آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

آثار برتر جنیفر لوپز؛ گران‌قیمت‌ترین بازیگر زن لاتین‌تبار



شاید همه جنیفر لوپز را به‌عنوان خواننده بشناسند، اما او شش سال پیش از آن‌که نخستین آهنگش را منتشر کند، به‌طور جدی وارد سینما شده بود؛ درواقع او نخستین بازیگر زن لاتین‌تبار است که درآمدی بیش از یک‌میلیون دلار برای یک فیلم دریافت کرده است.

وب سایت فیلم نت نیور،  شاید همه جنیفر لوپز را به‌عنوان خواننده بشناسند، اما او شش سال پیش از آن‌که نخستین آهنگش را منتشر کند، به‌طور جدی وارد سینما شده بود؛ درواقع او نخستین بازیگر زن لاتین‌تبار است که درآمدی بیش از یک‌میلیون دلار برای یک فیلم دریافت کرده است.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جنیفر لوپز


جنیفر لین لوپز که اخیرا ۴۹ساله شده است با پدر و مادری پورتوریکویی در نیویورک به‌دنیا آمد و در پنج‌سالگی به کلاس آواز و رقص رفت. در دوران تحصیل در ورزش موفق‌تر بود تا درس و در سال آخر دبیرستان تصادفاً شنید که یک فیلم چندین بازیگر دختر نوجوان برای نقش‌هایی کوتاه می‌خواهد. لوپز در مصاحبه شرکت کرد و برای بازی در فیلم کم‌هزینه‌ی «دختر کوچک من» (۱۹۸۶) پذیرفته شد. بعد از این تجربه بود که او فهمید که می‌خواهد یک «ستاره‌ی مشهور سینما» شود. پدر و مادرش ایده‌اش را احمقانه دانستند چون هیچ لاتین‌تباری نتوانسته بود به چنین نقطه‌ای برسد.

این تفاوت دیدگاه جنیفر را به‌تدریج از خانه دور کرد تا در آپارتمانی مستقل از خانواده‌اش در منهتن زندگی کند. کمی بعد توانست نقش‌هایی در موزیکال‌های محلی پیدا کند و در گروه کر موزیکال‌های طلایی برادوی استخدام شود و در توری پنج‌ماهه در اروپا حضور داشته باشد.

در سال ۱۹۹۱ در میان ۲هزار متقاضی توانست وارد یک برنامه‌ی تلویزیونی شود و برای ضبط برنامه راهی لس‌آنجلس شد و تا دو سال بعد که تصمیم گرفت تمام‌وقت شغل بازیگری را دنبال کند در این برنامه باقی ماند. نخستین بازی حرفه‌ای‌اش را در یک سریال نمایش خانگی با عنوان «گم‌شده در جنگل» (۱۹۹۳) انجام داد و کمی بعد با شبکه‌ی سی‌بی‌اس برای بازی در سریال «شانس‌های دوم» (۱۹۹۳-۱۹۹۴) قرارداد امضا کرد.

لوپز نخستین نقش مهم سینمایی‌اش را در سال ۱۹۹۵ در فیلم «خانواده‌ی من» ایفا کرد؛ اگرچه نامش در تیتراژ نیامد، نامزد جایزه‌ی ایندیپندنت اسپیریت شد. او در همان سال در فیلم «قطار پول» در کنار وسلی اسنایپس و وودی هارلسون در نقش پلیس نیویورک بازی کرد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جنیفر لوپز


جنیفر لوپز در فیلم «قطار پول»
در فوریه‌ی سال ۱۹۹۷ با جک نیکلسون در نئونوار «خون و شراب» هم‌بازی شد. یک ماه بعد نخستین نقش اصلی‌اش را در فیلم «سلنا» بازی کرد که نقش را با طی مراحل دشوار مصاحبه به‌دست آورد. «سلنا» فیلمی بود که لوپز را به موقعیت یک ستاره‌ی هالیوودی ارتقا داد. دستمزد او برای این فیلم یک‌میلیون دلار بود؛ رقمی که به او جایگاه گران‌قیمت‌ترین بازیگر لاتین‌تبار در تاریخ سینما بخشید.

