استودیو آلبرتو جاکومتی نمایشگاه می‌شود



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,آلبرتو جاکومتی

استودیو «آلبرتو جاکومتی» در شهر پاریس، ۵۰ سال پس از مرگ این هنرمند و مجسمه‌ساز نامدار سوئیسی در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، این استودیو که در شهر پاریس واقع شده درست به همان شکلی که «جاکومتی» ۵۰ سال پیش آن را ترک کرد با طراحی‌ها و نقاشِی‌های نیمه‌تمام او از تاریخ ۲۶ ژوئن به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه به صورت کامل در قسمت جنوبی محل اصلی استودیو «جاکومتی» در منطقه مونپارنس پاریس بازسازی شده که در اواسط قرن بیستم میلادی یکی از مهم‌ترین قطب‌های هنری محسوب می‌شد و هنردوستان می‌توانند شاهد مجسمه‌های ظریف گچی از آثار نیز «جاکومتی» باشند که پس از مرگ وی در سال ۱۹۶۶ تاکنون به نمایش عمومی درنیامده است.

بنیاد «جاکومتی» که ملکیت اغلب آثار این هنرمند سوئیسی را در اختیار دارد تصمیم به بازسازی استودیو محل کار وی به جای برپایی موزه کرده است چرا که خود «جاکومتی» همواره به رابطه قدرتمند میان هنر و محیطی که در آن هنر خلق می‌شود تاکید داشت.

«آلبرتو جاکومتی» در سال ۱۹۰۱ در سوئیس متولد شد. او فرزند یک نقاش بود که او را برای تحصیل به مدرسه هنر ژنو فرستاد. او به فرانسه سفر کرد و در پاریس اقامت داشت. «جاکومتی» در آنجا با «خوان میرو»، «ماکس ارنست»، «پیکاسو» و «بالتوس» آشنا شد و آثاری را در سبک‌های کوبیسم و سورئالیسم خلق کرد. وی از اواخر دهه ۱۹۳۰ مجسمه‌هایش را با دست و پا و بدن درازتر از معمول می‌ساخت و با کسب جایزه اول دوسالانه ونیز به شهرت جهانی رسید.

مجسمه «مردی که راه می‌رود» اثر «جاکومتی» در سال ۲۰۱۰ میلادی در حراجی ساتبی لندن به قیمت ۱۰۴ میلیون دلار به فروش رفت تا رکورد گران‌بهاترین مجسمه جهان را به خود اختصاص داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------