واکنش رئیسیان به ساخت بدون مجوز «۲۳ نفر»



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,علیرضارئیسیان

علیرضا رئیسیان اعلام کرد: «حق امتیاز تصویری مجموعه مستند «گروه ۲۳ نفر» متعلق به من است و هرگونه استفاده از آن بدون مجوز من غیرقانونی و غیراخلاقی است.»

 این کارگردان سینما در گفت‌وگویی با ایسنا، بیان کرد: پیرو خبر منتشر شده از سوی سازمان اوج مبنی بر ساخت فیلم «۲۳ نفر» باید به اطلاع برسانم که امتیاز تصویری  و نیز طرح و تهیه‌کنندگی این کار در اختیار من است که برهمین اساس سال ۸۵  مجموعه مستندی را با نام «گروه ۲۳ نفر» طبق این طرح و با تحقیقات دکتر محمد شهبا در ۲۰ قسمت ساختیم و سال ۸۸ دو بار از شبکه چهار سیما پخش شد و مورد تقدیر هم قرار گرفت.

او افزود: همچنین از این مجموعه مستند یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای هم تولید شد که آن هم پخش شده است.


رییسیان ادامه داد: چند سال قبل حوزه هنری به تهیه‌کنندگی حبیب احمدزاده و کارگردانی مهدی جعفری قصد داشت فیلمی را از این مجموعه بسازد که من ناچار شدم به وزارت ارشاد شکایت کنم و چون امتیاز آن را در اختیار داشتم جلوی کار گرفته شد. یک بار دیگر هم سازمانی مربوط به دفاع مقدس قصد ساخت فیلمی از این طرح را داشت که آن هم  متوقف شد تا اینکه مدتی قبل شنیدم سازمان اوج قصد دارد پروانه ساخت یک فیلم سینمایی را از این طرح بگیرد که این موضوع را هم پیگیری کردم و جلوی صدور پروانه ساخت آن گرفته شد. به همین دلیل برایم عجیب بود که دیدم خبری از این سازمان برای ساخت فیلم منتشر شده چرا که چندی قبل از طریق یک رابط تماس گرفته بودند تا برای انتقال امتیاز تصویری فیلم توافقی صورت گیرد اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

او تأکید کرد: این امتیاز متعلق به شخص من است و اجازه نخواهم داد کسی بدون مجوزم از روی آن اثری تصویری تولید کند، با این حال اگر به توافق برسیم، براساس شروطی که مشخص خواهد شد ممکن است اجازه ساخت فیلم داده شود اما با توجه به آنچه تاکنون پیش آمده به نظرم اقدام سازمان اوج غیراخلاقی، غیر حرفه‌ای و غیر قانونی است.

به گزارش ایسنا، مستند «گروه ۲۳ نفر » به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی علیرضا رییسیان محصول سه سال تولید از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ است. این مستند روایتگر داستان  ۲۳ نفر از نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله در عملیات مقدماتی بیت المقدس است که اسیر می‌شوند و صدام پس از شکست در خرمشهر به دنبال سوءاستفاده ازاین ماجرا بود.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,علیرضارئیسیان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------