تجربه موفق«ابراهیم » باتلگرام در نقض کپی رایت



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,آلبوم ابراهیم محسن چاوشی

تلگرام با حمایت از قانون کپی رایت برای کانال هایی که قطعات «ابراهیم»را منتشر می کنند اخطاری ارسال می کند.

 آلبوم جدید محسن چاوشی به نام ابراهیم، بعد از مدت‌ها درگیری و مشکل با وزارت ارشاد، به صورت قانونی وارد بازار شد. اما تنها چند ساعت بعد از انتشار آلبوم، برخی کانال‌های تلگرامی قطعات آلبوم «ابراهیم» را به صورت غیر قانونی در دسترس کاربران خود قرار دادند.

تلگرام با حمایت از قانون کپی رایت برای کانال هایی که قطعات «ابراهیم»را منتشر می کنند اخطاری ارسال می کند. تلگرام در این اخطاریه به کانال‌های متخلف منتشر کننده آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی تنها ۱۲ ساعت فرصت داده است تا فایل‌های این آلبوم را از کانال خود حذف کنند.

آلبوم‌های مختلف محسن چاوشی همیشه جزو پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در ایران بوده است. این احتمال درباره آلبوم «ابراهیم» هم وجود دارد و عده ای معتقدند که این آلبوم می تواند رکورد فروش آلبوم های موسیقی را جابه جا کند. این آلبوم علاوه بر فروش به صورت DVD، به صورت آنلاین هم در برخی وب سایت‌ها و فروشگاه‌های موسیقی به فروش می‌رسد.

شکایت از انتشار غیر قانونی آلبوم ابراهیم محسن چاوشی از سمت وب سایت بیپ تونز که عرضه این اثر را به صورت دیجیتال به عهده دارد، رخ داده است. به نظر می‌رسد این مجموعه توانسته با کمک از پشتیبانی تلگرام تا حدی جلوی پخش غیرقانونی این آلبوم را در کانال‌های تلگرامی بگیرد. این اتفاق می تواند شروعی برای مبارزه با نقض کپی رایت بوده و صاحبان آثار می توانند با همکاری با پلتفرم هایی که از قانون کپی رایت حمایت می کننداز نقض حقوقشان در فضای مجازی جلوگیری کنند.

بیپ تونز در اولین روز عرضه آلبوم محسن چاوشی دو آهنگ از این آلبوم را که مجوز نداشت، به صورت غیر قانونی و رایگان برای دانلود در وب سایتش قرار داده بود که با واکنش وزارت ارشاد رو به رو و سرانجام مجبور به حذف آن ها شد.

دانلود غیرقانونی از دیرباز در ایران رواج داشته ولی چند سالی است که این ماجرا با فرهنگ‌سازی رنگ ‌باخته است؛ اما این مشکل به طور صد در صد رفع نشده و هنوز هم بلای دانلود، دامن بعضی فیلم‌ها، موسیقی‌ها و حتی کتاب‌های مشهور را می‌گیرد. امیدواریم با فرهنگ سازی و وضع قوانین در این حوزه، دیگر شاهد دانلودهای غیر قانونی نباشیم.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,آلبوم ابراهیم محسن چاوشی

 

 

روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------