تبدیل حرکت به موسیقی، اختراع جدید یاماها (+تصاویر)



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,تبدیل حرکت به موسیقی

یاماها دستگاهی اختراع کرده است که توسط سنسورهایش می‌تواند حرکات بدن را به نت‌های موسیقی تبدیل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هوش مصنوعی در حال حاضر در همه جا است، بنابراین اجتناب ناپذیر است که به هنر نیز سرک نکشد. شرکت یاماها نوع جدیدی از فناوری هوش مصنوعی ( Artificial intelligence) را معرفی کرده است که حرکات هنرمند مشهور به نام کایجی موریاما را به نوت‌های موسیقی بر روی پیانو ترجمه می‌کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,تبدیل حرکت به موسیقی


این شرکت می‌گوید این تکنولوژی حرکات بدن را به موسیقی تبدیل می‌کند. این هنرمند با استفاده از این دستگاه در یک کنسرت در توکیو با نام "Mai Hi Ten Yu" همراه با ارکستر Berlin Philharmonic Scharoun Ensemble به هنرنمایی پرداخت. سیستم یاماها اطمینان می‌دهد که این دستگاه موسیقی ای را می‌نوازد که از بدن شما حس می‌کند. این به معنای آن است موسیقی‌ها بر اساس نت‌های تصادفی نواخته نمی‌شوند. موریاما چهار نوع سنسور در پشت، مچ دست و پای خود متصل کرد که حرکاتش را به داده‌ تبدیل می‌کردند. هوش مصنوعی بلافاصله ملودی‌ها را بر اساس پایگاه داده موسیقی MIDI تولید می‌کند. اطلاعات MIDI سپس به یک پیانو Yamaha Disklavier ارسال می‌شوند. به این ترتیب حرکات این فرد به قطعه پیانو تبدیل می‌شوند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,تبدیل حرکت به موسیقی


اگر چه موریاما مسئول نت‌های نواخته شده بود، این سوال در آزمایش مطرح می‌شود که او چقدر بار موسیقی خروجی را بر دوش می‌کشد. این فرد می‌گوید در طول کنسرت موسیقی با توجه به نحوه حرکاتش تغییر می‌کرد. این تغییر به او اجازه می‌داد به طور موثر آهنگ‌های مختلف را با استفاده از کل بدنش تولید کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,تبدیل حرکت به موسیقی


اگر حرکات بدن به درستی برای هوش مصنوعی تعریف شده باشند، آسان است که ببینید چگونه یک هنرمند می‌تواند کنترل آکوردها و نوت‌های پیانو را به دست آورد. به این ترتیب، ادعای یاماها مبنی بر این که "این عملکرد نشان دهنده پیشرفت مستمر در جستجوی اشکال جدید بیان هنری" است، بر جای می‌ماند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------