کوسه «استیتام» تام کروز  را بلعید!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,تام کروز

به گزارش بانی فیلم، «The Meg»، فیلم تازه ای که وحشت از کوسه های بیرحم و آدمخوار را یک بار دیگر به دل مردم می ریزد و خاطرات «آرواره ها» فیلم هولناک سال ۱۹۷۵ استیون اسپیلبرگ را در این زمینه زنده می کند، همان طور که پیش بینی می شد در رقابت با «مأموریت غیرممکن۶» عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد اما برتری اش بر فیلم تام کروز و میزان فروش بیشتری که داشت، از تصورات قبلی فراتر رفت و به ۵/۲۴ میلیون دلار بالغ شد که رقمی حیرت آور برای رقابتی است که تصور می شد پایاپای باشد و به واقع به بلعیده شدن کروز توسط کوسه مذکور منتهی شد!


تبعات کشتارهای بزرگ
البته نسخه تازه «مأموریت غیرممکن» هم به هیچ شکل نمی تواند یک بازنده تلقی شود زیرا پس از ۱۹ روز اکران در آمریکا تقریباً ۱۶۲ میلیون دلاری شده است ولی «The Meg» نیز با موضوع تکان دهنده اش که تبعات کشتارهای یک کوسه بزرگ از نژاد مگادولون ها را به نمایش می گذارد، به توفیق هایی رسید که حتی برادران وارنر کمپانی تهیه و توزیع کننده این فیلم به آن نمی اندیشید. این فیلم که محصول مشترک آمریکا و چین است، با این مشکل مواجه بوده که چگونه مخارج ۱۳۰ میلیون دلاری تهیه خود را باز پس گیرد اما ارقام درآمدش در هفته اول اکران فیلم چنان بالا و امیدساز بود که در مورد مسئله فوق دیگر دغدغه ای وجود ندارد. «The Meg» که نامش اشاره ای به کوسه های مگادلون و مخففی از این واژه ها است، در سایر قاره ها و کشورها طی هفته سپری شده ۸/۹۶ میلیون دلار پول اندوخت که ۵۰ میلیون آن به تنهایی در بریتانیا حاصل آمد و در نهایت برای فیلم اکشن جالبی که جیسن استیتام معروف رل اصلی آن را ایفا کرده است، رقم ۳/۱۴۱ میلیون دلار با احتساب تمامی نقاط جهان در هفته نخست به ثبت رسید. در این بین سالن های نمایش دهنده فیلم با روش پیشرفته و بسیار چشم نواز ایمکس ۶/۱۳ میلیون دلار از رقمی را که گفتیم، موجب شدند. از سوی دیگر این فیلم با شروع ۵/۴۴ میلیون دلاری اش در گیشه های آمریکا و کانادا بهترین آغاز اکران را برای فیلم های تولید و عرضه شده توسط شرکت برادران وارنر در سال جاری رقم زد و بهترین ارقام قبلی برای این استودیو آغاز اکران هایی ۷/۴۱ میلیون دلاری و ۶/۴۱ میلیون دلاری برای فیلم «Ready Player One» استیون اسپیلبرگ و «اوشن۸» نسخه چهارم و زنانه تریلوژی اوشن بودند.


برای سرگرم کردن مردم
جف گولد اشتاین رییس بخش توزیع داخلی در استودیوی برادران وانر معتقد است ارقام بالاتر از انتظار «The Meg» در گیشه ها محصول روش های درست تبلیغاتی و بازاریابی رایج در این کمپانی و همچنین کیفیت برخی فیلم های دیگر ماه آگوست (مرداد) است که غنا و قوت جذب تماشاگران را به حد کفایت ندارند. وی می افزاید: فیلم جدید ما تمامی مایه های سرگرم کنندگی را دارد و چندان هم زیر بنا و سوژه و روال آن جدی گرفته نشده و شاید همین مسئله از رازهای پیروزی آن باشد. ما با فیلم «The Meg» کاری کرده ایم که تماشاگران به مدت حدود دو ساعت با یک فیلم سرگرم کننده و جذاب مواجه باشند و از چنین اثری هنری لذت ببرند.


اسپایک لی در نقطه مقابل
اگر «The Meg» با شرح و وصفی که آوردیم صدرنشین جداول فروش در آمریکا و برخی کشورهای دیگر شد. «کلانزمن سیاه» ساخته جدید اسپایک لی کارگردان سیاهپوست آمریکایی که تعریف های زیادی از آن شده است، از فروشی ۸/۱۰ میلیون دلاری فراتر نرفت و فقط در رده پنجم جدول پرفروش های سینمای آمریکا و کانادا مستقر شد که البته بخشی از آن محصول این نکته بود که این فیلم برخلاف «The Meg» و سایر فیلم های بالانشین جدول نه در سالن های بسیار پرشمار بلکه در ۱۵۱۲ تالار در سطح آمریکا و کانادا به نمایش درآمد. با این حال شروع ۸/۱۰ میلیون دلاری «کلانزمن سیاه» بهترین آغاز اکران را برای فیلم های اسپایک لی طی فزون تر از یک دهه اخیر موجب شد و درست در روزی در آمریکا اکران شد که نخستین سالگرد ناآرامی های اجتماعی و برخوردهای نژادی در شهر شارلوتز ویل این کشور به حساب می آمد. از آنجا که فیلم در جشنواره امسال کن فرانسه نیز جایزه دوم (موسوم به گراند پری) را تصاحب کرده بود، گمان می رفت گیشه ای ۱۷ تا ۲۰ میلیون دلاری را برای خود در روزهای نخست پخش اش رقم بزند اما چنین نشد. این فیلم با سرمایه جیسن بلوم و جوردن پیل معروف که تخصص شان ساختن فیلم های ترسناک و دلهره آور است تهیه شده و درباره یک کارآگاه سیاهپوست به نام ران استال وورت با بازی جان دیوید واشینگتن پسر دنزل واشینگتن معروف است که با لباس مبدل و با کمک یک کارآگاه دیگر به نام فلیپ زیمرمن (با بازی آدام درایور) به کلورادو اسپرینگز می رود تا یک شعبه از فرقه کوکلس کلان ها را که سالها است برای نابودی سیاهان می کوشند و تعداد بیشماری از آنها را سر به نیست کرده اند، ردیابی و از صحنه خارج کند ولی بدیهی است که این امر تبعات تلفی داشته باشد و به مسائل و برخوردهای تازه و بیشتری منجر شود.


از مرد نفوذی تا «چی.راک»
در میان فیلم های دو دهه اخیر اسپایک لی که دوره اوجش در سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸ سپری شد، «مرد نفوذی» در سال ۲۰۰۶ بهترین شروع اکران را با گیشه ای ۲۸ میلیون دلاری داشت و فیلم قبلی او که «چی.راک» نام داشت و در ۲۰۱۷ پخش شد. در شروع اکران عمومی اش در آمریکای شمالی فقط گیشه ای حقیرانه و ۵/۲ میلیون دلاری را تجربه کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------