فیلم هایی که سینماهایشان را پس نمی دهند!



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم سینمایی مصادره


به گزارش بانی فیلم,  سینمای ما چند روزی است که دچار وضع گیج کننده و جالبی شده؛ فیلم هایی همچنان روی پرده هستند که از لحاظ قانونی باید تا به حال از عرصه رقابت کناره گیری می کردند، ولی به دلیل حفظ کف فروش مورد علاقه سینماداران قرار دارند و برایشان بلیت فروشی هم می شود! این در حالی است که محبوب ترین فیلم ها در سینمای ما طی سالهای اخیر از جمله «نهنگ عنبر۲» در سال گذشته در تایم مشابهی که از اکرانشان گذشته بود، قادر به حفظ کف فروش نبودند و ناگزیر کنار رفتند. به نظر می رسد عدم جایگزینی تولیدات تماشاگرپسند به جای آثار روی پرده، یکی از دلایل تداوم فروش فیلم های اکران اول و دوم نوروز است و تا فیلم پرتماشاگری از گرد راه نرسد، صدرنشین های قبلی همچنان به حکومت خود ادامه خواهند داد.


منظور از این دست فیلم ها مشخصاً «لاتاری»، «مصادره» و «لونه زنبور» هستند که به ترتیب با دارا بودن ۱۳، ۹ و ۹ سینما تماشاگر دارند و رقم فروش هفتگی شان قابل قبول و استناد است. مخالفان اما معتقدند شورای صنفی نمایش نباید در قبال حضور طولانی مدت این سه فیلم روی پرده کوتاه بیاید و لازم است سینماهای در اختیار آنها به سرعت در خدمت فیلم های جدید قرار گیرد.


از سوی دیگر سینماداران و صاحبان این فیلم ها، فروش متوسط آثار تازه اکران گرفته را توجیهی برای روی پرده نگه داشتن قبلی ها می دانند و مشخص هم نیست تا کی روی منطق خود مقاومت خواهند کرد. با این وصف، به نظر می رسد با پیوستن فیلم جدید رضا عطاران «هزارپا» به چرخه اکران ورق برگردد. فیلمی که از ۱۳ تیر روی پرده خواهد رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------