اظهارات پویا امینی از حضور در سریال «دلدادگان»



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پویاامینی

پویا امینی می‌گوید سریال "خط قرمز" در زمان خود بسیار محتاطانه از کنار خط قرمزهای جامعه عبور کرد و یکسری مسائل و مشکلات خانواده‌ها را مطرح کرد که اتفاقات امروز بخش کوچکی از آن هم نیستند.

 پویا امینی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها علاوه بر حضور در سریال"دلدادگان" به کارگردانی منوچهر هادی، خود را آماده می‌کند تا در نمایش "بولدوزر" به کارگردانی آرش سنجابی به روی صحنه برود. علاوه بر این پس از گذشت ۱۷ سال به تازگی پخش مجدد سریال" خط قرمز" به کارگردانی قاسم جعفری نیز از تلویزیون آغاز شده است، سریالی که پویا امینی به همراه ایمان اشراقی همبازی او در نمایش "بولدوزر" در آن به ایفای نقش می‌پرداختند.

این بازیگر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره بازپخش سریال"خط قرمز" و مرور خاطرات گذشته بیان کرد: آنچه برای من جالب است بازخورد مردم است. چرا که پخش مجدد این سریال یک حس نوستالژی در آن‌ها زنده کرده و اتفاقات و خاطرات گذشته را برایشان تداعی می‌کند. آن زمان فضای مجازی وجود نداشت که بتوان در این سطح گسترده با مخاطب ارتباط برقرار کرد ولی الان این اتفاق بسیار راحت‌تر شده است و بهتر می‌توان بازخوردها را دید و رصد کرد. جوانان و نوجوانان بسیاری با این سریال خاطره دارند و در فضای مجازی از این خاطرات برای من می‌نویسند.

حتی نکته جالب این است که پس از گذشت ۱۷ سال از پخش سریال"خط قرمز" این روزها با آغاز بازپخش آن قصه‌هایی برای من عنوان می‌کنند که بسیار جالب هستند. در آن زمان" خط قرمز" یکی از سریال‌های پرمخاطب بود که عده زیادی آن را دوست داشتند و حتی خیلی‌ها دوست داشتند در این سریال بازی کنند و با شخصیت‌های قصه همذات‌پنداری می‌کردند یا شخصیت‌سازی کرده بودند. بیان این فانتزی‌ها و خاطرات برایم بسیار جالب است.

امینی ادامه داد: جدا از بازپخش، هنوز بسیاری از مخاطبان از این سریال یاد می‌کنند و هر زمان که ما را می‌بینند از آن صحبت می‌کنند. همزمانی بازپخش این سریال و اجرای نمایش ما نیز اتفاق جالبی است و یادآور خاطرات خوب هم برای ما و هم برای مخاطبان است.

بازیگر " بوی خوش زندگی" جای خالی سریال‌های خوب در تلویزیون را بسیار جدی دانست و افزود: سریال‌سازی برای جوانان اتفاق خوبی است ولی در چه ژانری و چه موقعیتی نیز مهم است. "خط قرمز" در زمان خود بسیار محتاطانه از کنار خط قرمزهای جامعه عبور کرد و یکسری مسائل و مشکلات خانواده‌ها را مطرح کرد که اتفاقات امروز بخش کوچکی از آن هم نیستند. در حال حاضر اتفاقاتی پیش می‌آید که شنیدن آن هوش از سر آدم می‌برد. چرا باید چنین حوادثی پیش آید؟ به نظرم آگاهی دادن بسیار مهم است. شاید در گذشته اگر این کار را می‌کردیم امروز شاهد اتفاقات اینچنینی نبودیم. عنوان نکردن برخی از مسائل به دلیل حجب و حیا خیلی بدتر از این است که عنوان شوند. در حال حاضر باید به آینده فکر کرد و مشکلات پیش رو را از الان پیشگیری کرد. باید در این بخش فرهنگ سازی کنیم و به مخاطب آگاهی دهیم تا جوان آینده بداند که چه خطراتی پیش روی اوست.

