این مردان هالیوودی، طرفدار فمنیسم اند(+تصاویر)



مردان زیادی، از جمله ستاره‌های هالیوود، طرفدار پروپاقرص حقوق برابر میان مردان و زنان هستند که در ادامه مطلب نام برخی از فعال‌ترین‌های آن‌ها را برایتان آورده ایم.

به گزارش برترین ها، مساله حقوق زنان یا همان فمنیسم این روزها بحث های زیادی را به راه انداخته است. کلمه «فمنیسم» باعث شده که ما فکر کنیم هیچ مردی نمی تواند در این گروه جای گیرد، در صورتی که واقعیت چیز دیگری است. مردان زیادی، از جمله ستاره های هالیوود، طرفدار پروپاقرص حقوق برابر میان مردان و زنان هستند که در ادامه مطلب نام برخی از فعال ترین های آنها را برایتان آورده ایم.
 
جان لجند
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


یکی از خصوصیات بارز جان لجند این است که به شدت طرفدار زنان است. او تا جایی که بتواند از حقوق زنان دفاع می کند. او نه تنها خودش در این زمینه بسیار فعال است، بلکه مردهای دیگر را نیز وادار می کند تا مانند او به فمنیسمی روی آورند. او یک بار در جمعی با صدای بلند فریاد زد: «تمام مردها باید فمنیست شوند. اگر مردها به حقوق خانم ها احترام بگذارند، جهان مکانی بهتر برای زندگی خواهد شد. ما نیز زمانی که قدرت را به دست خانم ها می دهیم، بهتر عمل می کنیم و به تبع جامعه بهتری خواهیم داشت.»
 
 عزیز انصاری
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


عزیز انصاری در رابطه با فمنیسمی می گوید: «اگر فردی از شما پرسید که آیا فمنیست هستید یا خیر، باید بگویید بله. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که مثلا به کنسرت بیانسه می روید، باید به فمنیسمی هم اعتقاد داشته باشید.» او معتقد است که فمنیستی به معنی برابری حق و حقوق زنان و مردان است.
 
 جان هم
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


جان هم معتقد است فرصت هایی که در اختیار خانم ها و آقایان قرار می گیرد باید برابر باشد. او جامعه سال 1960را با 2011 مقایسه می کند و می گوید: «زنان در گذشته جزو طبقه دوم جامعه محسوب می شدند زیرا مردان در راس جامعه قرار داشتند. این موضوع در آن زمان یک حقیقت بود که مردم هم قبولش کرده بودند اما در جامعه جنونی دیگر زنان این وضع را تحمل نمی کنند و به نظر من نیز حق دارند.»
 
 جوزف گوردون لویت
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


جوزف گوردون لویت یکی از چهره های مشهور و مهم در دنیای فمنیستی است. او در مصاحبه ای گفت: «به نظر من مهم نیست که مرد باشی یا زن، تو می توانی هر آنچه خودت می خواهی را انجام دهی. تو مجبور نیستی در قالب استانداردهایی که دیگران برای تو تعریف کرده اند، رفتار کنی.»
 
 ست مایرز
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


در مصاحبه ای که ست مایرز در سال 2012 با مجله «ELLE» انجام داد گفت: «زمانی که تو با زنان قدرتمند کار می کنی، تازه می فهمی که چقدر رفتار افرادی که می خواهند به جای زنان تصمیم بگیرند، وحشتناک است.»
 
 اندی سمبرگ
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


اندی سمبرگ، بازیگر کمدی آمریکایی، معتقد است که دنیای کمدی فقط برای مردان نیست. او می گوید: «مردم فکر می کنند که زنان نمی توانند آنها را بخندانند در صورتی که این طرز فکر اشتباه محض است. همانطور که آقایان مهارت این کار را دارند، خانم ها هم می توانند در این زمینه توانایی های خود را نشان دهند. هر زمان به این فکر می کنم که چرا زنان نباید وارد دنیای کمدی شوند، غصه می خورم.»
 
