بچه معروف‌های مردمی!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,نیوشاضیغمی

 خیریه‌های نیوشا ضیغمی، کتایون ریاحی، الهام حمیدی و... به حتم تنها و تنها شمار معدودی از خیریه‌های هنرمندان است و بی‌شک هنرمندان دیگری هم هستند که در این زمینه فعالیت دارند. ایران آرت نگاهی انداخته به خیریه‌هایی که بچه معروف‌های سینما و تلویزیون و البته فوتبال در سال‌های اخیر راه انداخته‌اند.


کتایون ریاحی
موسسه خیریه کمک که از حروف آغازین نام موسسه کیش مهر کتایون گرفته شده، توسط بازیگر معروف سینما و تلویزیون کشور، کتایون ریاحی در ‌سال ٩١ و در جزیره کیش تأسیس شده است. هدف اصلی تأسیس این بنیاد، کمک به کودکان ناشنوای مادرزادی است که با جراحی کاشت حلزونی گوش از شنوایی برخوردار می‌شوند و می‌توانند مانند هم‌سن و سال‌های‌شان در مدارس عادی تحصیل کنند. شناسایی و کمک به این کودکان، بزرگترین هدف موسسه کمک است و بنیاد کمک نیمی از سهم پرداختی خانواده کودک بیمار را از هزینه‌های درمانی به عهده می‌گیرد. در همین راستا این بنیاد به خدمات مشاوره، مددکاری، برگزاری کلاس‌های کمک آموزشی، ترجمه و انتشار متون روانشناسی، برگزاری کنسرت و تئاتر و فعالیت‌های پژوهشی نیز می‌پردازد.


محمدحسین لطیفی
 بعد از تولید فیلم سینمایی روز سوم، تهیه‌کنندگان این فیلم یعنی علیرضا جلالی و حمید آخوندی به همراه کارگردان آن محمدحسین لطیفی تصمیم گرفتند بخشی از عواید فیلم را به راه‌اندازی یک موسسه خیریه اختصاص دهند. این موسسه در‌ سال ٨٨ از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت گرفت و کارش را آغاز کرد. آن طور که یکی از مدیران این موسسه می‌گوید، هدف این موسسه کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌سرپرست و بد سرپرست تا مقطع کارشناسی است. علاوه بر آن، ایجاد شغل و خودکفایی مالی مادران این دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق کارآفرینی نیز یکی دیگر از اهداف موسسه است که تاکنون به آن دست یافته. برگزاری بازارچه‌های خیریه و فعالیت‌های فرهنگی بین خانواده‌های آسیب‌پذیر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم از دیگر اقدامات موسسه روز سوم است. حمید آخوندی، یکی از مدیران این موسسه می‌گوید: در ابتدا خیرین افراد نیازمند را به ما معرفی کردند و ما با کمک آموزش‌وپرورش مددجوها را شناسایی کردیم و به تحقیق و بررسی پرداختیم تا این‌که امروز حدود ٢٠٠ خانواده تحت پوشش این موسسه قرار گرفتند. حسین دهقان به‌عنوان رئیس هیأت‌امنای این موسسه است و چهره‌های نام آشنایی مانند حسین قریب (مدیرعامل سابق باشگاه استقلال)، پرویز کاظمی (وزیر دولت هشتم)، حبیب احمدزاده (نویسنده) و مهسا کرامتی (بازیگر) اعضای هیأت‌امنای این موسسه هستند.


نیوشا ضیغمی
نیوشا ضیغمی هم یکی از خیرین دنیای سینماست که با انجمن حامیان کودکان کار و خیابان که با هدف تحت پوشش قرار دادن کودکان آسیب‌دیده مانند کودکان کار، خیابان، پناهنده، محروم و نیازمند و نیز به منظور آشنا کردن جامعه با این معضل اجتماعی در‌ سال ٨١ تأسیس شده است، همکاری می‌کند. این انجمن به فعالیت‌های مختلفی ازجمله باسواد کردن کودکان و والدین آنها، آموزش مهارت‌های زندگی، آموختن حرفه و بهداشت و ارایه خدمات پزشکی، پرکردن اوقات فراغت کودکان کار و ارایه مشاوره‌های روانشناسی و مددکاری می‌پردازد. انجمن حامیان کودکان کار و خیابان نزدیک به ٧٠٠ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.


نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما سفیر این انجمن است و با شعار به امید روزی که جامعه‌ای عاری از کودک کار و خیابان داشته باشیم به این انجمن کمک می‌کند.


 الهام حمیدی و پوریا پورسرخ
خیریه روشنای امید توسط همسران تنی چند از مسئولان عالی رتبه کشور و وزرای دولت با هدف حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تأسیس شده است. خیریه‌ای که به گفته خانم یاوری، مدیرعامل این خیریه روی بچه‌هایی که بعد از ١٧سالگی از بهزیستی ترخیص می‌شوند، تمرکز کرده است. بچه‌هایی که دیگر حامی و پشت و پناهی ندارند و چون آموزش خوبی ندیده‌اند شغلی پیدا نمی‌کنند.به گفته مدیرعامل خیریه، نخستین نیاز بچه‌های تحت حمایت این خیریه مسکن است و تلاش برای در اختیار گرفتن چند واحد مسکونی برای نگهداری از بچه‌ها در جریان است. اشتغال، حرفه و بیمه و آموزش مهارت‌های زندگی هم از دغدغه‌های دیگر خیریه روشنای امید برای این کودکان رها شده است. چندی پیش، این خیریه دو چهره سرشناس هنری را به‌عنوان سفیر خود معرفی کرد. الهام حمیدی و پوریا پورسرخ دو بازیگری هستند که این مسئولیت را به عهده گرفته‌اند. طبق گفته خانم آخوندی، عضو هیأت‌مدیره خیریه روشنای امید در انتخاب این دو فرد هم وسواس خاصی خرج شده است. الهام حمیدی سفیر مهربانی و پوریا پورسرخ سفیر مبارزه با استعمال دخانیات هستند.


 آتیلا پسیانی
بیماری نقص ایمنی در کودکان، یک بیماری دردناک و هزینه‌بر است که طبق گفته مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان تابه‌حال بیش از ١٥٠٠ کودک مبتلا به این بیماری شناسایی شده‌اند. این بیماری در خاورمیانه به دلیل ازدواج‌های فامیلی شیوع بیشتری دارد و از علایم بارزش عفونت‌های مکرر ریوی، سینوزیت، گوش، استخوانی و مننژیت است. انجمن خیریه حامیان کودکان نقص ایمنی، به منظور حمایت از این بیماران در ‌سال ٩٠ تأسیس شد و تلاش کرد تا سه مرحله اساسی تشخیص، پیشگیری و درمان بر روی بیماران نقص ایمنی با آگاهی و دقت بیشتری انجام شود. آتیلا پسیانی سفیر این خیریه است.

 

 

 روزنامه شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------