گران‌ترین نقاشی جهان را چه کسی کشیده است؟



نقاشی زیر به لئوناردو داوینچی نسبت داده می‌شود، اما یک مورخ معتقد است این اثر در واقع کار یکی از دستیاران اوست.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری, گران‌ترین نقاشی جهان

 

ماه‌ها بعد از فروش این اثر به عنوان گران‌ترین اثر هنری دنیا، این تردید به وجود آمده است. این نقاشی ۴۵۰ میلیون دلاری «سالوادور ماندی» نام دارد و تصور می‌شود کار هنرمند مشهور لئوناردو داوینچی باشد، اما متیو لندروس، دانش پژوه دانشگاه آکسفورد ادعا می‌کند که تنها ۲۰% از این نقاشی را داوینچی کشیده است؛ و کمک برناردینو لوئینی در این نقاشی قابل توجه است.

لوئینی نقاش ایتالیایی اواخر دهه ۱۴۰۰ بوده و لندروس کاملا مطمئن است که او نقش بزرگی در این نقاشی داشته است. او می‌گوید: «این نقاشی لوئینی است. با دیدن نسخه‌های مختلف آثار شاگردان لئوناردو، می‌توانید ببینید که نقاشی‌های لوئینی دقیقا مثل چیزی ست که در سالوادور ماندی می‌بینید. اما داوینچی نقاشی را تمام کرده و این را از دست ها، صورت، گوی کریستالی و بافت نقاشی متوجه می‌شوید که نشانه‌های کلاسیک آثار داوینچی را در خود دارند. علاوه بر این در آن دوران همکاری بین هنرمند و دستیارانش زیاد بوده است.»

این اولین بار نیست که این نقاشی به لوئینی نسبت داده می‌شود. در سال ۱۹۰۰ هم این اتفاق افتاده بود. کارشناسان متعددی با لندروس موافقند، اما هنوز بیشترشان معتقدند این اثر داوینچی است. بحث بر سر انتساب این نقاشی بیش از یک قرن است ادامه دارد و به نظر نمی‌رسد به این زودی به نتیجه قطعی برسد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری, گران‌ترین نقاشی جهان

 

برترینها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------