 شاهزاده هری
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


تقریبا این حقیقت که شاهزاده هری یک فمنیست است، بر همه آشکار می باشد. او در سال 2013 در یکی از سخنرانی هایش گفت: «اگر قدرت را به دست زنان بدهیم، آنها به خوبی می دانند که چگونه زندگی اطرافیان شان، از خانواده گرفته تا جامعه و کشوری که در آن به سر می برند، را بهبود بخشند. البته منظورم این نیست که فقط زنان این توانایی را دارند، خیر، بلکه مردان نیز به خوبی از پس نقش هایی که به آنها سپرده می شود، بر می آیند. اما در کل، مرد واقعی کسی است که با زنان بخشنده است و به آنها احترام می گذارد.»
 
 دنیل کریگ
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


دنیل کریگ ستاره «جیمز باند» در سال 2011به مناسب روز ملی زن پیغام خود را به گوش مردم رساند: «زنان مسئول دو سوم از کارهای جهان هستند اما در حقیقت تنها 10% از درآمد کل به آنها تعلق می گیرد. آیا این برابری است؟ تا زمانی که جواب این سوال بله باشد، ما هم دست از سوال کردن بر نمی داریم.»
 
 آلن ریکمن
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


آلن ریکمن فقید با افتخار می گفت که یک فمنیست است. به گفته او: «برابری حقوق زنان و مردان فوایدی برای کل جامعه دارد. هیچ اشکالی در این که یک مرد فمنیست باشد وجود ندارد، بلکه برعکس می تواند یکی از فواید زندگی او هم باشد.»
 
 بن استیلر
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


در دنیای فیلم های کمدی، مردانی که طرفدار خانم ها باشند، کم نیستند. بن استیلر نیز یکی از آنهاست. او در سال 2009 خطاب به باشگاه مردان در فیلم های کمدی گفت: «به نظر من باید نگاه ما به زنان در دنیای کمدی تغییر کند. شاید مردان در ظاهر ادعا کنند که مدافع حقوق زنان اند اما خودشان هم نمی دانند که واقعیت چیز دیگری است. باید نگاه مردان به زنان تغییر کند که خوشبختانه این اتفاق در حال افتادن است.»
 
 باراک اوباما
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


زمانی که باراک اوباما در کاخ سفید زندگی می کرد، حقوق زنان برای او یک اولویت بود. در سال 2009 او در یکی از سخنرانی های خود گفت: «اغلب زنان به چیزهایی که می خواهند، دسترسی ندارند. در واقع میان آنها و مردان تبعیض قائل می شوند اما من نمی توانم این نابرابری را تحمل کنم و تا رسیدن به هدفم دست از تلاش بر نمی دارم.»
 
 مارک روفالو
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


مارک روفالو نیز یکی دیگر از طرفداران پرو پا قرص حقوق زنان است. او در این باره می گوید: «در زنان خرد، تیزبینی و احساسی است که هیچ جای دیگر نمی یابیم، پس باید از آنها حمایت کنیم. ما نباید به 30 سال قبل مان باز گردیم. آن دوران تنها یک کابوس بود که هیچ عقلی آن را نمی پذیرد.» او همچنین در صحبت هایش از سقط جنین غیر قانوین مادرش سخن گفت و ادعا کرد که باید از زنان حمایت کرد.
 
 لوئی سی.کی.
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مردان هالیوودی


لوئی سی.کی. کمدین و بازیگر و کارگردان فیلم و تلویزیون است که پیغام های مهمی را در مورد فمنیسم بودن در صحبت هایش به گوش مردم رساند. به عنوان مثال او در یکی از صحبت هایش گفت: «ما می گوییم که زنان به خیابان نروند زیرا خطرات زیادی آنها را تهدید می کند، اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این خطرات را خود ما مردها ایجاد می کنیم. دلیل اصلی آسیب هایی که به زنان وارد می آید چه کسی است؟ آیا ما آقایان نیستیم؟»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------