لوپز نخستین تک‌آهنگش را با عنوان «If You Had My Love» در سال ۱۹۹۹ در شرایطی به بازار موسیقی عرضه کرد که به‌عنوان یک بازیگر سینما تثبیت شده بود. او با وجود موفقیت در عرصه‌ی موسیقی هرگز از سینما و تلویزیون جدا نشد و همواره به فعالیت بازیگری‌اش ادامه داد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جنیفر لوپز


جنیفر لوپز در فیلم «خارج از دید»
پیش از این فیلم «خارج از دید» (۱۹۹۸) ‌او را در میان آثار برتر استیون سودربرگ مرور کرده بودیم. حالا چهار فیلم برتر دیگر او را مرور می‌کنیم:

۴. پارکر (Parker) (۲۰۱۳)

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جنیفر لوپز


جنیفر لوپز در این فیلم اکشن جنایی و عاشقانه با جیسون استاتهام هم‌بازی شد. او در این فیلم در نقش «لزلی» بازی می‌کند که یک مشاور املاک افسرده و ناموفق است که شرایط مالی نابسامانی دارد تا این‌که سروکله‌ی یک دزد حرفه‌ای (استاتهام) به‌عنوان خریدار املاک پیدا می‌شود. اگرچه فیلم نقدهای متناقضی گرفت، بازی لوپز با نقدهای مثبتی مواجه شد. منتقد روزنامه‌ی شیکاگو تریبیون نوشت که این فیلم این فرصت را به لوپز داد تا چهره‌هایی دراماتیک، عاشقانه، بامزه، افسرده، سرخوش و خشن را در یک فیلم به‌نمایش بگذارد و در تمام طول فیلم تماشاگر را با خود همراه کند. فیلم که با بودجه‌ی ۳۵میلیون دلاری ساخته شده بود موفقیتی خفیف را با فروشی بالغ‌بر ۴۶میلیون دلار ثبت کرد.

۳. دوربرگردان (U Turn) (۱۹۹۷)

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جنیفر لوپز


در یک سال پرکار که با فیلم موفق «سلنا» آغاز شد و با «آناکوندا» ادامه پیدا کرد، جنیفر لوپز این بار در جلوی دوربین الیور استون رفت تا با شان پن و بیلی باب تورنتون هم‌بازی شود. این درام جنایی و مهیج داستان مردی به‌نام «بابی کوپر» را روایت می‌کند که به مافیای خطرناک روس بدهکار است و در میانه‌ی راه وگاس برای صاف کردن بدهی‌اش به‌خاطر خراب شدن ماشینش در شهری کوچک در آریزونا گرفتار می‌شود، شهر عجیب که محل زندگی زنی غریب به‌نام «گریس» (لوپز) است.

۲. سلول (The Cell) (۲۰۰۰)

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جنیفر لوپز


لوپز پس از یک فاصله‌ی دو ساله که تمرکزش را بر موسیقی گذاشته بود با این فیلم علمی‌تخیلی ترسناک و مهیج به سینما بازگشت. این فیلم نخستین تجربه‌ی سینمایی تارسم سینگ هندی‌تبار بود که در دهه‌ی ۱۹۹۰ چند موزیک‌ویدئو ساخته بود. جنیفر لوپز در این فیلم در نقش یک مددکار اجتماعی بازی می‌کند که با تشویق یک مأمور اف‌بی‌آی می‌پذیرد با استفاده از یک فناوری تجربی جدید وارد ذهن یک قاتل زنجیره‌ای که به کما رفته شود و دریابد که او آخرین قربانی‌اش را کجا مخفی کرده است. منتقدان برخی از جنبه‌های فنی فیلم را ستودند، اما نقدهایی به شباهت‌های داستانی با «سکوت بره‌ها»، سبک گرایی و تصاویر مازوخیستی فیلم وارد دانستند. بااین‌حال فیلم که با بودجه‌ی ۳۳میلیون دلاری ساخته شده بود، ۱۰۴میلیون دلار فروخت و فیلم در رشته‌ی چهره‌پردازی نامزد اسکار شد. لوپز هم نامزد جایزه‌ی ساترن شد، اما جایزه را به تیا لئونی بازیگر فیلم فانتزی «مرد خانواده» باخت.

۱. سلنا (Selena) (۱۹۹۷)

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جنیفر لوپز


بعد از این‌که جنیفر لوپز در این درام زندگی‌نامه‌ای در نقش عنوان بازی کرد و زندگی سلنا کینتانیا پرز خواننده‌ی مکزیکی‌تبار را به‌تصویر کشید، بیش از همیشه مصمم شد تا سراغ خوانندگی برود، اگرچه داستان سلنا پایانی تراژیک داشت. فیلم با بودجه‌ای ۲۰میلیون دلاری ساخته شد و بیش از ۳۵میلیون دلار فروش کرد. جنیفر لوپز برای این فیلم مهم‌ترین نامزدی سینمایی‌اش را در گلدن‌گلوب به‌دست آورد که آن را به هلن هانت بازیگر فیلم «بهتر از این نمی‌شه» واگذار کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------