آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود را بشناسید (+تصاویر)



 اگر چه بیشتر ثروتمندان هالیوود را مردان تشکیل می دهند اما زنانی نیز هستند که در میان ثروتمندترین شخصیت های هالیوود جایی برای خود دست و پا کرده و از اعتبار قابل توجهی برخوردارند. این زنان از طریق دستمزدهایی که برای بازی در فیلم ها و سریال ها دریافت می کنند، مبالغی که در زمینه سرمایه گذاری و تبلیغات و همچنین ارث بدست می آورند توانسته اند ثروت قابل توجهی اندوخته نمایند. در ادامه ۲۰ تن از ثروتمندترین زنان بازیگر تاریخ هالیوود مشاهده می کنید.

۱۰- جولیا رابرتز
ثروت خالص: ۱۹۰ میلیون دلار

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود


جولیا رابرتز که جایزه اسکار را نیز در کارنامه خود دارد با بازی در فیلم هایی مانند «ماگنولیاهای فولادی» (Steel Magnolias)، «زن زیبا» (Pretty Woman)، «عروسی بهترین دوست من» (My Best Friend's Wedding) و «ارین بروکوویچ» (Erin Brockovich) در هالیوود به شهرت رسید. وی برای بازی در فیلم «ارین بروکوویچ» برنده جایزه اسکار شد که برای بازی در آن ۲۰ میلیون دلار دریافت کرده بود و بدین ترتیب وی به اولین بازیگر زنی تبدیل شد که چنین دستمزد نجومی را برای بازی در یک فیلم دریافت می کرد.


۹- جین فوندا
ثروت خالص: ۲۰۰ میلیون دلار

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود


جین فوندا که دختر هنری فوندا، بازیگر افسانه ای هالیوود و فرانسس سیمور بروکاو، شخصیت اجتماعی شناخته شده اهل نیویورک است از همان آغاز برای شهرت در دنیای هالیوود به دنیا آمده بود. وی برای بازی در فیلم های «کلوت» (Klute) و «بازگشت به خانه» (Coming Home) برنده جایزه اسکار شده و هفت بار دیگر نیز در بخش بهترین بازیگر زن نامزد دریافت این جایزه شد. وی به خاطر نوارهای آموزش تناسب اندام خود در دهه ۱۹۸۰ مشهور شده و این نوارها سالانه ۲۰۰.۰۰۰ نسخه فروش داشتند که او را به یکی از ثروتمندترین بازیگران بالای ۷۰ سال جهان تبدیل کرد.

۸- جولیا لوییس دریفوس
ثروت خالص: ۲۰۰ میلیو

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود


جولیا لوییس دریفوس با بازی در نقش الن بنس در سریال معروف و موفق «ساینفلد» (Seinfeld) یک شبه معروف شده و به دختر محبوب ایالات متحده تبدیل گردید. البته شهرت وی با حضور در نمایش های کمدی در شیکاگو آغاز شده بود و بعدها به نیویورک نقل مکان کرده و دو فصل در برنامه «زنده شنبه شب» حضور یافت. در سال ۱۹۸۹، وی به اعضای تولید سریال «ساینفلد» پیوست و بازی اش در این سریال کمدی اولین جایزه گلدن گلوب را در سال ۱۹۹۳ و اولین جایزه امی را در سال ۱۹۹۶ برای او به همراه داشت. وی اخیراً در سریال محبوب «ویپ» (Veep) بازی کرده و ششمین جایزه امی خود را تنها برای نقش خود در این سریال بدست آورده است که او را در میان بازیگران زنی که بیش از همه نامزد دریافت جوایز تلویزیونی شده اند قرار می دهد.

۷- ساندرا بولاک
ثروت خالص: ۲۰۰ میلیون دلار

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود


ساندرا بولاک که جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد حاصل ازدواج یک خواننده اپرای آلمانی و یک معلم آواز است. وی برای اولین بار در سن ۵ سالگی در اپرای آلمان به روی صحنه رفت اما تا سال ۱۹۹۴ موفقیت چندانی نداشت تا این که در کنار کیانو ریوز در فیلم معروف «سرعت» (Speed) ظاهر شد. بولاک برای بازی در فیلم «نقطه کور» (The Blind Side) برنده جایزه گلدن گلوب و اسکار شد. وی در سال ۲۰۰۵ با جسی جیمز ازدواج کرد اما ۵ سال بعد این دو از هم جدا شدند. او از آن زمان به تنهایی قیومیت دو بچه را بر عهده گرفته که یکی پسر به نام لوییس و دیگری دختری به نام لیلا است.

۶- جنیفر آنیستون
ثروت خالص: ۲۲۰ میلیون دلار

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود


جنیفر آنیستون با بازی در نقش راشل گرین در دهه ۱۹۹۰ در سریال «دوستان» (Friends) به شهرتی جهانی رسید و در تمام ۱۰ فصل این سریال حضور داشت. در طول سه سال آخر پخش این سریال، آنیستون برای هر اپیزود یک میلیون دلار دستمزد دریافت می کرد. بعد از آن وی در فیلم های طراز اول یا فیلم های کوچک مستقلی مانند «محیط اداره» (Office Space)، «پرنده های زرد» (The Yellow Birds) و « با تو حال نمی‌کند» (He`s just not that into you) حضور یافت.

