دم بهاره افشاری گرم که هدیه را پس فرستاد



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,عبدالله روا

سری جدید برنامه «ویدیو چک» پنجشنبه‌شب جنجالی روی آنتن شبکه ورزش رفت؛ این برنامه با اجرای فوق‌العاده عبدالله روا در ژانری جدید و طنزی نوین موضوعات مربوط به فوتبالی‌ها را بررسی می‌کند. در نخستین قسمت از سری جدید مسأله بیلبورد‌هایی که شهرداری به بهاره افشاری بابت فیلم سریک، اسب سردار اهدا کرده بود، همچنین بازداشت حسین هدایتی مورد توجه ویدیو چک قرار گرفت که همین امر سبب شد تا کلیپ‌های آن در فضای مجازی حسابی خبرساز شود. عبدالله روا مجری ویدیو چک در این‌باره با «شهروند» گفت‌وگو کرد که صحبت‌های او را می‌خوانید: 

  سری جدید برنامه‌ات جنجالی شروع شد...
(باخنده) ما کار خاصی نکردیم. محتوای برنامه مانند ‌سال گذشته است و فقط سر و شکل آن تغییر کرده است. ما همان کارهای قبلی را در قبال اتفاقات و حواشی ورزش کشور انجام می‌دهیم که درونمایه پرسشگری و عدالت‌خواهی به نفع مردم به‌عنوان صاحبان اصلی ورزش دارد.

  فکر نمی‌کنی شوخی‌هایی که با حسین هدایتی و شهرداری به خاطر بیلبوردهای اهدایی به بهاره افشاری کردید، تند بود؟
اگر این شوخی‌ها تند و غیرمعمول به نظر آمده، دلیلش کم‌کاری است که در دوره‌های گذشته انجام دادیم. ماهیت رسانه این است که به مسائل باید اینگونه بپردازیم و این سبک در کل دنیا غریب نیست.

  تماسی از سوی اطرافیان افشاری، سردار آزمون یا هدایتی یا خود آنها نداشتی؟
من معمولا تلفن‌های ناشناس را جواب نمی‌دهم و شاید هم کسی تماس گرفته باشد که در این صورت شرمنده‌شان شده‌ام. این را در نظر بگیرید که بحث ما شخص نیست. ما هر موضوعی که با ورزش مرتبط باشد و برای مردم مهم به نظر برسد و حساسیت رسانه‌ای روی آن باشد، را پردازش می‌کنیم.

  اما شاید چون قبلا هم یک چالش با سردار آزمون داشتی، پیش‌بینی نمی‌شد که بازهم با فیلمی که برای او ساخته شده، شوخی کنی.
بحث ما این‌جا سردار آزمون نیست، چون نام بردید، می‌گویم که هنرمندانی مثل بهاره افشاری به این فضا آشنا هستند. ما کسی را متهم نکردیم و حتی درطول برنامه گفتیم که ایشان هدیه شهرداری را وا نکرده پس فرستاد.حرف ما با آن مدیر بود که از موقعیت خودش سوءاستفاده کرد و از امکاناتی که متعلق به مردم است، بذل و بخشش کرد. دم خانم افشاری هم گرم که این هدیه را قبول نکرد. جا دارد از روزنامه شما (شهروند) هم تشکر کنم که این مسأله را بازتاب داد و مردم متوجه اتفاق شدند.

  پس به این رویه ادامه می‌دهید؟
قطعا همین‌طور است. هرچند خرج برنامه ما زیاد نیست اما با پول مردم برنامه می‌سازیم. به همین خاطر باید برنامه‌ای درست کنیم که برای مردم باشد. حالا یکبار درباره سردار آزمون که لباس تیم‌ملی کشور را برتن می‌کند و انتقادهایی به او وارد است، حرف می‌زنیم و یکبار هم به مدیری ایراد می‌گیریم که باید به مردم خدمت کند. به همین خاطر سعی می‌کنیم در ژانر خودمان برنامه را با همین سبک و سیاق ادامه دهیم و امیدوارم برنامه و این نوع کار را دوست داشته باشند.

روزنامه شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------