آغازی توأم با رکوردشکنی برای «رالف» تازه



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سینمای امریکا

به گزارش بانی فیلم،  نبرابر با انتظارهای قبلی قسمت دوم کارتون «رالف ویرانگر» که «رالف اینترنت را می شکند» نامگذاری شده است، به عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته آمریکای شمالی شناخته شد و در سه روز پایانی هفته ۶/۵۵ میلیون دلار و با احتساب روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته که آغاز اکران آن بودند ۴/۸۴ میلیون دلار فروش کرد اما این هفته ای بود که با مشارکت و همراهی فیلم های مطرح و تازه رکورد تازه ای را در گیشه های این منطقه از جهان به ثبت رساند.


مجموع فروش ۱۲ فیلم صدر جدول سودسازان سینماهای آمریکا و کانادا در این هفته به رقم خیره کننده ۲۰۶ میلیون دلاری رسید که این بالاترین رقم حاصله در این کشور در تمامی تاریخ طی تعطیلات موسوم به شکرگذاری و در سه روز پایانی چنین ایامی به حساب می آید. اگر هم مبنای قیاس مان را ۵ روز نهایی هفته بگذاریم، رقم حاصله ۱۲ فیلم برتر دومین سوددهی تعطیلات شکرگذاری در تمامی دوران ها محسوب می شود. فراموش نکنیم که حتی در هفته صدرنشینی قاطعانه ورسیون جدید انیمیشن «رالف» سایرین هم بیکار ننشستند و به عین آغاز نمایش «کرید۲» که فیلم نهم از سری کارهای «راکی» به حساب می آید.


دستاوردهای دیگری هم در دفاتر منظور شد و حالا همین فیلم (قسمت دوم کرید) به لطف رسیدن درآمدسازی اش به ۸/۵۵ میلیون دلار در ۵ روز نخست اکران خود، سودسازترین آغاز نمایش را در میان فیلم های دارای بازیگران زنده و پخش شده در دوران تعطیلات آمریکا داشته است.


کارنامه والت دیسنی پربارتر شد
البته ورود «رالف» جدید به بالای جدول پرفروش های تمامی دوران های آمریکا در تعطیلات Thanks giving این بهره جنبی و مهم را هم دارد که کارنامه موفقیت های دیرپای آثار کمپانی والت دیسنی را در این زمینه غنی تر و قطورتر می کند و با احتساب سر بر آوردن این مدعی موفق و تازه حالا چنین سیاهه ای هر سه رتبه اول خود را در اختیار فیلم های دیسنی می بیند و اگر سودسازی های حاصله در ۵ روز پایانی هفته را مبنا بگذاریم، می بینیم که از ۱۳ آغاز اکران برتر فیلم ها در این ایام ۱۱ مورد مربوط به کارهای والت دیسنی است.


در یک قیاس مستقیم و ساده دیگر باید متذکر شد رقم آغاز نمایش «رالف اینترنت را خرد می کند» ۵/۲ میلیون دلار بیشتر از رقمی است که در سال ۲۰۱۶ در بدو اکران کارتون پرطرفدار «موانا» به نام این فیلم نوشته شد و اگر در نظر بگیریم که «موانا» پیش رفت و در نهایت به ۲۵۰ میلیون دلار پولسازی در آمریکای شمالی نایل آمد، باید به این نتیجه رسید که آینده مالی روشن تری در انتظار ورسیون جدید رالف هم هست که ارقام این هفته اش فقط شروعی بر پولسازی های گسترده تر این فیلم به حساب می آید. همانند «رالف ویرانگر» که در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد، از بینندگان هفته نخست این ورسیون تازه ۴۴ درصد حداقل ۲۵ سال سن داشتند، ولی تماشاگران زن آن که ۵۱ درصد را شکل می دادند، کمتر از ۵۵ درصدی بود که برای فیلم اول به ثبت رسیده بود.


بالاتر از شگفت انگیزها
«رالف اینترنت را خرد می کند» این هفته در ۱۸ کشور و بازار و منطقه مختلف جهان هم به نمایش درآمد و ۵/۴۱ میلیون دلار در آنها کاسبی کرد. سرآمد کشورهای پخش کننده آنها در جمع فوق و دور از آمریکای شمالی چنین بود که ۵/۱۹ میلیون دلار را بر حساب والت دیسنی شرکت سازنده این فیلم واریز کرد و این فاصله ای کم با آغاز اکران ۹/۲۰ میلیون دلاری «شگفت انگیزها۲» در این کشور پهناور شرق آسیایی دارد که به تازگی به ثبت رسیده بود. در قیاس هایی دیگر باید تصریح کرد که آغاز نمایش رالف جدید در سطوح بین المللی ۱۴ درصد قوی تر از شروع اکران کارتون «کوکو» و ۴۵ درصد بهتر از آغاز نمایش «موانا» است که پیشتر نیز وصف آن آمد. اینها در حالی شکل گرفته که نمایش این فیلم در اسپانیا از ۱۵ آذر و در ژاپن و استرالیا از اول دی ماه شروع می شود و ایتالیا نیز از ۱۰ دی پذیرای این فیلم خواهد بود.


گزارش روز سه شنبه والت دیسنی هم تصریح می کند که آغاز ۵/۴۱ میلیون دلاری «رالف» در قاره ها و مناطقی به جز آمریکای شمالی نزدیک به سه برابر قوی تر از شروع نمایش فیلم نخست است و بنابراین لازم است متذکر شویم که «رالف ویرانگر» ۲۸۲ میلیون دلار در قاره های مورد بحث و با احتساب آمریکای شمالی ۴۷۲ میلیون دلار پولسازی کرد و والت دیسنی امیدوار است که قسمت دوم اگر از آن فراتر نمی رود کمتر از آن هم نفروشد.


پولسازی شاگرد استالونه
رتبه دوم در جدول پرفروش های آمریکا در این هفته به قسمت دوم «کرید» رسید که به واقع نهمین فیلم از سری کارهای مشهور راکی در عرصه های مشتزنی به حساب می آید. «کرید یک» که در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد، ماجراهای «راکی بالبوا» را که همچنان با بازی سیلوستر استالونه به تصویر کشیده می شود، استمرار بخشید و قسمت دوم آن نیز راکی را که دیگر پیر و مربی شده است، بالای سر آدونیس کرید نشان می دهد که پسر آپولو کرید رقیب بزرگ دوران جوانی راکی در رینگ های بوکس است و ایفای رل او با مایکل بی جوردن است. ۸/۵۵ میلیون دلاری که این فیلم در گیشه های آمریکا و کانادا در پنج روز نخست اکرانش بدست آورد، لقب سودسازترین فیلم دارای بازیگران زنده را در تمامی دوران های جشن شکرگذاری در این کشورها نصیب آن می کند. این ۱۶ میلیون دلار قوی تر از آغاز اکران «کرید یک» به شمار می آید که کارش را با گیشه ای ۷/۱۰۹ میلیون دلاری در آمریکای شمالی پایان بخشید. بررسی ها نشان می دهد که از تماشاگران هفته نخست فیلم جدید ۵۷ درصد مرد بوده اند و این کمتر از رقم ۶۶ درصد برای همین قشر در فیلم نخست است. در میان تماشاگرن هفته نخست فیلم دوم نیز ۶۴ درصد ۲۵ سال یا بیشتر از آن سن داشتند و بیشترین درصد به سنین ۲۵ تا ۳۵ اختصاص پیدا کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------