگ کمی نرم شد و رویه پیشین خود در مورد حضور مجدد در این فرانچایز را تغییر داد. وی در مصاحبه‌های اخیر خود گفته که برای حضور مجدد در این نقش بسیار بی‌تاب بوده و لحظه‌شماری می‌کند. طبیعی هم است. فرصت ایفای نقش‌هایی چنین، چیزی نیست که بازیگری در حد و اندازه کریگ آن را از دست بدهد. او شاهد بوده که از دست دادن این فیلم‌ها خیلی‌ها را از سینما محو کرد.

حقایق و حواشی ناگفته‌مانده درباره شخصیت و فیلم‌های جیمز باند
  نقش جیمز باند به بازیگران سرشناس آمریکایی مانند کلینت ایستوود، آدام وست و برت رینولدز پیشنهاد شد، اما هیچ یک از آنها پیشنهاد ارایه‌شده را نپذیرفتند، زیرا آنها اعتقاد داشتند که تنها یک بازیگر انگلیسی حق دارد این نقش را بازی کند.

  جرج لازنبی کسی که نقش جیمز باند را در فیلم «در خدمت سرویس مخفی ملکه» بازی کرد، قبل از این فیلم اصلا بازیگر نبود. او برای آن‌که تهیه‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد، کت و شلوار پوشید، ساعت رولکس دست کرد و مدل مویی جدید انتخاب کرد تا بتواند وی را برای بازی در نقش متقاعد کند.

  ایان فلمینگ، رمان‌نویس و خبرنگار بریتانیایی، نام یک پرنده‌شناس آمریکایی را برای شخصیت مورد علاقه‌اش انتخاب کرد: جیمز باند. وی در این رابطه گفت که قصد داشته کسل‌کننده‌ترین نام و شخصیت قابل تصور را برای باند رقم بزند.

  جان‌اف‌کندی، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا یکی از پروپاقرص‌ترین طرفداران جیمز باند بود. در ۲۳ نوامبر‌ سال ۱۹۶۳ میلادی – یک روز قبل از ترور او – وی در کاخ سفید به تماشای فیلم «از روسیه با عشق» نشست.

  حتما شما نیز تا به‌حال این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که پشت هر مرد موفق یک زن وجود دارد. این مسأله در مورد جیمز باند نیز صدق می‌کند. باربارا بروکولی، تهیه‌کننده فیلم‌های جیمز باند است. او شخصا بازیگر اصلی و بازیگران زن را انتخاب می‌کند و حتی گاهی اوقات در داستان نیز دست برده است.

  تفنگی که در فیلم‌های جیمز باند مورد استفاده قرار گرفت و مشهور شد، Walther PPK  نام داشت؛ همان اسلحه‌ای که آدولف هیتلر برای خودکشی استفاده کرده بود.

  در فیلم پنجه طلایی محصول‌ سال ۱۹۶۴، زنانی که کنار هواپیما به‌عنوان خلبان عکس گرفتند، مردانی بودند که خودشان را به شکل زن‌ها درآورده و کلاه‌گیس گذاشته بودند.

  در فیلم ‌سال ۱۹۹۷، فردا هرگز نمی‌میرد، بیش از ۱۵ بی‌ام‌و در تصادف شدیدا آسیب دیدند و از بین رفتند.

  در طول تمرینات تیراندازی برای فیلم اسکای فال ۲۰۱۲، ۲۰۰‌هزار عدد مهمات مورد استفاده قرار گرفت. ظاهرا تهیه‌کنندگان برای ساخت فیلم بودجه هنگفتی در اختیار داشته‌اند. در فیلم جاسوسی که مرا دوست داشت، ریچارد کیل باید نقش فردی که دندان‌های آهنین داشت را بازی می‌کرد. این کار بسیار سخت و دردناک بود و او نمی‌توانست بیشتر از ۳۰ ثانیه دندان‌ها را در دهان خود نگه دارد.

  بدلکاری به نام بیل کامینگ در فیلم گلوله آتشین برای آن‌که در استخر مملو از کوسه بپرد، ۴۵۰ دلار دریافت کرد.

  ایان فلمینگ خالق شخصیت جیمز باند، داستان‌هایش را با استفاده از یک ماشین تایپ سلطنتی ساخته شده از طلا می‌نوشت.

 

روزنامه شهروند

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------