اظهارات «مهدی مقدم» پس از ۸ سال ممنوع الکاری



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مهدی مقدم

مهدی مقدم ـ خواننده ـ در برنامه‌ای رادیویی حاضر شد و درباره شرایطی گفت که طی هشت سال ممنوع‌الفعالیتی گذرانده است.

 به گزارش ایسنا،  مقدم در پاسخ به این پرسش که چطور می‌شود خواننده‌ای ممنوع‌الفعالیت شود، گفت: «ممنوع‌الفعالیتی برای هر خواننده‌ای تعریف خاص خودش را دارد. من زمانی که کار می‌کردم، جزو اولین کسانی بودم که خیلی از کلیپ استفاده کردم و از آن پس خیلی باب شد و صنعتی برای خواننده‌ها شد و اسپانسرها در این صنعت پا گذاشتند. با کلیپ توانستیم موسیقی و جاهای مختلف ایران را نشان دهیم.

اگر به کلیپ‌های اخیر من نگاه کنید، اکثر جاهای ایران از لحاظ معماری و ساختار جاهای بکر و تکی است؛ البته اگر چه خیلی ساده است اما در چارچوپ و استاندارد. آن چیزهایی که دلم می‌خواست از ایران نشان دهم، نشان دادم. رسالتی برای خودم داشتم و به آن عمل کردم.

آن زمان هم همین‌طور بود، من در کلیپ‌هایم مدلی را استفاده نکردم، چارچوبی را زیرپا نگذاشتم، کارها و کلیپ‌های من مجوز داشتند. چون تعدد کلیپ‌هام خیلی زیاد بود به لطف خدا هر کاری که انجام می‌دادم می‌گرفت، این باعث شد همه روی من حساس شوند حتی همکاران و دوستان، بعد از آن، پخش کلیپ در شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع شد و مجوزها کنسل شد. من تایم کوتاهی ممنوع‌الفعالیت شدم، اما تعهد گرفتند که کلیپ پخش نکنیم.

در همین حین من که مجوز آلبومم را گرفته بودم با شرکتی قرارداد بسته بود که حقوق مادی و معنوی آلبوم برای شرکت بود و من طبق قرار داد کار را خواندم و دستمزدم را گرفتم. شرکت کار را پخش کرد، خوب آلبوم برای خودش بود البته مجوز ارشاد هم داشت.

همه گفتند مهدی مقدم ارشاد را دور زده، مجوزش را گرفته و کلیپ‌هاش را دوباره پخش کرده است. این باعث هشت سال بلاتکلیفی برای من شد؛ البته اعلام نکرده بودند که هشت سال ممنوع‌الکاری. من معلق بودم؛ سال اول گذشت، هر بار می‌گفتند برو بعدا بیا، بعد از ماه رمضان، بعد از تابستان و ...؛ من پرت می‌شدم به آینده نزدیک و امیدوار.»

 ۲ بار مهاجرت کردم
وی ادامه می‌دهد: در این میان هر کسی می‌آمد و می‌گفت ما مجوز می‌گیریم، هر کسی آمد و یک آسیب زد و رفت. هشت سال ناقابل از عمر و جوانی من گذشت. شرایط سختی به من گذشت و این باعث شد که من به فکر مهاجرت بیفتم و این کار را هم کردم، من دو بار مهاجرت کردم و به دلیل دلبستگی به خانواده، دوستان، شهر و کشورم دچار افسردگی شده بودم و برگشتم. به لطف خدا همه چیز به حالت عادی برگشته، اوضاع بهتر شده و شرایط ایده‌آل شده است.کارم را می‌کنم، مجوز دارم اگر امکانش باشد به امید خدا کنسرت می گذارم، من سال ۹۴ مجوز گرفتم.

از اول خوانندگی تا الان، در تهران کنسرتی نگذاشتم
مقدم در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره این که آیا کنسرت دارند یا خیر می‌گوید: قبل از ماه محرم صفر در کرج کنسرت گذاشتم، البته از اول خوانندگی تا الان، در تهران کنسرتی نگذاشتم. اولین کنسرتی که قرار بود بگذارم به دلیل حادثه منا برگزار نشد و بعد از آن هم پیش نیامد؛ البته در شهرستان‌ها کنسرت گذاشتم. تا یکی دو ماه دیگر که کارم در تئاتر تمام شود، ما بین این برنامه کنسرت‌ها را هماهنگ می‌کنیم. مشکلات برای اجرای کنسرت خیلی زیاد است، شرایط و مشقات زیادی دارد، اگر تور بگذاریم خیلی عالی است، کار شدنی اما سخت است. امیدوارم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

مهدی مقدم که در برنامه «نقطه سرشب» از رادیو تهران حاضر شده بود، در پاسخ به اینکه اگر چه آهنگ‌های مرا بیشتر افراد شنیده‌اند، اما خود مهدی مقدم را نمی شناسند، می گوید: من هیچ وقت اول و آخر کارهایم اسمم را نمی گویم، شاید همین مسئله باعث شده که علاقه مندان آهنگ ها را بارها و بارها شنیده باشند، اما نمی دانند که اجرای مهدی مقدم است.

من سال ۹۴ مجوز گرفتم 
مقدم در پاسخ به پرسش مجری رادیو تهران درباره درآمد خواننده‌ها می‌گوید: الان درآمد خواننده‌ها از کنسرت است. بعضی‌ها حتی اسپانسرها هم دارند، بعضی ها در جاهای مختلف تبلیغات می کنند یا فیلم بازی می کنند. من خودم ۱۹ ، ۲۰ کار سینمایی، تله و سریال داشتم، اخیرا یک کار به نام «تنها» بیرون آمده است. الان خیلی کار دارم سه، چهار تا کار سینمایی دارم همه مجوز گرفتند و اما نمی‌دانم شرایط اکران چطوری است که هنوز کارهایم پخش نشده‌اند.

برنامه «نقطه سرشب» هر شب از ساعت ۲۲ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز از رادیو تهران پخش می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------