آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

کنسرت رایگان خوب است، چرا تماشای فیلم رایگان نباشد؟!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سینما

به گزارش بانی فیلم، اعلام آمادگی همایون شجریان برای برگزاری کنسرت رایگان در جهت افزایش روحیه مردم آسیب پذیر در شرایط نگران کننده اقتصادی کشور که دیروز بازخورد مثبتی هم از سوی خانه موسیقی در پی داشت، بحث اقدامات مشابه از سوی دست اندرکاران سایر حوزه ها و هنرمندان دیگر را هم پیش کشیده است. در واقع وقتی همایون شجریان با طرح پیشنهاد برگزاری کنسرت رایگان،موجی از واکنش های مثبت را برمی انگیزد و از سوی مسئولان مربوط هم مورد استقبال قرار می گیرد، بیراه نیست توقع داشته باشیم در سایر حوزه های سرگرم کننده هنر نیز متولیان و هنرمندان در جهت تقویت روحیه ملی گام بردارند.


تابناک در این باره می نویسد:«اقدام شجریان همان چیزی است که از همان ابتدا نیز از این خواننده انتظار می‌رفت و اکنون منتظر صدور مجوز از سوی مسئولین برای برگزاری یک کنسرت در محوطه‌ای بسیار وسیع و باز در شهر تهران هستیم تا طیف گسترده‌ای از مردم که هیچ‌گاه توان مالی حضور در کنسرت‌های موسیقی را نداشته و ندارند، بتوانند در این روزهای سخت، از این فرصت بهره ببرند؛ فرصتی که امیدواریم از سوی سایر اهالی فرهنگ ایران به شیوه‌های مشابه فراهم شود».


در واقع انصراف از اجرا و اقدامات نظیر آن چیزی نیستند که بتوانند باری از روی دوش مردم بردارند و در تندباد اخبار فراموش می شوند، بدون اینکه تاثیر مثبتی بر جای بگذارند.


حال آنکه اگر پیشنهاد شجریان بستری هموار برای اجرا بیاید و با همراهی مسئولان به اجرا برسد، می تواند به عنوان الگویی از سوی بقیه نیز دنبال شود.


از جمله اینکه مسئولان سینمایی می توانند همچون چند سال پیش، جریان اکران های عمومی رایگان فیلم ها را پیگیری کنند و ضمن کمک به فروش فیلم ها از طریق تامین بودجه از منابع دولتی، خیلی از مردمی را که شاید سالهاست به هر دلیلی از جمله عدم تمکن مالی، برای خرید بلیت فیلم دست به جیب نشده اند، در نمایش آن سهیم کنند.چه بسا اکران برخی از همین کمدیهای پرفروش، تضمینی برای سلامت روانی تماشاگران باشد و آنان را مشتاق به حضور در سالنها نیز کند.


همانطور که حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی دیروز اعلام کرد: «خانه موسیقی آمادگی دارد برای همایون شجریان و سایر هنرمندان دیگر با مسوولان وزارت ارشاد و شهرداری تعامل و این موضوع را پیگیری کند تا آنها کنسرت خیابانی برگزار کنند»، مسئولان دیگر نیز با رایزنی هایی به راحتی می توانند مقدمات این دست برنامه های تفریحی را برای مردم فراهم آورند.


حمیدرضا نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ما به عنوان خانه موسیقی یک صنف هستیم و همایون شجریان عضو صنف ماست و همچنین مشاور من به عنوان مدیرعامل خانه موسیقی است.


او با بیان اینکه سابقه برگزاری کنسرت خیابانی برای هنرمندان را به این شکل نداشته‌ایم، گفت: به هر حال در استادیوم‌های ورزشی اجراهایی داشته‌ایم. شاید منظور آقای شجریان این باشد که کنسرتی در فضایی مثل پارک برگزار کند. اگر این هنرمند آمادگی برگزاری چنین کنسرتی داشته باشد، ما نیز می‌توانیم در این زمینه کمک کنیم اما ارائه مجوز کنسرت موسیقی به ما مربوط نمی‌شود و باید مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مجوز را بدهد.


همان طور که دیروز نیز سیروان خسروی اعلام آمادگی کرد تا کنسرتی رایگان برای مردم اجرا کند.


به قول همایون شجریان از این طریق «شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد».


البته باید دید نگاه مدیران شهری و دولتی به چنین طرحی چگونه خواهد بود.گرچه انتظار می رود با اندکی سعه صدر و پزهسز از نگاه امنیتی به چنین مقوله ای، مدیران هم با این حرکت همگام شوند و به نفع مردم برنامه ریزی کنند. مردمی که شاید خیلی از آنها حتی یکبار در عمرشان ه مبه سینما یا کنسرت نرفته آن دو یا سالهاست به دلیل نبود بضاعت مالی دور چنین تفریحات سالمی را خط کشیده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------