این رویکرد اگر در تلویزیون بوجود آید به دلیل گستردگی مخاطب می‌تواند فرهنگ‌سازی درستی صورت گیرد. اگر برنامه خوب ساخته شود مردم دیگر احتیاج به دیدن سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ندارند. ما برنامه‌سازان و نویسندگان خوبی داریم که نیازمند سرمایه گذاری درست هستند تا بتوانند آثار خوبی ارائه دهند و این نیاز جامعه امروز است.

وی اظهار کرد: ما نباید رفتار کبک‌وار داشته باشیم. امروز همه به راحتی دسترسی آزاد به مطالب دارند و همه چیز در فضای مجازی وجود دارد و نباید آن را کتمان کرد. نباید فقر، دزدی، مسائل و مشکلات اجتماعی را کتمان کرد و گفت نمایش آن‌ها سیاه‌نمایی است، این واقعیت جامعه است که باید درک کرد و برای این مشکلات عمیق و ریشه‌ای راهکار ارائه کرد. وقتی مشکلی پیش می‌آید باید آن را عنوان کرد چرا که واقعیت جامعه است.

امینی در ادامه درباره حضور در سریال "دلدادگان" گفت: به نظرم نقش باید متفاوت باشد. اگر قرار باشد بازیگر در یک خط حرکت کند دیگر نقش نمی‌شود. در واقع بازیگر خودش را در مقابل دوربین قرار داده است. من هم در راستای کسب تجربه و انجام یکسری کار متفاوت زمانی که حضور در دلدادگان مطرح شد، با منوچهر هادی صحبت کردم و او نیز به من اعتماد کرد و این نقش را به من سپرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر قضاوت درباره شخصیت‌های این داستان زود است. نه تنها درباره این شخصیت بلکه درباره شخصیت‌های دیگر هم بهتر است زود قضاوت نکنیم و بگذاریم قصه جلوتر برود. تمام آدم‌هایی که در این سریال می‌بینیم در اطرافمان هم هستند و همه افراد جامعه یکسری خصوصیات خوب دارند و یکسری خصوصیات بد که کاملا نسبی است. از نظر هر کسی تعاریف خوب و بد متفاوت است. همه آدم‌ها ملغمه‌ای از هر دو هستند و نمی‌شود درباره آن‌ها قضاوت کرد.

بازیگر " شام عروسی" درباره پرداختن به معضلات و مشکلات جامعه در تلویزیون نیز گفت: به نظرم تلویزیون آنقدر این پختگی را در خود دیده که از بدمحوری و خوب‌محوری خارج شده و کاراکترهایی ساخته که خود واقعی انسان‌ها را نشان می‌دهد. "دلدادگان" یکی از سریال‌های موفق تلویزیون در سال‌های اخیر است و قلم خوب بابک کایدان در کنار تجربه و سوادی که منوچهر هادی دارد یک گروه خوب تشکیل داد تا این قصه را پیش ببرد. تاکنون که چیزی حدود ۵۰ قسمت از این سریال پخش شده هنوز مردم اشتهای دیدن و دنبال کردن دارند و این نشان می‌دهد راهش را درست انتخاب کرده و منجر به اتفاق خوبی شده است.

امینی همچنین درباره حضور در نمایش "بولدوزر" نیز عنوان کرد: اجرای نمایش "بولدوزر" به کارگردانی آرش سنجابی از ابتدای آبان در تالار دیوار چهارم آغاز می‌شود. نمایشی در ژانر رئالیسم جادویی است و من در کنار دوستان خوبم خانم شبنم قلی‌خانی و ایمان اشراقی، لیلا ایرانی، جوانه دلشاد، نادر نادرپور و سایر دوستان حضور دارم. قصه این نمایش درباره یک زن و شوهر است که خانم برای گرفتن انتقام از یکسری از دوستان آن‌ها را به مهمانی دعوت می‌کند ولی اتفاقات به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------