سریال کمال تبریزی وارد نمایش خانگی می شود؟



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,کمال تبریزی

به گزارش ایران، در موتورهای جست‌وجوگر اینترنت نام سریال کمال تبریزی را که وارد کنید دو عنوان نزدیک به هم پیشنهاد می‌شود: «سرزمین مادری» و «سرزمین کهن». دو سریال با عوامل و تاریخ ساخت یکسان، اما عناوین متفاوت. همین تفاوت نشانه‌ای کوچک از تلاش بسیار سازندگان برای ایجاد امکان نمایش سریالی است که بعد از مدت‌ها آنتن تلویزیون را با اثری پربیننده رو به رو می‌کرد. پیش‌بینی این استقبال نه بر مبنای حدس و گمان و بر اساس کارنامه کاری کارگردان آن یعنی کمال تبریزی، بلکه حاصل تجربه پخش همان چند قسمتی است که اجازه نمایش پیدا کرد و مخاطبان بسیاری را همراه کرد.

پنجشنبه سوم بهمن ماه ۹۲ بود که نخستین قسمت از مجموعه «سرزمین کهن» به روی آنتن شبکه سه سیما رفت اما سهم این سریال تاریخی درجه الف از آنتن سیما، تنها چهار قسمت بود و پس از آن با مشکل پخش روبه‌رو شد. سناریوی در محاق رفتن و توقیف این سریال، با تذکر نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

به‌دنبال این تذکر بود که با تجمع جمعی از معترضان از ایل بختیاری در مقابل صداوسیمای خوزستان، پخش این سریال با مشکل مواجه شد. بختیاری‌های معترض به «سرزمین کهن» معتقد بودند که نام خانوادگی یک خانواده منفی، نوکیسه، سلطنت طلب و فاسد به‌عنوان بختیاری باعث خدشه‌دار شدن و تحریف تاریخ بختیاری شده است.

اعتراض‌های گسترده به این سریال ادامه یافت تا اینکه ضرغامی، رئیس وقت سازمان صداوسیما با لباس محلی به عذرخواهی بختیاری‌ها رفت. در همان ایام اما کمال تبریزی در گفت‌وگویی وعده داد که مشکل پخش سریال با رفتن ضرغامی برطرف خواهد شد. مهرماه سال گذشته با وجود گذشت بیش از سه سال از این جابه‌جایی مدیریتی در حالی که کمال تبریزی از به روی آنتن رفتن این سریال از ۱۴ مهرماه با نام جدید «سرزمین مادری» و اعمال اصلاحات جدید خبر داده بود، اما این تغییر نام و اعمال اصلاحات هم نتوانست گره از مشکل این سریال باز کند و قبل ازآنکه روی آنتن برود، پای سریال کمال تبریزی به صحن علنی مجلس باز شد.

هدایت‌الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به علی عسگری، رئیس سازمان سینمایی هشدار داد که «فکر پخش مجدد سریال ضد ملی و زشت «سرزمین کهن» را از سر بیرون کند.» حالا با گذشت بیش از یک سال، کارگردان این مجموعه تاریخی در گفت‌وگویی با ایسنا، با ناامیدی از امکان پخش این سریال از تلویزیون گفته است: «ظاهراً مدیران تلویزیون همچنان مشغول رایزنی هستند! ولی به نظر من نتیجه لازم را به دلایل واضحی نخواهند گرفت و بهترین گزینه برای پخش این سریال استثنایی در حوزه سیما، شبکه نمایش خانگی است که سوءتفاهمات را برطرف می‌کند و پس از آن فازهای دوم و سوم می‌تواند از سیما پخش و ادامه پیدا کند.» تبریزی در این گفت‌وگو که به بهانه سالروز تولد ۵۶ سالگی‌اش انجام شده همچنین درباره‌ سرنوشت فیلمی که قرار بود درباره‌ امام موسی صدر بسازد، مانع اصلی بر سر راه تولید را خانواده محترم ایشان و تردید در مورد سرنوشت امام موسی صدر عنوان کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------