آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

مهم ترین فیلم هایی که احتمالاً امسال پاییز و زمستان موفقی داشته باشند



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مهمترین فیلم های سال دنیا

فصل جوایز سینمایی، به دوره ای ۳-۴ ماهه اطلاق می شود که مهم ترین جشن های سینمایی سال برگزار و بهترین آثار سینمای دنیا انتخاب می شوند. این دوره از اواسط نوامبر (اواخر آبان) با اهدای جوایز «گاتهام» به بهترین فیلم های مستقل سال شروع می شود و در اوایل مارس (اواسط اسفند) با جشن اسکار به پایان می رسد. طبق سنتی قدیمی، به غیر از تعداد انگشت شماری، مهم ترین فیلم های سال سینمای جهان که به دریافت جوایز سینمایی امید دارند، در اواخر تابستان و پاییز اکران می شوند تا پایان اکران شان مصادف با آغاز فصل جوایز باشد.

با این حال از چندین ماه قبل، با درصد کمی خطا، این آثار مشخص شده اند و در محافل و رسانه های مختلف سینمایی از آن ها صحبت می شود. با مهم ترین فیلم هایی که احتمالاً امسال پاییز و زمستان موفقی داشته باشند، آشنا شوید:

پلنگ سیاه
رایان کوگلر
اکران شده
حضور فیلم های ابرقهرمانی در فهرست آثار مورد توجه فصل جوایز، غریب است. بلاک باستر «پلنگ سیاه» که اولین حضور یک ابرقهرمان سیاه پوست در تاریخ سینما محسوب می شود، در اوایل سال سینمایی، موفقیت های فوق العاده ای کسب کرد و با فروش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلاری، به نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شد. چادویک بوزمن بازیگر اصلی فیلم نیز یک شبه با این فیلم تبدیل به ستاره سینما شد. «پلنگ سیاه» نظر منتقدان را هم جلب کرده و در وبسایت متاکریتیک، به نمره ۸۸ دست یافته است.

تو هرگز واقعاً این جا نبودی
لین رمزی
اکران شده
درام جنایی «تو هرگز واقعاً این جا نبودی» چهارمین فیلم کارگردان زن ۴۹ ساله است که در جشنواره کن سال گذشته، تحسین های فراوانی را برانگیخت و جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره را هم برای خواکین فینیکس به همراه داشت. ماجرای فیلم، قصه یک قاتل به نام «جو» است که وظیفه می یابد از دختربچه ای آزاردیده، دفاع کند.

بلک کلنزمن
اسپایک لی
اکران:۱۹ مرداد ۹۷
اسپایک لی را با آثاری مانند «مالکوم ایکس» و «کار درست را بکن» می شناسیم؛ فیلم سازی که بیش از هرچیز، دغدغه حقوق سیاه پوستان را در آمریکا دارد. او در «بلک کلنزمن» هم همین موضوع را پیگیری کرده و این بار به سوژه ای مرتبط با گروه نژادپرست «کو کلاکس کلان» پرداخته است. گروه خشنی که در دهه های ۲۰ و ۳۰ میلادی، دست به کشتار سیاهان آمریکایی می زدند. تنها ستاره فیلم، آدام درایور است و جوردن پیل، نویسنده فیلم نامه تحسین شده «برو بیرون» که سال گذشته اسکار بهترین فیلم نامه را گرفت، جزو تهیه کنندگان فیلم است.

رم
آلفونسو کوارون
انتشار:۱۳ مهر ۹۷
جدیدترین ساخته فیلم ساز برنده اسکار، فیلمی سیاه وسفید است که در زادگاهش مکزیک ساخته شده است. کوارون که پیشتر برای «جاذبه»، اسکار بهترین فیلم را برده بود، در فیلم تازه اش داستان زندگی یک خانواده طبقه متوسط را در دهه ۷۰ روایت می کند. «رم» که با سرمایه نتفلیکس ساخته شده، اکران محدودی در سینماها خواهد داشت و همین موضوع ممکن است علاقه مندان سنتی تر سینما را به دشمنانش تبدیل کند.

اولین مرد
دیمین شزل
اکران:۲۰ مهر ۹۷
کارگردان جوان «لالا لند» که با این فیلم دو سال قبل در اسکار غوغا به پا کرده بود، یک بار دیگر با رایان گاسلینگ همکاری کرده و این بار نقش «نیل آرمسترانگ» فضانورد آمریکایی را به او داده است. کلر فوی ستاره سریال محبوب «تاج» هم در این فیلم نقش همسر آرمسترانگ را بازی می کند. «اولین مرد» که به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز انتخاب شده، درباره این فضانورد آمریکایی و سفر تاریخی او به کره ماه است.

بیوه ها
استیو مک کویین
اکران:۲۵ آبان ۹۷
سه ستاره مهم سینما در جدیدترین فیلم کارگردان سیاه پوست برنده اسکار، بازی کرده اند: لیام نیسون، کالین فارل و وایولا دیویس. استیو مک کویین که پیشتر با «۱۲ سال بردگی» جوایز سینمایی را درو کرد، سریال «بیوه ها» را که در دهه ۸۰ ساخته شده بود، بازسازی کرده است. «بیوه ها» قصه همسران سه مرد جنایتکار است که در ماجرای یک سرقت کشته شده اند. حالا آن ها می فهمند که یکی از مردها نمرده است. توجه به مایه های فمنیستی و حقوق سیاهان، شانس این فیلم را در فصل جوایز سینمایی بالا برده است.

صندلی عقب
آدام مک کی
اکران:۲۳ آذر ۹۷
از زمانی که اعلام شد کریستین بیل قرار است در نقش «دیک چنی» معاون جرج بوش بازی کند، مشخص بود فیلم یکی از اصلی ترین نامزدهای فصل جوایز خواهد شد. ایمی آدامز و سم راکول ستاره های دیگر فیلم هستند که در نقش همسر چنی و جرج دبلیو بوش بازی می کنند. می توان انتظار داشت آن ها به همراه کریستین بیل (حداقل به خاطر وزن زیادی که برای بازی در این نقش اضافه کرده) نامزد اسکار شوند. آدام مک کی احتمالاً به خاطر فیلم نامه و کارگردانی این فیلم زندگی نامه ای، باز هم جوایز سینمایی را درو می کند.

 

 

روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------