سهراب کاشف رهبر ارکستر کنسرت هنرستان موسیقی دختران شد



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سهراب کاشف

سهراب کاشف دوشنبه پنجم شهریور ماه سال ۹۷ رهبری ارکستر کنسرت هنرستان موسیقی دختران را به عهده می گیرد.

 سهراب کاشف رهبر ارکستر، آهنگساز و مدرس موسیقی در گفتگو با مهر، ضمن اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: از زمان ورودم به ایران عمده تمرکزم را روی حوزه اجرایی و رهبری ارکستر تعدادی از مجموعه های موسیقایی بنا نهادم، اما مدتی است که احساس می کنم باید تمرکز بیشتری روی آموزش داشته باشم به همین دلیل طی ماه های گذشته اغلب اوقاتم را در دانشگاه هنر، دانشگاه تهران، هنرستان موسیقی پسران و هنرستان موسیقی دختران گذرانده ام.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته در اولین گام از مجموعه برنامه های اجرایی که مبتنی بر موضوع آموزش در نظر گرفته ایم، ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه پنجم شهریور ماه کنسرتی را با ارکستر هنرستان موسیقی دختران تهران برگزار می کنیم که بنده به عنوان رهبر ارکستر در آن حضور دارم. در این کنسرت که در تالار رودکی تهران روی صحنه خواهد رفت آثاری از آنتونین دورژاک، پیوترایلیچ چایکوفسکی، فردریک شوبرت، آمادئوس موتزارت برای مخاطبان اجرا می شود.

کاشف در توضیح این اجرا بیان کرد: این رپرتوار به لحاظ اجرایی کار دشواری برای نوازندگان به حساب می آید و باید پیش از اجرای این قطعات تمرین های و آموزش های پایه ای زیادی را پشت سر بگذارند که به اعتقاد من گروه ارکستر به خوبی توانسته از عهده کار بربیاید.

این مدرس دانشگاه که طی سال های گذشته رهبری ارکسترهای مختلفی در کشورمان را به عهده داشته است با اشاره به حضور هنرمندان مستعد در کشورمان گفت: ما جوانان بسیار بااستعدادی در حوزه نوازندگی داریم که می توانیم در آینده ای نزدیک از آنها برای حضور در ارکسترهای مطرح استفاده کنیم. در همین مدتی که بنده در دانشگاه ها و هنرستان ها مشغول تدریس بودم به این نکته رسیدم که این نوازندگان گرچه از سن و سال بالایی برخوردار نیستند اما در حوزه نوازندگی توانایی خوبی دارند.

کاشف در پایان درباره برنامه های آینده خود اظهار کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در حوزه آموزش موسیقی فعالیت دارم برنامه ریزی هایی برای برگزاری چند کنسرت توسط هنرجویان و دانش آموختگان موسیقی در هنرستان موسیقی پسران و تعدادی دیگر از مراکز آموزش دانشگاهی دارم که به زودی جزییات آن برای مخاطبات اطلاع رسانی می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------