مسیر زندگی پر فراز و نشیب «اسکارلت جانسون»؛ پردرآمدترین بازیگر زن سال ۲۰۱۸



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اسکارلت جانسون

موفقیت
 مجله «فوربس» که مشهورترین مجله اقتصادی دنیا به شمار می رود، در جدیدترین شماره خود مطلبی درباره پردرآمدترین بازیگران زن جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی چاپ کرده است. با توجه به این گزارش، «اسکارلت یوهانسون» برای اولین بار موفق شده که راس فهرست پردرآمدترین بازیگران زن جهان را اشغال کند. جالب است که بدانید «یوهانسون» ۳۳ ساله از یکم ژوئن ۲۰۱۷ تا یکم ژوئن ۲۰۱۸ بیش از ۴۰.۵ میلیون دلار (به پول ما می شود ۴۰۰ میلیارد تومان) درآمد داشته است.البته که ثروت دلیل موفقیت نیست اما  شاید تصور کنید که او از همان ابتدا در خانواده ای پولدار و موفق به دنیا آمده اما مسیر زندگی پر از فراز و نشیب و سخت او، قابل تامل است که در ادامه به آن اشاره می شود.

 به دنیا آمدن در خانواده ای فقیر
«اسکارلت» در ۲۲ نوامبر ۱۹۸۴ در نیویورک به دنیا آمد. پدر او یک معمار دانمارکی بود که به خاطر فقر راهی آمریکا شده بود تا شاید آن جا زندگی بهتری برپا کند. با این حال، آن ها خانواده ای شش نفره و تقریبا پر جمعیت داشتند. «یوهانسون» یک خواهر و برادر بزرگ تر، یک برادر دوقلو و یک برادر ناتنی داشت. خانواده او برای امرار معاش به کمک های دولتی وابسته بود. آن ها روزگار سختی را می گذراندند و درآمد قابل توجهی نداشتند. به دلیل همین فشار اقتصادی و مخارج سنگین زندگی در آمریکا در زمانی که «یوهانسون» تنها ۱۳ سال داشت، پدر و مادرش از یکدیگر طلاق گرفتند تا شرایط برای او سخت تر از گذشته هم بشود.

 کسب نمرات ضعیف در دانشگاه
شرایط خاص خانوادگی «یوهانسون» باعث شده بود تا او برای درس خواندن هیچ انگیزه ای نداشته باشد. با این حال و به خاطر علاقه مادرش به سینما، «یوهانسون» بعد از آموزش در یک مرکز تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان وارد کالج شد و به سختی توانست دانش آموخته شود. او در هیچ دوره ای، نمرات امیدوارکننده و خوبی کسب نکرد و خیلی ها آینده ای برای فعالیت های حرفه ای اش متصور نبودند.

 تاثیر مادربزرگ در موفقیت
نقش مادربزرگ «یوهانسون» در موفقیت های امروزش قابل کتمان نیست. او بسیاری از زمان های دوره نوجوانی اش را با مادر بزرگش گذرانده است. مادربزرگی که یک کتابدار، معلم مدرسه و عاشق سینما و فیلم بوده است. همین موضوع باعث شد که «اسکارلت» از نوجوانی به این حوزه علاقه مند شود و حتی به شوخی گفته که برای خوشحالی مادربزرگش بازیگر شده است. رابطه او و مادربزرگش چنان عمیق و نزدیک بوده که هرگاه از اسکارلت پرسیده می شده که بهترین دوستت کیست؟ بلافاصله می گفته: «مادربزرگم!».

 تلخی شکست در اولین قدم
 اولین شکست برای «اسکارلت یوهانسون» بسیار سخت بوده و هیچ گاه آن لحظه را فراموش نکرده است. «اسکارلت» از همان سنین پایین برای بازی کردن در فیلم های مختلف با کمک مادربزرگش تست دادن را شروع کرد و در این میان برای بازی در فیلم «جومانجی» (Jumanji) در سال ۱۹۹۵ نیز تست بازیگری داد اما پذیرفته نشد. او در مصاحبه ای گفته: آن روزها از زندگی ناامید شده بودم و هیچ گاه فکرش را هم نمی کردم که روزی یک بازیگر درجه پنجم هم بشوم چه برسد به سوپراستار. در تست های مختلفی رد شدم و تصور می کردم که دیگر هیچ شانسی ندارم.»

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اسکارلت جانسون


 شروع فعالیت حرفه ای از ۱۱ سالگی
اولین نقشش را در ۱۱ سالگی و در فیلم «فانتزی شمال» در نقش دختر «جان ریتر» آغاز کرد. پس از چند نقش کوتاه در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶، او در «مانی و لو» در نقش آماندا ظاهر شد. این فیلم برای او نامزدی جایزه روح مستقل بهترین بازیگر نقش اول زن و نقدهای مثبت فراوانی را به دنبال داشت. نقش مهم بعدی او در «نجواگر اسبان» بود که برای این فیلم نامزد جایزه خوش آتیه ترین بازیگر از جامعه منتقدان شیکاگو شد. او در سال ۲۰۱۳ و با بازی در فیلم «گمشده» نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن شد.

و طی سال های اخیر با حضور در سری فیلم های ابرقهرمانی «انتقام جویان» ضمن حفظ اعتبار هنری خود در فضای تجاری هم موفقیت های بی نظیری کسب کرده است. یوهانسون تا امروز در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی بازی کرده و در سال های اخیر پای ثابت نامزد جایزه معتبر سینمایی بوده است. با این حال، اگر فردی  ثروتش را می بیند، بد نیست سختی های زندگی، تلاش ها و شکست های «یوهانسون» را هم بداند.


 روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------