رویایِ همایون، اگر محقق شود



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,همایون شجریان

پنج سال است که می‌خواهد بدون میلیاردها تومان هزینه تالارهای مجلل و بزک شده، که بار مالی‌اش بر دوش مردم خواهان موسیقی می‌افتد، آنها را به ضیافت موسیقایی در زیر سقف آسمان دعوت کند. برای آنها و از آنها بخواند. همایون شجریان سال 92 وقتی پیشنهاد اجرای کنسرت خیابانی را مطرح کرد، گفت که سال‌ها در این فکر بوده است. او همان زمان گفت که «حاضرم سال آینده برای هر کسی که دلش بخواهد، اجرای خیابانی داشته باشم و البته این اجرا را فقط برای دل مردم و بدون هیچ مناسبتی در نظر گرفته‌ام که امیدوارم این شرایط از سوی خانه موسیقی فراهم شود» اما اکنون نیز در گیرودار بحران اقتصادی، باز همایون، هشتم مرداد ماه در اینستاگرام خود اعلام می‌کند: عزیزان، نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی بِه شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.

واکنش مثبت دفتر موسیقی
خبری که با استقبال خوب مردم و واکنش مثبت مسئولان مواجه شد و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز پس از آن اطلاعیه‌ای صادر کرد. دفتر موسیقی اعلام کرد؛ به دنبال ابراز تمایل برخی هنرمندان موسیقی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی رایگان به منظور امیدافزایی و نشاط بخشی به قشرهای مختلف جامعه، همگام با این حرکت مثبت، برای صدور مجوز این نوع کنسرت‌ها اعلام آمادگی کرد. سپس خانه موسیقی نیز اعلام آمادگی دارد برای همایون شجریان و سایر هنرمندان دیگر با مسئولان وزارت ارشاد و شهرداری تعامل و این موضوع را پیگیری کند تا آنها کنسرت خیابانی برگزار کنند.

آمادگی سیروان خسروی
در پی اعلام آمادگی همایون برای برگزاری کنسرت رایگان خیابانی، سیروان خسروی نیز برای اجرای چنین کنسرتی اعلام آمادگی کرد. ایرنا نوشت؛ این خواننده پاپ روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود گفت: امروز خبردار شدم تعدادی از مسئولان کشور با برگزاری کنسرت رایگان خیابانی موافقت کرده‌اند البته این موافقت ضمنی بوده است. خسروی ادامه داد: با توجه به این‌که این ایده بسیار خوب است، من هم آمادگی خودم را برای برگزاری کنسرت رایگان خیابانی اعلام می‌کنم، به ویژه در این شرایط اقتصادی دیگر لازم نیست کسی برای حضور این کنسرت هزینه بپردازد و همه اقشار می‌توانند در آن حضور داشته باشند. گستره استقبال‌ها و واکنش‌های مثبت در این حد نماند و بیشتر شد، سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: «همایون شجریان اعلام کرده که بدون هیچ انتفاع در فضای باز برای همه مردم کنسرتی برگزار کند و این اتفاق مبارک و میمونی است چرا که در این روزها برگزاری کنسرت آن هم از سوی یک خواننده محبوب باعث کاهش دغدغه‌های این روزهای مردم می‌شود. شخصا هر آنچه که در توان داشته باشم برای برگزاری این کنسرت در یکی از مناطق شهر تهران انجام خواهم داد، چرا که انجام فعالیت‌های اینچنینی از سوی هنرمندان می‌تواند به افزایش نشاط اجتماعی کمک کند و ما هم در شورای شهر تهران و کمیسیون فرهنگی شورا به دنبال همین امر هستیم. حاضرم برای دریافت مجوزهای لازم برگزاری این کنسرت با تمام توان پیگیری کنم و البته شهرداری تهران نیز تجربه‌های خوبی از برگزاری کنسرت‌های روباز در مناطقی چون میدان مشق دارد، اما معتقدم که اگر این کنسرت در یک منطقه جنوبی همچون بوستان آزادگان یا بوستان ولایت برگزار شود قطعا اتفاق بهتری خواهد بود چراکه لازم است در همه امور در تهران توسعه متوازن داشته باشیم و یکی از کارهایی که می‌توانیم در راستای توسعه متوازن انجام دهیم این است که مردم مناطق جنوبی هم امکان حضور در کنسرت را داشته باشند».

آمادگی شهرداری تهران
پس از آن بود که محمدعلی کریمی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران اطلاعیه‌ای را برای رسانه‌ها ارسال کرد که طی آن اعلام شده بود: شهرداری تهران نیز ضمن تقدیر از این اقدام امیدآفرین، تمام قد آماده است در برگزاری این اتفاق مبارک، همراهی‌های لازم را داشته باشد. ما آمادگی داریم در برگزاری این کنسرت خیابانی کنار آقای شجریان باشیم تا در نقاط مختلف شهر از شمال تا جنوب تهران و همچنین بوستان‌های مختلف، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کنسرت انجام شود. شهرداری تهران در این اطلاعیه اضافه کرده بود: اعلام آمادگی شهرداری تهران از سوی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل به همایون شجریان اعلام شده و خوشبختانه با موافقت وی جلسه‌ای در روز چهارشنبه با حضور مسئولان فرهنگی شهرداری تهران، برای بررسی جوانب و همینطور تامین و تمهید ضرورت‌های اجرایی کنسرت برگزار خواهد شد و نتایج آن به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهد رسید.

 

روزنامه آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------