مگر گرفتن مجوز اجرا به همین سادگی است؟!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پویامحمدی

پویا محمدی (نوازنده سنتور و سرپرست گروه نواگردان) می‌گوید در زنجان ما شاهد لغو کنسرت نیستیم و این جالب است ولی در عوض مگر گرفتن مجوز اجرا به همین سادگی است؟! او معتقد است: بی‌مهری ارشاد زنجان نسبت به بعضی موزیسین‌ها امری انکارناپذیر است.

به گزارش ایلنا،  «کنسرت‌های پژوهشی» عنوانی است برای هفت اجرای زنده موسیقی سنتی ایران که به همت خانه هنرمندان و خانه موسیقی از چهارشنبه ۲۳ آبان تا پنجشنبه ۲۰ دی در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

این هفت گروه عبارتند از؛ گروه نواگردان به سرپرستی پویا محمدی و خوانندگی پوریا عابدینی، گروه پرنیا به سرپرستی حسین پرنیا، گروه سرشک به سرپرستی یحیی علوی و خوانندگی مهدی قاسمی، کنسرت هادی حسینی (ساز) و قاسم رحیم‌زاده (آواز)، گروه دیر به سرپرستی حمید خبازی، گروه کاشان به سرپرستی مجید خلیق و خوانندگی داوود معمارنژاد و گروه بوم به سرپرستی سپهر سراجی.  

پویا محمدی (سرپرست گروه موسیقی نواگردان) که قرار است با حضور پوریا عابدینی به عنوان خواننده روی صحنه برود؛ در مورد سابقه این گروه گفت: گروه موسیقی نواگردان در سال ۹۲، ۹۳ در زنجان شکل گرفت و اولین اجرایش در زنجان به خوانندگی آقای حجت اشرف‌زاده در کنسرتی با عنوان «بهار می‌شود» روی صحنه رفت. در سال ۹۴، در زنجان جشنواره موسیقی‌ای داشتیم که در آن مقام اول را کسب کردیم و در سال ۹۵ هم همین طور؛ به این ترتیب دو سال پی در پی در جشنواره گروه‌نوازی زنجان مقام اول را به دست آوردیم و الان با همین گروه درگیر ضبط آلبوم هستیم. یکی از آلبوم‌هایمان ضبط شده است با عنوان «وای باران» با خوانندگی شهرام آبرومند که درگیر میکس و مسترش هستیم.

او در مورد اجرای ۲۳ آبان گروه نواگردان در قالب کنسرت‌های پژوهشی در خانه هنرمندان توضیح داد: در اجرای ۲۳ آبان‌مان بخشی از اجرا دوئت سنتور و سازهای کوبه‌ای است به همراه مسعود جعفری که بخشی از آن را خودم آهنگسازی کرده‌ام و بخشی از آن هم بر پایه بداهه است. هدف من این است که به بداهه‌نوازی که متاسفانه کم‌رنگ شده است بیش از این بپردازیم. چون بخشی از خاصیت موسیقی ایرانی و موسیقی شرق همین بداهه است.

این نوازنده سنتور زنجانی افزود: در بخش دوم تصنیفی را می‌زنیم به نام «شب‌گیر» که از ساخته‌های خودم است روی شعری از آقای هوشنگ ابتهاج. همچنین تصنیف دیگری به نام «عشق» روی شعری از آقای فریدون مشیری که ساخته و تنظیم خودم است و سپس تصنیفی داریم به نام «چشم جهان‌بین» ساخته و تنظیم دوست خوبم محمدرضا عزیزی روی شعری از حافظ و یک قطعه ضربی از استاد غلامحسین بیگجه‌خوانی با تنظیم استاد محمدعلی کیانی‌نژاد و تصنیف آخر هم «محبوب من وطن» است از ساخته‌های استاد مشکاتیان روی شعری از برزین آذرمهر.

محمدی در مورد نوازندگانی که در این اجرا حضور دارند هم گفت: در پارت اول مسعود جعفری به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای مرا که سنتور می‌زنم همراهی می‌کند و در پارت دوم پوریا سلیمانی (نوازنده تار)، محمدرضا عزیزی (نوازنده بم‌تار)، میلاد جعفری (نوازنده سه‌تار)، نگین محمدی (نوازنده کمانچه)، محسن محمدی (نوازنده کمانچه) و جلال نقی‌لو (نوازنده تنبک) حضور دارند.

فرزند اصغر محمدی (نوازنده سنتور، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی اشراق) درباره مشکلاتی که اهالی موسیقی ساکن زنجان ناچارند با آن دست و پنجه نرم کنند، گفت: مشکلات ریشه‌ای‌اند و مختص قم، اصفهان، زنجان و غیره نیست و حتی در خود تهران هم هست. در زنجان ما شاهد لغو کنسرت نیستیم و این جالب است ولی در عوض مگر گرفتن مجوز اجرا به همین سادگی است؟!

همان یک سالی که من در زنجان کنسرت گذاشتم با هزار بدبختی مجوز گرفتم و بعد از آن بارها درخواست دادم و متاسفانه اداره ارشاد زنجان هر بار درخواست مرا رد کرد. بی‌مهری در حق ما بسیار شده است، ازجمله وقتی اولین آلبومم را با استاد ارژنگ کامکار منتشر کردم به نام «در سایه سرو»، ارشاد زنجان اساسا این آلبوم را که من به عنوان شخصی از زنجان با سن کم در آن حضور داشتم، نادیده گرفت! این‌ها برای من مهم نبوده است و نیست، منتها بی‌مهری ارشاد زنجان نسبت به بعضی موزیسین‌ها امری انکارناپذیر است.

 


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------