۵- ویکتوریا پرینسیپل
ثروت خالص: ۲۵۰ میلیون دلار

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود


ویکتوریا پرینسیپل که بیشتر برای بازی در نقش پاملا بارنز اوینگ در سریال «دالاس» (Dallas) شناخته می شود ابتدا قصد حضور در دنیای بازیگری را نداشت هر چند در سال های ابتدایی فعالیتش در چندین تبلیغ ویدیویی حاضر شده بود. وی در یک خانواده نظامی در ژاپن متولد شده و در کودکی به سراسر جهان سفر کرد. بعد از یک تصادف خودرو در دانشگاه بود که وی تصمیم گرفت به لس آنجلس نقل مکان کرده و به سراغ حرفه بازیگری برود. بعد از کار به عنوان بازیگر و مدیر برنامه ها در هالیوود، پرینسیپل در فیلم «جزیره فانتزی» (Fantasy Island) بازی کرد و بدین ترتیب برای بازی در سریال «دالاس» انتخاب شد. علاوه بر این وی یک خط تولید وسایل آرایشی و بهداشتی راه اندازی کرد که سالانه بیش از یک میلیون دلار سوددهی دارد.

۴- جسیکا آلبا
ثروت خالص: ۳۵۰ میلیون دلار

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود


جیسکا آلبا بازیگری سرشناس بود که اکنون وارد دنیای تجارت شده و هم در دنیای هالیوود و هم خارج از آن از شهرت زیادی برخوردار است. اگر چه وی برای اولین بار در کمدی «کمپ ناکجاآباد» (Nowhere Camp) در سال ۱۹۹۴ حضور یافت اما تماشاگران آمریکایی بیشتر او را به خاطر بازی در سریال تلویزیونی «فرشته تاریکی» (Dark Angel) می شناسند. از آن به بعد وی در چندین فیلم از جمله «۴ شگفت انگیز» (Fantastic Four)، «موفق باشی چاک» (Good Luck Chuck) و «استاد عشق» (The Love Guru) بازی کرد. در خارج از دنیای بازیگری، آلبا کمپاین آنست را تاسیس کرد که یک استارتاپ تولیدی است.

۳- ماری کیت و اشلی اولسن
ثروت خالص: ۴۰۰ میلیون دلار

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود


با ثروت مشترک ۴۰۰ میلیون دلار، دوقلوهای اولسن دو تن از ثروتمندترین زنان بازیگر هالیوود هستند. این دو با بازی در نقش میشله تانر در سریال «خانواده شلوغ» (Full House) به شهرت رسیدند. آن ها یک کمپانی فیلم سازی راه انداخته که فیلم های خانگی تولید می کرد. موفقیت این ویدیوها باعث شد که این دو ثروت قابل توجهی بدست آورند. این دو همچنین در زمینه طراحی مد و فشن نیز فعالیت داشته و یک خط تولیدی کفش ایتالیایی را نیز مدیریت می کنند.

۲- جیمی گرتز
ثروت خالص: ۲ میلیارد دلار

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود


جیمی گرتز که یک بازیگر است به لطف ازدواج با یک میلیاردر به نام تونی رسلر اکنون ثروتی بیش از ۲ میلیارد دلار دارد و در زمینه فعالیت های بشردوستانه بسیار فعال است. او حرفه بازیگری خود را در دهه آغاز کرد و در چندین فیلم و سریال از جمله «شانزده شمع» (Sixteen Candles)، «روابط خانوادگی» (Family Ties) و «پسران گمشده» (The Lost Boys) ایفای نقش کرد. بعد از مدتی دوری از دنیای بازیگری و کار در فرانسه به عنوان تولید کننده عطر وی به هالیوود بازگشت و در سریال های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.

۱- دینا مریل
ثروت خالص: ۵ میلیارد دلار

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ثروتمندترین بازیگران زن تاریخ هالیوود


با بیش از ۵ میلیارد دلار ثروت خالص، دینا مریل که یک فعال اجتماعی و امور بشردوستانه است ثروتمندترین بازیگر زن تمام دوران شناخته می شود. او بخش قابل توجهی از ثروت خود را از طریق ارث خانوادگی بدست آورده است زیرا وی تنها فرزند مارجری مری وزر پست بود. با این وجود وی با حضور در تئاتر، تلویزیوین و سینما نیز بر شهرت خود افزوده و در طول دوران فعالیت هنری خود در بیش از ۲۰ فیلم حضور یافت. در طول این سال ها وی ۳ بار ازدواج کرد که ۲ بار آن با بازیگران هالیوود بوده است. دینا مریل در ماه می سال ۲۰۱۷ درگذشت.

 

 برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------