علی‌عسکری: کشور در معرض جنگ رسانه‌ای بسیار قوی است



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,عبدالعلی علی‌عسکری

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: کشور در معرض جنگ رسانه‌ای بسیار قوی و گسترده قرار دارد.

 به گزارش ایسنا،  عبدالعلی علی‌عسکری شامگاه دوشنبه پنجم شهریور ماه در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها، اظهار کرد: افرادی در استان‌ها در طول یک سال تلاش می‌کنند تا آثاری برتر را تولید و به این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: صدا و سیما یک پیکره واحد است و یک تعامل گسترده میان معاونت استان‌ها قرار دارد و علی‌رغم اینکه سختی‌های رسانه بیش از گذشته شده است، پررونق‌ترین دوران خود را سپری می‌کند.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: امروز کشور در معرض جنگ رسانه‌ای بسیار قوی و گسترده قرار دارد و در دنیا هر قدرتی دارای رسانه‌های مهم‌تر از خود، است.

علی‌عسکری با اشاره به اینکه جهان امروز جهان ارتباطات است و زندگی در این شبکه‌ها هر روز بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: شبکه‌ها در دنیا به سه جبهه شامل استکبار، میانه‌رو و مقاومت قابل تقسیم هستند.

وی ادامه داد: هدف جبهه استکبار تخریب ملت است تا از این امر سودی ببرند و نخستین پایه آنها نمایش قدرت پوشالی خود به عنوان قدرت برتر است.

علی‌عسکری گفت: سازمان صدا و سیما قله مقاومت است و استکبار تصمیم دارد این قله را از پا بیندازد پس شتاب‌زده شروع به راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای کردند و اکنون ۲۹۰ شبکه ضد انقلاب راه‌اندازی شده که این امر در هیچ جای دنیا سابقه نداشته است.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: اسکتبار فضای مجازی را قدرتمند کرد تا رسانه را به پایین بکشد و هدف افکار عمومی، دخالت در آن و تغییر این افکار و ایجاد عملیات روانی است تا مردم منطق آنان را بپذیرند و تسلیم شوند.

علی‌عسکری بیان کرد: ایجاد تصور غیر واقعی از زندگی ملت‌ها به ویژه برای ایران، ضعیف بودن ایران، در حال نابودی بودن کشور و پمپاژ ناامیدی و تحقیر در میان ملت‌ها، از اهدافی است که توسط آمریکا و اسرائیل در حال انجام است اما آنان خودشان بیشتر در معرض آسیب هستند.

وی ادامه داد: آمریکا در حال حاضر ۲۱ هزار دلار بدهی دارد و این میزان هر روز در حال افزایش است و این به معنای فروپاشی این ابرقدرت است اما آنان برای فرپاشی دیگران نقشه می‌کشند.

علی‌عسکری اظهار کرد: امروز بیش از گذشته نقش رسانه با اهمیت شده و جنگ رسانه‌ای است که رسانه باید ماهیت رسانه‌های استعماری و استکباری را افشا کند.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: مردم باید بدانند رسانه‌های استعماری و استکباری به طور مستمر در تخریب ایران گام برمی‌دارند و هدف جنگ اقتصاد آمریکا و تحریم‌ها و ایجاد جنگ رسانه‌ای علیه ایران، ضربه زدن به اقتصاد کشور است و زمانی که عملیات روانی شکل گیرد ممکن است کشوری به دست خود، موجب تخریب خودش شود.

علی‌عسکری خاطرنشان کرد: دشمنان ایران در چند ماه گذشته در ابعادی برای ایجاد آشوب در کشور تلاش کردند و شکست خوردند و آمریکا بداند که اگر این مسیر را ادامه دهد سیلی محکمی از ملت ایران دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: دشمنان یک تروریسم رسانه‌ای ایجاد کردند و باید مراقب باشیم زیرا رسانه‌های بیگانه به دنبال حل مشکلات ایران نیستند و به نحوی اخبار را بیان می‌کنند که کشور را تخریب کند.

علی‌عسگری گفت: رسانه‌های بیگانه به دنبال اختلاف هستند و باید بدانیم نقش ما بسیار حساس است و باید اقدامات مفیدی انجام دهیم زیرا دنیای رسانه دگرگون شده پس باید طرحی نو دراندازیم و شفاف‌سازی مشرَب ما باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما ارائه روایت درست از وقایع، افزایش اعتماد، برحذر داشتن مردم ار رسانه‌های خوش خط و خال و صدای مردم بودن را از اقداماتی برشمرد که باید توسط رسانه ملی انجام شود.

علی‌عسکری بیان کرد: مهم‌ترین اقدام این است که با مردم صادقانه و مهربان باشیم که این امر پایه شکل‌گیری و ارتقاء برای رسانه است و باید روایت رویداد انقلابی و به نفع مردم باشد و نباید از مواضع برحق ملت ایران عقب‌نشینی کنیم که رمز دوری از انفعال، انقلابی ماندن و اعتماد به توانایی ملی است.

وی تصریح کرد: انتقال روحیه امید به جامعه از ماموریت‌های بزرگ رسانه ملی است و این امر علیرغم میل دشمنان هر روز در حال افزایش است و باید بیان واقعیات را با روح امید پرورش دهیم.

علی‌عسکری گفت: مطالعات در زمینه رسانه از ضروریات است و باید خواست و احتیاجات مردم را به خوبی در عرصه‌های استانی درک کنیم و تلاش کنیم با کمک مسؤولان محقق شوند و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بیان شده تا پیگیری و حل شوند.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: اجازه ندهیم در این زمان که آمریکا به دنبال آشوب در کشور است به هدف خود برسد و باید استانداران تحرک اقتصادی ایجاد کنند.

علی‌عسکری با بیان اینکه یک شغل، یک زندگی است، اظهار کرد: باید درخصوص کاهش شغل حساسیت به خرج داد و همه با هم تلاش کنیم تا شغل‌های مختلف ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم است، گفت: لازم است برای این امر برنامه‌ریزی کنیم که برای رونق کشور بسیار حیاتی است.

رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از عوامل قدرت اقتصادی هستند باید به کارآفرین‌های جوان کمک کنیم تا کارها جلو رود و با مشارکت و ایجاد اتحاد در مردم کاری کنیم تا سرمایه اجتماعی در استان‌ها ارتقاء یابد.

علی‌عسکری با اشاره به اینکه باید گفتمان دین و انقلاب را گسترش دهیم، گفت: چهارمحال و بختیاری در رژیم گذشته در محرومیت بود اما در ابعاد جهانی قابل مطرح شدن است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------