تخلف پرفروش ترین فیلم سینمای تاریخ سینمای ایران



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلم سینمایی هزارپا

سیدضیا هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران به ارایه توضیحاتی درباره فیلم‌های کمدی پرداخت که اجازه اکران از آغاز دهه اول محرم تا هفتم سیدالشهدا(ع) ندارند.

به گزارش مهر،  چندی پیش غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی در جلسه ۱۹ شهریور ماه این شورا اعلام کرد که نمایش فیلم‌های کمدی در ایام محرم متوقف می‌شود، با این وجود از همان روز تاکنون فیلم‌هایی همچون «کاتیوشا» به کارگردانی علی عطشانی و «همه چی عادیه» به کارگردانی محسن دامادی که رگه‌هایی از طنز دارند، روی پرده سینماها هستند و فیلم سینمایی «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر هم با همین مضمون قرار است از چهارم مهرماه به نمایش دربیاید.

نکته اصلی درباره این مصوبه که هر ساله هم‌زمان با ایام محرم از سوی شورا اعلام می‌شود، اما این است که هم بازه زمانی دقیق ممنوعیت اکران فیلم‌های کمدی و مهم‌تر از آن تعریف و شاخص موردنظر برای این گونه آثار، ارائه نمی‌شود و همین مسئله موجب برداشت‌های متفاوت و گاه اجرای سلیقه‌ای این مصوبه در دوره‌های مختلف شده است. به خصوص که شورای صنفی اکران غالبا نامی از آثار کمدی موردنظر خود که نباید در این بازه زمانی به نمایش دربیایند، اعلام نمی‌کند.

سیدضیا هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران درباره این موضوع به خبرنگار مهر می‌گوید: ما قاعده‌ای داریم که فیلم‌های صد درصد کمدی، از آغاز دهه اول محرم تا هفتم سید الشهدا که امسال برابر با چهارم مهرماه می‌شود، اکران نشوند و این موضوع از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده شده است. از همین رو امسال به طور مشخص ۲ فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و «دم سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان که صددرصد کمدی هستند تا تاریخ یاد شده اجازه اکران ندارند ولی برای دیگر فیلم‌ها منعی وجود ندارد.

وی افزود: فیلم‌هایی مانند «کاتیوشا»، «همه چی عادیه» و «هشتگ» صددرصد کمدی نیستند و تنها لحظات طنزی دارند از همین رو حتی در این ایام هم می‌توانند به نمایش خود ادامه بدهند بنابراین درباره این فیلم ها تخلفی صورت نگرفته است.

هاشمی در پایان درباره درج جدول بلیت فروشی فیلم سینمایی «هزارپا» در سامانه سینماتکیت از تاریخ اول مهرماه هم گفت: درصورت امکان خرید بلیت برای این تاریخ، این یک تخلف است و ما این موضوع را به صاحبان این اثر ابلاغ می‌کنیم چراکه باید اکران آن از ۴ مهرماه از سرگرفته شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------