بازیگری که دستانش بازی می‌کنند/ نگذاریم تئاتر عروسکی بمیرد



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,نمایش آن مرد آمد

کارگردان نمایش «آن مرد آمد» که در بخش تجربه هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک حضور داشت، معتقدست تئاتر عروسکی نیازمند سالن اختصاصی برای اجرای عمومی است.

علیرضا ناصحی بازیگر و کارگردان فعال تئاتر که این روزها با نمایش «آن مرد آمد» در بخش تجربه هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک حضور داشت، درباره موضوع و شیوه اجرای این اثر نمایشی به مهر گفت: نمایش «آن مرد آمد» به معضلات اجتماعی می پردازد و در این نمایش دستان من در نقش زن و مردی هستند که در پارک گفتگو می کنند و من به عنوان بچه این زن و مرد، وارد ماجرا می شوم که در واقع از بچه های کار هستم.

وی ادامه داد: شیوه اجرای «آن مرد آمد» تلفیقی از عروسک دستکشی و باتومی است و هما خداجوی، مرجان نامور و علی دولت یاری من را در اجرای این اثر همراهی می کنند.

ناصحی با اشاره به اینکه این نمایش به نوعی یک پانتومیم است، اظهار کرد: این نوع نمایش را خیلی سال است که اجرا می کنم و اولین بار در روز بزرگداشت زن این نمایش را با موضوع معضلات زنان خیابان اجرا کردم.

کارگردان نمایش «آن مرد آمد» درباره بخش تجربه جشنواره هفدهم تئاتر عروسکی، توضیح داد: این بخش خیلی عالی است زیرا از کلیشه بیرون می آییم زیرا کلیشه دشمن تئاتر عروسکی است. هر چیزی می تواند عروسک باشد، البته سختی کارهای تجربی این است که باید تئاتر را خیلی خوب بشناسید و بلد باشید.

وی برگزاری رپرتوآری یک هفته ای برای اجرای آثار بخش تجربه هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک را یکی از راه های ایجاد فرصت برای اجرای این آثار و حضور تماشاگران بیشتر برای دیدن این آثار دانست.

ناصحی با بیان اینکه با مدیریت مرضیه برومند سطح کیفی آثار جشنواره تئاتر عروسکی خیلی بهتر شده است، تصریح کرد: متاسفانه اجرای این آثار تنها به جشنواره تئاتر عروسکی محدود می شود و بعد از آن به دلیل نداشتن سالن اختصاصی اجرای عمومی نمایش های عروسکی، تمام می شوند. باید کارها بعد از جشنواره تئاتر عروسکی بلافاصله اجرای عمومی شوند تا جشنواره بعدی تهران مبارک، تئاتر عروسکی نمیرد و چراغش خاموش نشود.

این هنرمند فعال تئاتر در پایان سخنان خود یادآور شد: تئاتر عروسکی بسیار آموزنده و مملو از معجزه است. حیف است که به تئاتر عروسکی کم توجهی می شود. تئاتر عروسکی باید یک سالن اختصاصی برای اجرای عمومی داشته باشد.

نمایش «آن مرد آمد» روز سه شنبه ۶ شهریور و در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------