آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

بازگشت سینماگر جنجالی



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,عبدالرضاکاهانی

عبارت کارگردان جنجالی را که در موتور جست و جو گوگل سرچ کنید یکی از نام‌هایی که به دفعات به چشم می‌خورد عبدالرضا کاهانی است. او از جمله کارگردان‌هایی است که پیش از اکران رسمی فیلم‌هایش، اغلب مجادلات جدی برای دریافت پروانه نمایش را پشت سرگذاشته است. برخی از آنها مثل «اسب حیوان نجیبی است»، «بی‌خود و بی‌جهت» و «استراحت مطلق» اگر چه با چالشی جدی در اکران مواجه بوده‌اند اما در نهایت رنگ پرده را دیده‌اند و برخی فیلم‌هایش که شاید این روزها معروف‌تر از فیلم‌های اکران شده‌اش باشد یعنی «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» همچنان در محاق توقیف هستند.

 

خود او معتقد است که دوران سانسور و توقیف تمام شده و حتی با این شعار مدتی قبل اعلام کرد که متن کامل این فیلم را بزودی در فضای مجازی در دسترس قرار خواهد داد. در روزهایی که «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» بار دیگر با تازه‌ترین پست اینستاگرامی این کارگردان سر زبان‌ها افتاده خبر رسیده که تازه‌ترین فیلم این کارگردان قرار است اکران شود. طبق اعلام سخنگوی شورای صنفی نمایش و کارگروه اکران فیلم «خانم یایا» با نام قبلی «ما شما را دوست داریم، خانم یایا» قرارداد اکران خود را ثبت کرده و پاییز اکران می‌شود. این فیلم با حضور حمید فرخ‌نژاد، امین حیایی و رضا عطاران به طور کامل در تایلند تولید شده است.

 

اوایل مردادماه کاهانی با انتشار پوستر انگلیسی این فیلم در توئیتر خود با انتشار متنی کنایی عنوان کرد که «کسانی که یکی از منابع درآمدشان - سانسور فیلم‌های من است- درآمدشان را دست داده‌اند» حالا در فاصله کمتر از دوماه این فیلم هم پروانه نمایش گرفته و هم قرارداد اکران را ثبت کرده است. کاهانی دو روز پیش در توئیتری اعلام کرد که رئیس وقت سازمان سینمایی (حجت‌الله ایوبی) به او پیشنهاد داده بود فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» را کنار بگذارد و با بودجه بنیاد سینمایی فارابی فیلم دیگری بسازد.

روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------