ارسلان کامکار: اصلا اهل پُز دادن نیستم



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, ارسلان کامکار

اولین کنسرت رسمی ارکستر «مانجین» از مجموعه های تحت نظر آکادمی موسیقی «کامکارها» سه شنبه ۲۹ آبان ماه به رهبری ارسلان کامکار در تالار وحدت تهران برگزار شد.

 به گزارش مهر،  اولین کنسرت رسمی ارکستر «مانجین» از مجموعه های تحت نظر آکادمی موسیقی «کامکارها» سه شنبه ۲۹ آبان ماه به رهبری ارسلان کامکار در تالار وحدت تهران برگزار شد.

اجرای چند قطعه در حوزه موسیقی ملی به همراه قطعاتی براساس ملودی های کُردی بخش های مختلف کنسرت شب گذشته ارکستر «مانجین» را تشکیل می داد.

ارسلان کامکار رهبر ارکستر «مانجین» که طی چهار دهه گذشته به عنوان نوازنده ویولن و ارکستر مایستر ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی حضور فعالی داشته در ابتدای این برنامه که محتوای آن با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود، توضیح داد: اصلا انتظار چنین استقبالی را از شما تماشاگران برای اولین برنامه ارکستر «مانجین» نداشتم بنابراین لازم است از همه شما عزیزانی که لطف کرده و به اولین کنسرت «مانجین» آمدید تشکر ویژه ای داشته باشم.

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, ارسلان کامکار


وی افزود: نکته دیگری که می خواهم درباره آن صحبت کنیم معنای کلمه «مانجین» است که اصلا نمی توانید معنای آن را در فرهنگ لغت پیدا کنید زیرا من این واژه را از بچگی برای کسانی که دوستشان داشتم استفاده می کردم.این واژه معنایی شبیه به دوست داشتن دارد و من تصمیم گرفتم از این واژه برای ارکستر جدیدی که افتتاح شده، استفاده کنم.

کامکار ادامه داد: طی سال های اخیر بنده همراه با برادرانم در گروه موسیقی «کامکارها» فعالیت های زیادی را انجام دادیم، خودِ من هم غیر از حضور در این مجموعه فعالیت های زیادی در ارکسترهای مختلف داشته ام به همین جهت از چندی قبل تصمیم گرفتیم که علاوه بر این فعالیت ها یک ارکستر زهی هم داشته باشیم که اعضای آن از آکادمی موسیقی کامکارها هستند. این در حالی است که از چندی قبل بچه های آکادمی دائم به ما اصرار می کردند که بتوانند فارغ از جریان آموزشی در یک ارکستر زهی ساز بزنند که بالاخره به این نقطه رسید. جالب اینکه در ابتدا من انتظار چندانی از هنرجویان نداشتم اما وقتی توانایی آنها را در نوازندگی دیدم، واقعا متوجه شدم این توانایی فراتر از آموزشگاه بود از این جهت کار را آغاز کرده و فضا را به سمتی هدایت کردیم که این ارکستر تاسیس شد.
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, ارسلان کامکار


این آهنگساز و نوازنده ویولن در پایان گفت: همه می دانند که من اصلا اهل پُز دادن نیستم اما باید بگویم در این مدت در سالن های بسیار معتبر جهانی برنامه اجرا کردم اما وحشتناک تر و دهشتناک تر از تالار وحدت ندیدم. به خاطر دارم روز اولی که برای اجرای برنامه روی صحنه تالار وحدت حضور پیدا کردم فهمیدم که این تالار ترسناک ترین تالار دنیاست که نوازندگی در آن کار بسیار سختی است. به هر حال باید گفت این سالن یک تالار وهم انگیز است به ویژه برای بچه هایی که اولین بار است در این تالار اجرا می کنند. به خاطر دارم روزی که در این تالار شروع به نوازندگی کردم به قدری ترس داشتم که واقعا نمی دانستم چه کنم اما وقتی اکتاوهای اول را زدم  همه استرس ها رفت و شروع به نوازندگی کردم. من مطمئنم امشب این بچه ها از پس کار برمی آیند و امیدوارم از کنسرت راضی باشید.

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, ارسلان کامکار


 «ملکا» با شعری از سنایی به آهنگسازی ارسلان کامکار، «آقتاب می شود» با شعری از فروغ فرخزاد و آهنگسازی ارسلان کامکار، «کتانه» بر اساس ملودی کردی با تنظیم ارسلان کامکار، «کاروان» با شعر مهرداد اوستا با آهنگسازی هوشنگ کامکار، «شیرین گیان» بر اساس ملودی کردی با تنظیم ارسلان کامکار، «رنگ اصفهان» به آهنگسازی ارسلان کامکار، «میان تاریکی» با شعر فروغ فرخزاد و آهنگسازی ارسلان کامکار، «یاران» بر اساس ملودی کردی با تنظیم ارسلان کامکار، «منظومه» با شعری از مولانا و آهنگسازی هوشنگ کامکار، «خوشه هورامان» بر اساس ملودی کردی با تنظیم ارسلان کامکار قطعات اجرایی اولین کنسرت رسمی ارکستر «مانجین» را تشکیل می دادند.
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, ارسلان کامکار


تعدادی از نوازندگان حرفه ای ارکسترها نیز در این اجرا گروه «مانجین» را همراهی می کردند.

غزال مشکاتی، نیما مستشیری، شهریار کامکار، پوریا بابایی، کیمیا قره خانی، علیرضا جمالو، لیلا صالحی، سینا جواهری نوازندگان ویولن یک، شیرین تسلیم، رضا طریقت، نیما حسن زاده، غزل روزبهانی، پانیذ اکبری، نگار محرابیان، مریم گنجی، مینا غیاث آبادی نوازندگان ویولن دو، رعنا علیزاده، مریم پیروز زاده، میلاد طاهرخانی، ایمان اصفهانی، لنا شادفر نوازندگان ویولن سوم، محسن طاحونیان و بهرنگ معتمدی نوازندگان ویولنسل، سحر عباسی نوازنده هارپ، عرفان کنعانی، آزاده رهروان، یاسمین مشعشع نوازندگان عود یک، مهدیس وهابی، بهار فرزی نوازندگان عود دو، احسان امامی، الهه شفیعی، علیرضا جمشیدی، محمد رمضانی، صمد حنیفی نوازندگان تار یک، پیمان بابایی، عرفان اقدسی نوازندگان سنتور، رسا خداوردی لو نوازنده قیچک باس، پروانه انارکی نوازنده کنترباس، بهنوش حافظی، سید ساجد رضوی نوازندگان تمبک، آرین رضایی، علی محمدی، مسعود جعفری، سارا هاشم زاده، نازنین حبیبی و نیلوفر خلیلی نوازندگان دف، مریم ابراهیم پور، شاهرخ هدایتی، جواد بابایی، سیاوش محبی، پوریاعنایت خانی، امیر شمس هم خوانان، بهناز بلوکی، جواد بابایی، امیر شمس، سونا خانی، پوریا عنایت خانی سونا نظری گروه کُر، اعضای ارکستر مانجین در کنسرت شب گذشته را تشکیل می دادند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, ارسلان کامکار

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------