نامه‌ی سرگشاده «امیرمهدی صادقی»به کپی برداری از فیلم کوتاهش با نام «پاگرد»



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلم پاگرد

امیرمهدی صادقی فیلمساز فیلم کوتاه طی نامه‌ای سرگشاده به کپی برداری از فیلم کوتاهش اعتراض کرد.

به گزارش مهر،  امیرمهدی صادقی فیلمساز فیلم کوتاه طی نامه‌ای سرگشاده به کپی برداری از فیلم کوتاهش با نام «پاگرد» اعتراض کرد.

در متن نامه صادقی آمده است:

«سه سال پیش به پیشنهاد جشنواره‌ای با موضوع اعتیاد در استان البرز فیلمنامه‌ای کوتاه برای تولید نوشتم. فیلمنامه با نام «پاگرد» ماجرای زنی است که دادگاه حضانت فرزندش را از او گرفته است و در آستانه جدایی از پسر ۷ ساله‌اش با وابسته کردن کودک به تریاک از طریق شیر سعی در حفظ و نگهداری او و وابسته کردن فرزند به خود را دارد.

پس از مدتی با شخصی آشنا شدم که ابراز تمایل کرد فیلمنامه را برایم بازنویسی کند. در نهایت فیلمنامه «پاگرد» با ایده و طرح اولیه من توسط ایشان بازنویسی شد و فیلمنامه نهایی را به انجمن سینمای جوانان ایران برای تولید دادم و با موافقت انجمن، «پاگرد» براساس همان فیلمنامه تولید شد.

در مرحله تدوین به دلیل اشکالات فنی در صدا پروژه نهایی با فاصله‌ای یک ساله آماده نمایش شد اما درست زمانی که در حال ثبت نام فیلم در جشنواره‌ها بودم، متوجه شدم که آن شخص فیلمنامه‌ام را مجددا ساخته و او هم مشغول ثبت نام فیلم در جشنواره‌هاست!

پس از اعتراض به ایشان متوجه شدم فیلمنامه‌ام را به اسم خودش در همان زمان تولید فیلمم در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت و مجددا آن را تولید کرده است.

حالا ۲ فیلم با فیلمنامه مشترک به اسم «پاگرد» وجود دارد و به دلیل اعتماد من به ایشان و اینکه قراردادی فی مابین نبوده است، ایشان در عملی غیراخلاقی دست به سرقت هنری زده است.

فیلم کوتاه «پاگرد» با طرح و ایده و فیلمنامه اولیه من با صرف ۲ سال انرژی و هزینه ساخته شده است و درست زمانی که می‌توانستم نتیجه زحماتم را ببینم با چنین بی‌اخلاقی مواجه شدم.

متاسفانه از این دست بی‌اخلاقی‌ها در سینما کم نبوده است اما امیدوارم مسئولان و رسانه‌ها در این گونه مسایل پیگیرانه برخورد کنند تا همگی با هم بتوانیم یک جایی این بی اخلاقی‌ها را به پایان برسانیم.»

طراح پوستر طاها ذاکر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------