جشنواره کارلووی واری شروع شد



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, تیم رابینز

در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کارلووی واری که دیشب جمعه آغاز به کار کرد، تیم رابینز از ترامپ به عنوان هیولا یاد کرد.

 به گزارش مهر، پنجاه‌وسومین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری دیروز جمعه با حرکات نمایشی ژیمناستیک، آتش‌بازی و فراخوانی برای دست به عمل زدن از سوی تیم رابینز شروع به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور تیم رابینز بازیگر و کارگردان آمریکایی انجام شد، وی ترامپ را برای رفتار خشونت‌آمیز با کودکان پناهنده مورد خطاب قرار داد و به انقلاب مخملی چک به رهبری واسلاو هاول در سال ۱۹۸۹ ادای احترام کرد. وی تاکید کرد که درست مثل زمانی که مردم در گروه‌های بزرگ در پراگ حاضر شدند تا خواستار پایان کمونیسم شوند، امروز هم دنیا به چنین مردانی نیاز دارد.

وی با یادآوری فیلم «بازگشت به آینده» محصول ۱۹۸۵ و تلاش ناموفق خودش برای به دست آوردن نقش اصلی آن، اعتراف کرد که این روزها با خواندن اخبار، تصویری از یک «بچه هیولای زودرنج و پر ادعا» در ذهنش تداعی می‌شود.

بازیگر «رستگاری در شائوشنگ» یادآور شد که مفهوم سفر در زمان که در این فیلم مطرح شد امروز بیش از پیش مورد توجه است چراکه تنی چند از آنهایی که در قدرت هستند می‌خواهند آمریکا را به عقب و به دهه ۱۹۵۰ بازگردانند. رابینز گفت: ما لحظات مارتی مک‌فلای (شخصیت اصلی فیلم «بازگشت به آینده») را تجربه می‌کنیم.


وی با ادامه صحبت‌هایش از فیلمسازان خواست برای حقیقت بجنگند و داستان‌هایی قوی تولید کنند نه اینکه تسلیم «عروسک‌های پروپاگاندا» و «جهان مارول» بشوند. او به هنرمندان چنین خطاب کرد: مقاومت کنید، مقاومت کنید، مقاومت کنید.

در مراسم افتتاحیه فستیوال فیلم کارلووی واری همچنین به میلوش فورمن کارگردان نامی چک که ماه آوریل درگذشت، ادای احترام شد. حاضران در مراسم به افتخار مردی که به قول جیری بارتوسکا رییس جشنواره، کشورش را با یک چمدان ترک کرد و با دو اسکار بازگشت، کف زدند.

در این مراسم فیلم «عشق‌های یک بلوند» ساخته ۱۹۶۵ فورمن که از آثار کلیدی موج نوی چک محسوب می‌شود، به نمایش درآمد. همچنین ارکستر سمفونیک ملی چک کنسرتی از موسیقی فیلم‌های فورمن اجرا کرد که قطعاتی از موزارت که در فیلم «آمادئوس» به کار رفته بود از جمله آنها بود.

جشن فیلم کارلووی واری که تا ۷ جولای ادامه خواهد داشت همچنین میزبان بازیگر دانمارکی تِرین دیرهولم بازیگر «نیکو» در سال ۱۹۸۸ و توماسین هارکورت مکنزی بازیگر «ردپایی نگذار» ۲۰۱۸ بود.

تیم رابینز به عنوان مهمان در همه طول هفته در این جشنواره حضور خواهد داشت و حتی ۴ جولای با گروه موسیقی‌اش در خارج از پراگ برنامه اجرا می‌کند.

 


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------