۳ نقطه ضعف اساسی برنامه «کاملا دخترانه»



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,برنامه کاملا دخترانه

اگرچه توجه به دخترها، دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها در قاب تلویزیون، اتفاق مهم و خوبی‌است، اما مهم‌تر از آن، زاویه نگاه جدید به موضوعات و پرداخت درست آن‌هاست، وگرنه بسیاری از برنامه‌ها می‌توانند اسم دخترانه را یدک بکشند و ادعای دخترانه بودن را داشته باشند. تلویزیون به تازگی سعی کرده است با تولید برنامه‌ای با محوریت دختران، جای خالی چنین برنامه‌ای را در تلویزیون پر کند و اجرای برنامه را هم به مهم‌ترین مجری زن خود سپرده است.

با وجود این، برنامه «کاملاً دخترانه» که ۳-۲ هفته‌ای است روی آنتن رفته، نتوانسته است این خلأ را برطرف و جای خود را میان مخاطبانش یعنی دختران، باز کند. در ادامه مطلب به دلایلی که باعث شده است «کاملا دخترانه» چندان هم اتفاق ویژه‌ای برای دختران نباشد، اشاره می کنیم.

۱-دکور و اجرای نامناسب
در دکور برنامه بر اساس قانون نانوشته‌ای، از رنگ صورتی به عنوان نماد دختران استفاده شده است. دیدن فضایی سرشار از رنگ صورتی، ممکن است برای تعداد بسیار زیادی از دخترانی که رنگ صورتی را دوست ندارند، خوشایند نباشد. این شناخت ناقص از سلیقه مخاطبان برنامه، اولین چیزی است که باعث می‌شود

این برنامه کاملا هم دخترانه نباشد. «کاملا دخترانه» از لحاظ اجرا نیز وضعیت خوبی ندارد. اگرچه مژده لواسانی در میان مجریان خانم تلویزیون، جزو مجریان موفق به حساب می‌آید و کارنامه قابل قبولی هم دارد، اما این‌جا که سعی کرده اجرای شاد، جذاب و متفاوتی داشته باشد، به نتیجه‌ای اغراق آمیز و دور از واقعیت منجر شده است. خلاصه آن که تلاش لواسانی برای پر انرژی بودن، عملاً نتیجه‌بخش نبوده و بیشتر از این که واقعاً شاد و پرانرژی باشد، اجرای اغراق‌شده‌ای دارد.

۲-رقابت کودکانه دختر و پسری
در بخشی از برنامه «کاملا دخترانه» گزارشی پخش می‌شود که در آن از دختران و پسران سؤالاتی از این دست می‌شود: دخترها لوس‌تر هستند یا پسرها؟ رانندگی دختران بهتر است یا پسران؟ رشته‌های تحصیلی دخترانه کدام‌اند و... . بسیاری از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی به این گزارش‌ها اعتراض کرده‌اند؛  این دسته‌بندی برای دخترها و پسرها از اساس اشتباه است. هرچند که در هر گزارش، جمله «این گزارش بیشتر یک شوخی است» زیرنویس می‌شود، اما از آن جا که مخاطبان «کاملاً دخترانه» در سنی نیستند که این شوخی‌ها برایشان خنده‌دار و جالب باشد، باید گفت بیشتر کودکانه از آب درآمده که حتی سرگرم‌کننده هم نیست. سؤالات نظرسنجی برنامه هم چیزی کم از آن گزارش ندارد و موضوعاتی مانند این که مدیریت دخترها بهتر است یا پسرها، به رأی گذاشته می‌شود و معمولاً در نهایت نتیجه به نفع دختران تمام می‌شود!

۳-مهمان‌ها و حرف‌های تکراری
اینفلوئنسرهای اینستاگرام که صفحه‌ شخصی‌شان، ویترین خوش‌رنگ و لعابی از زندگی لاکچری و البته هنرشان است، به اندازه کافی شناخته‌شده هستند و حضورشان به عنوان کارآفرین در یک برنامه تلویزیونی جای سؤال دارد. حالا بماند که به سختی می‌توان روی بعضی از این اینفلوئنسرها اسم کارآفرین گذاشت و صرفاً به علت عدد چند صد هزارتایی دنبال‌کننده‌ها و همان ویترین رنگارنگ، به برنامه دعوت می‌شوند. اگر گفت‌وگوها را از لحاظ سؤالات نیز بررسی کنیم، به نتیجه‌ای رضایت‌بخش نمی‌رسیم. سؤالاتی که از مهمان برنامه پرسیده می‌شود، می‌تواند در هر برنامه دیگری هم پرسیده شود و گفت‌وگوهای «کاملاً دخترانه» حرف جدیدی در حوزه مسائل مربوط به دختران ندارد و نتوانسته است زاویه نگاه جدیدی به سوژه برنامه داشته باشد.

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------