اکران دو فیلم متفاوت در فصل پاییز



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اکران پاییزی سینما

همزمان با نزدیک شدن به آبان ماه دو فیلم جدید از امروز اکران در سینماهای کشور را تجربه خواهند کرد. فیلم سینمایی "آستیگمات" و "گرگ بازی" از امروز کار خود را در رقابت با سایر آثار سینمایی آغاز خواهند کرد.

به گزارش میزان،  همزمان با نزدیک شدن به آبان ماه دو فیلم جدید از امروز اکران در سینماهای کشور را تجربه خواهند کرد. فیلم سینمایی "آستیگمات" و "گرگ بازی" از امروز کار خود را در رقابت با سایر آثار سینمایی آغاز خواهند کرد.

فیلم سینمایی "آستیگمات" دومین ساخته سینمایی "مجیدرضا مصطفوی" یکی از شانس های خوب اکران سینما در فصل تابستان است. فیلمی که به واسطه حضور بازیگرانی مطرح احتمال فروش بالایی را برای خود متصور می شود.

مجیدرضا مصطفوی نویسنده و کارگردان فیلم آستیگمات پیش از این فیلم، فیلم سینمایی "انارهای نارس" را در کارنامه دارد. این فیل برخلاف آستیگمات نتوانست اقبال چندانی را از آن خود نماید.

مردی بعد از جدایی چند ساله از خانواده برگشته و می خواهد خانه اش را از زن و پسر و عروس و نوه اش پس بگیرد. پسرش که در زیرزمین خانه زالو پرورش می‌د‌هد و می خواهد از این راه ثروتی بهم بزند، سعی می کند زن و مرد را آشتی دهد تا در خانه بمانند اما مادرش می خواهد با مردی دیگر ازدواج کند.

در این بین نوۀ زن هم در مدرسه برای معلمش مشکلاتی به وجود می آورد که کل زندگی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. هم خانوادۀ پسر و هم خانوادۀ معلم به خاطر این موضوع بهم می ریزد. این بخشی از خلاصه فیلمنامه آستیگمات است. آستیگمات نخستین بار در پنجمین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران در سینماهای ایران را تجربه کرد.

محسن کیایی، هادی حجازی فر، سیامک صفری، نیکی کریمی و بهنوش بختیاری بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند. از نکات جالب این فیلم حضور دو تن از پرکارترین بازیگران سال جاری سینمای ایران است.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اکران پاییزی سینما


حجازی فر  سال گذشته در فیلم "دارکوب" ساخته "بهروز شعیبی" نقشی کوتاه را ایفا کرد و با امین حیایی، سارا بهرامی، جمشید هاشم پور همبازی شد. پس از آن حجازی فر به فیلم "آستیگمات" به کارگردانی "مجیدرضا مصطفوی" پیوست تا دومین فیلم وی برای حضور در فجر ۳۶ نیز رقم بخورد.

مهم‌ترین اثری که حجازی‌فر سال ۹۶ را با آن آغاز کرد را بدون شک باید "به وقت شام" ساخته ابراهیم حاتمی کیا دانست. حجازی فر پس از پایان فیلمبرداری "به وقت شام" به فیلم "وحید امیرخانی" با نام "شاه کش" پیوست و در آخر در فیلم لاتاری به ایفای نقش پرداخت.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اکران پاییزی سینما


چهارراه استانبول، لونه زنبور، جشن دلتنگی و در وجه حامل نام سه اثری هستند که کیایی در آنها بازی داشته است. فیلم لونه زنبور از پرفروش های سینمای ایران در سال ۹۷ محسوب می شود اما دو فیلم دیگر کیایی وضع خوبی در باکس آفیس ندارند. کیایی این روزها یکی از بازیگرانی است که در آثار کمدی موفقیت های فراوانی داشته و به عنوان موفق ترین زوج سینمایی بهرام رادان محسوب می شود.

فیلم سینمایی "گرگ بازی" نخستین ساخته "عباس نظام دوست" از جمله آثاری است که با وجود حضور بازیگران پر تعداد خود می تواند شانس بسیاری برای موفقیت در اکران تابستان ۹۷ داشته باشد.
 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اکران پاییزی سینما


در آستانه برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فجر فیلم گرگ بازی برای اولین بار به نمایش درآمد و در بخش رقابتی جایزه بهترین فیلم اول، بازار جهانی و بخش غیر رقابتی "فانوس خیال" این دوره از جشنواره جهانی فجر حضور داشت.

داستان از یک بازی گروهی آغاز می‌شود. دوستانی قدیمی دور هم جمع می‌شوند تا قواعد گرگ بازی را یاد مهمان تازه وارد دهند. اما پیش‌بینی‌ناپذیر بودن بازی، کنترل آن را از دستشان خارج می‌کند و باعث می‌شود بازی به سمت جدیت هولناکی پیش رود و به تدریج بازی و واقعیت در هم آمیزد.
 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اکران پاییزی سینما


فیلم با فلش بک هایی که به زندگی شخصیتهای اصلی می‌زند بخش‌هایی از زندگی آنها که در پیش‌برد داستان موثر است را به ما نشان می‌دهد و ما را وارد بازی پیچیده و جذابی می‌کند. گرگ بازی فیلمی‌ست با داستانی بکر که نظیرش را در سینمای ایران کمتر دیده ایم.

در این فیلم علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سهیلا گلستانی، سعید چنگیزیان، مهسا علافر، فهیمه امن‌زاده، احسان گودرزی، امیرحسین قدسی، حمید پورآذری، ژرژ پطرسی، منوچهر زنده‌دل، محمدرضا مالکی، سوده سعدایی، قاسم فرمانبردار به ایفای نقش می‌پردازند.

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اکران پاییزی سینما


حال باید دید این فیلم که از حضور چهره های فراوانی از تئاتر و سینما بهره برده تا چه حد می تواند رضایت عموم مخاطبان سینمای ایران را به بدست آورد. مخاطبانی که با توجه به تعدد فیلم های روی پرده می توانند به راحتی به یک فیلم روی خوش نشان دهند و یا آن را کنار بگذارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------