آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

تورج منصوری: هدفم از تولید «حال» ترویج امید به زندگی است



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,تورج منصوری

تورج منصوری که اخیرا برای تهیه فیلم «حال» پروانه ساخت گرفته است، هدف از تولید این فیلم را ترویج امید به زندگی و نفس کشیدن عنوان می‌کند.

 این فیلمبردار با سابقه سینما که این روزها در الجزایر مشغول فیلمبرداری فیلم «احمد بای» به کارگردانی جمال شورجه است، درباره تازه‌ترین تجربه تهیه‌کنندگی خود، در گفت‌وگویی با ایسنا، بیان کرد: به تازگی برای ساخت فیلمی با نام «حال» به نویسندگی و کارگردانی عباس رزیجی که پیش از این فیلم «دَم سرد» ر اساخته بود، مجوز گرفته‌ایم و نگارش فیلمنامه هم تقریبا تمام شده است که پس از بازگشت از الجزایر ساخت آن را آغاز خواهیم کرد.

منصوری با اشاره به اینکه فعلا یکسری کارهای مقدماتی این فیلم پیش برده می‌شود، درباره حضور احتمالی آن در جشنواره فیلم فجر امسال افزود: گمانم این است که به جشنواره فیلم فجر امسال نرسد و اصلا معقول هم نیست با توجه به زمانی که داریم، این فیلم را به جشنواره برسانیم. اما ممکن است آن را برای جشنواره جهانی فجر تمام کنیم چون زمان بهتری برای آماده کردن فیلم در اختیار داریم.

او که تهیه‌کنندگی فیلم‌های «سینما نیمکت»، «فرار مرگبار» و «بازیچه» را برعهده داشته، درباره فضای کلی این فیلم گفت: «حال» یک کمدی اجتماعی است و تلاش می‌کنیم امید به زندگی را در حدی که برای بیننده اشتیاق به زندگی به وجود آورد، ایجاد کنیم. هدف ما این است که این فیلم ترویج دهنده زندگی باشد چون فکر کردیم در  شرایطی که رئالیسم افراطی در سینمای ایران رواج پیدا کرده و البته موفق هم بوده تا آنجا که تماشاگران خارجی هم استقبال کرده‌اند و شاید همین موضوع، فیلمسازان را بیشتر به این سمت بکشاند که فیلم‌هایی با پرداخت به واقع‌بینی زمان حال بسازند، جای یک چیزهای دیگر این وسط خالی است.


وی گفت: درواقع به نظر ما رسید شاید تماشاگر در میان این واقع‌بینی‌ها، مسائلی را هم ببیند که میل به زندگی بیشتری پیدا کند.

به گزارش ایسنا، فیلم «احمد بای» که منصوری فیلمبرداری آن را برعهده دارد، پروژه‌ای مشترک میان ایران و الجزایر است که بازیگران همه خارجی هستند و به زبان عربی و فرانسوی تولید می‌شود.

این فیلم تاریخی که بیشتر عوامل پشت دوربین آن ایرانی هستند، به زندگی «احمد بای»، یکی از چهره‌های مطرح ضداستعماری و استقلال‌طلب الجزایر می‌پردازد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------