استقبال از «همه می‌دانند» اصغر فرهادی در سارایوو



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جشنواره فیلم سارایوو

فیلم «همه می دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی با استقبال فراوان مخاطبان در جشنواره فیلم سارایوو به روی پرده رفت و رکورد تعداد تماشاگر در یک نمایش را در این رویداد سینمایی شکست.

به گزارش ایسنا،  هشتمین فیلم اصغر فرهادی که امسال یکی از فیلم‌های برنامه "نمایش در فضای باز" بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم سارایوو بود با حضور این کارگردانی ایرانی و با استقبال چندین هزار تماشاگر به نمایش گذاشته شد.

«میرساد پوریواترا» مدیر جشنواره سارایوو پیش از شروع نمایش فیلم این تعداد تماشاگر را بالاترین تعداد بیننده برای نمایش  یک فیلم در جشنواره و رکوردی در همه اداور برگزاری این رویداد سینمایی اعلام کرد.

فرهادی امسال ریاست هیات داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم سارایوو را بر عهده دارد.

فیلم اسپانیولی‌زبان «همه می‌دانند» با بازی «خاویر باردم» و «پنه لوپه کروز» اولین نمایش جهانی خود را به عنوان فیلم افتتاحیه هفتادویکمین جشنواره فیلم کن و در بخش رقابتی این رویداد سینمایی تجربه کرد و تاکنون در سینماهای فرانسه و بلژیک به فروشی بالغ بر ۵.۵ میلیون دلار دست یافته است.


همچنین طبق اعلام پیشین این فیلم از تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) نیز در سینماهای آرژانتین،‌ از تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) در سینماهای کشور اسپانیا، از ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) در روسیه و از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) در سینماهای آلمان نیز اکران خواهد شد.

ساخته جدید فرهادی تاکنون به کشورهای دیگری چون اتریش، ژاپن، چین، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، لهستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئیس، تایوان، ترکیه، صربستان و منطقه بالتیک، منطقه اسکاندیناوی و آمریکای لاتین نیز فروخته شده است.

 بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سارایوو» از تاریخ ۱۰  اوت (۱۹ مرداد) با نمایش فیلم «جنگ سرد» ساخته «پاول پالیکوفسکی» کارگردان لهستانی برنده اسکار افتتاح شد و تا ۱۷ اوت (۲۶ مرداد) در کشور بوسنی و هرزگوین ادامه خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------