آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

تور یک نئووسترن برای شکار شیر طلایی



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ایتالیا

ششمین روز از هفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ایتالیا با نمایش موفق یکی از مدعیان فتح شیر طلایی و برخی حواشی همراه بود. روز دوشنبه طی دومین مرتبه نمایش «suspiria» بازسازی یک فیلم کلاسیک و ترسناک سال 1977 داریو آرجنتو توسط «لوکا گوادانینو»ی ایتالیایی، یک فیلمساز درجه چندم ایتالیایی به‌نام لوچیانو سیلیگینی کاراگنانی که در پیشینه‌اش فقط ساخت چند فیلم معمولی و کم هزینه به چشم می‌خورد، دست به یک راهپیمایی آرام در محوطه فستیوال زد. آن هم با بر تن داشتن پیراهنی که روی آن عبارت «هاروی وین اشتاین بی‌گناه است» حک شده بود. این در حالی است که طی یک سال اخیر این تهیه‌کننده بدنام امریکایی و مالک استودیوی سینمایی معروف با همین نام به خاطر تعرضش به ده‌ها زن هنرمند در ایام تهیه فیلم‌های این استودیو و در سایر مجامع سینمایی تحت پیگرد قضایی قرار دارد. چنین رویدادی در حمایت از یک ناقض حقوق زنان بدترین اتفاقی بود که می‌توانست برای‌شان رخ بدهد.


 یک جامعه ترسناک
اگر بخش مسابقه به خاطر در برداشتن جوایز اصلی موسترا (نام دیگری برای جشنواره ونیز) همچنان در مرکز توجه قرار دارد. برخی فیلم‌های حاضر در قسمت‌های جنبی جشنواره هم به نوبه خود خبرسازند و یکی از آنها «داچرا» فیلم ترسناک تازه‌ای از عبدالحمید بوچناک کارگردان تونسی است که به‌عنوان فیلم پایان بخش قسمت موسوم به «هفته منتقدان» ونیز انتخاب شده است. دیروز در حالی کمپانی «سلولوید دریمز» به‌عنوان خریدار حق پخش بین‌الملل «داچرا» معرفی شد که این فیلم از حالا توجه زیادی را برانگیخته و زیر ذره‌بین منتقدان رفته است.


متفاوت با برادران کوئن
این نئووسترن جالب در عین در بر داشتن شاخصه‌های معمولی این ژانر همچون رویارویی خیر و شر، تصویر و تعبیر متفاوتی در قیاس با وسترن تازه برادران کوئن به‌نام «ترانه باستر اسکروگز» از غرب وحشی به دست می‌دهد. وسترنی که مثل کار اودیارد در بخش مسابقه «ونیز 2018» حاضر و با آن بر سر شیر طلایی در حال ستیز است. سرنوشت همگی‌شان شنبه شب آینده با اهدای جوایز جشنواره مشخص می‌شود.

 

روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------