آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

رادیو دوباره جشنواره بین‌المللی صدا برگزار می‌کند



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جشنواره بین‌المللی صدا

تاریخ برگزاری آخرین جشنواره رادیو به بیش از چهار سال قبل برمی‌گردد؛ دوره‌ای که محمد حسین صوفی معاونت صدا را عهده‌دار بود. حالا با آمدن شاه‌آبادی به رادیو، قصد دارند دوباره جشنواره بین‌المللی صدا را برگزار کنند. معاون صدا امروز در نشستی با اصحاب رسانه، جزئیات چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو را تشریح کرد. .

 به گزارش ایسنا، حمید شاه‌آبادی در نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو که صبح امروز (۱۱ شهریور ماه) همراه با مدیران شبکه‌های رادیویی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، به تشریح جزئیات این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: سیزده دوره جشنواره رادیو، یکی از افتخارات اصحاب رادیو است. برگزاری یک جشنواره بین‌المللی نقش مهمی در کیفیت برنامه‌های رادیو دارد. رادیو ۱۶ شبکه سراسری و ملی ارتباطی را با مخاطبانش به وجود آورده است و ما نسبت به علاقه و نیازهای مردم مسوول هستیم. اولین وظیفه معاونت صدا افزایش کیفیت تولیدات رادیوست و این جشنواره یک فرصت برای ارتقای کیفیت تولیدات است.

شاه‌آبادی ادامه داد: در این جشنواره می‌توانیم قدر برنامه‌سازانی را که از تصویر به دور هستند، بدانیم. سرمایه انسانی مهمترین دارایی ماست و نیازمند توجه است تا بتواند کار خود را به منصه ظهور برساند.

وی با بیان اینکه رادیو فرصت بسیار خوبی برای شناختن استعدادهاست، در زمینه رویکرد این جشنواره نیز اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش مستقل آغاز به کار می‌کند و شامل برنامه‌های مستمر، ویژه و آزاد است؛ در واقع جشنواره در بخش داخلی در این سه حوزه آثار را دریافت می‌کند.

برنامه‌های مستمر در بخش داخلی برنامه‌های روی آنتن را در یک بازه زمانی شش ماهه از اول تیر تا اول دی ماه دربرمی‌گیرند. ما در این بازه زمانی برنامه‌های ۴۲۰ تهیه‌کننده را داوری می‌کنیم که در این بخش گویندگان، تهیه‌کنندگان و گزارشگران هر کدام جوایزی را به خود اختصاص خواهند داد.
 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جشنواره بین‌المللی صدا


معاون صدا همچنین گفت: برنامه‌های ویژه، برنامه‌های مناسبتی، رادیو نما و فضای مجازی را دربرمی‌گیرد. برنامه‌سازان ما در شبکه‌های استانی در بخش آزاد نیز حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به بخش بین‌الملل این جشنواره گفت: قالب‌های آثار هشت‌گانه است که شامل برنامه‌های آموزشی، سرگرمی، مستند نمایشی و ... می‌شود. در این بخش هم جوایزی در نظر گرفته شده است. تا ابتدای دی ماه سال جاری برنامه‌سازان می‌توانند برنامه های خود را به زبان فارسی و انگلیسی ارسال کنند.

وی درباره خروجی این آثار نیز گفت: اصالت محتوا، تکنیک برنامه‌سازی و کیفیت از معیارهای ما برای داوری آثار خواهد بود.

اجلاس جهانی صدا هم همزمان قرار است با این جشنواره برگزار شود. معاون صدا در این باره گفت: در حوزه اجلاس جهانی صدا که پنج دوره تاکنون برگزار شده است جزییات متعاقبا اعلام می شود.

شاه آبادی گفت: بازه زمانی جشنواره تا چهارم اردیبهشت ماه سال ۹۸ است و نتایج در این روز که سالروز تاسیس رادیوست اعلام می‌شود. امیدوارم این جشنواره فرصت خوبی باشد تا فعالیت‌ها و توانمندی‌ها در حوزه صدا دیده شود.

معاون صدا سپس درباره بهره‌گیری از استعدادهای جدید و اینکه آیا محصول این جشنواره خواهد بود؟ توضیح داد:  افرادی که دارای استعداد هستند شبکه‌ها از آنها استفاده می‌کنند و حتما کارگاه‌هایی برای برگزیدگان برگزار می‌شود که اگر نیاز به آموزش داشته باشند این فرصت برایشان فراهم شود.

او ادامه داد: مخاطبان نیز می‌توانند با محورهای موضوعی برنامه‌هایی در قالب ۶۰ دقیقه برای ما ارسال کنند. حوزه مخاطبان این قابلیت را دارد که در بخش آزاد، دفاع مقدس و برنامه‌های ویژه (موضوعاتی بر اساس شعار سال و مناسبت‌های ملی و مدهبی) آثار ارسال شوند.

به گفته معاون صدا امروز از سایت جشنواره رونمایی شد و این سامانه در اختیار اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.


وی درباره بخش بین‌الملل این جشنواره توضیح داد که مشارکت حداکثری را مطالبه می‌کنند.

شاه‌آبادی تاکید کرد که قالب‌ها و ساختارهای جدید در رادیو ما خیلی نهادینه نشده است و حتما این توجه به ساختارهای جدید دیده خواهد شد.

وی با تاکید بر فعالیت شبکه‌های رادیویی در فضای مجازی، گفت: در حال حاضر سایت و کانال‌های شبکه‌ها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و یکی از دغدغه‌های مدیران استفاده از ظرفیت فضای مجازی است. از مهمترین درخواست‌های من از مدیران بحث انتقال پیام بود و اینکه پیام از درگاه‌های مختلف انتشار یابد. رادیو نما هم ابتدا کارکرد اولیه داشت اما امروز با توجه به اینکه از گیرنده مستقل رادیویی کمتر استفاده می‌شود و مردم از گیرنده‌های تلویزیونی استفاده بیشتری می‌کنند، این حوزه بیشتر دیده می شود.


شاه‌آبادی درباره وضع معیشتی کارکنان رادیو هم بیان کرد: در جشنواره بین‌المللی رادیو فرهیختگی و کمال افراد نوعی امتیاز دارد و طی سطح‌بندی‌هایی که انجام می شود کمیته ترفیعات جشنواره به هنرمندان برتر درجه هنری اهدا می کند و همین عوامل باعث می‌شود که پیش از بیش به مزایای تلاشگران رادیو اهمیت داده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------