سفر ناتمام سعید پورصمیمی به "کلمبوس"/ بازیگری با لبخند خاص!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سعیدپورصمیمی

فیلم "کلمبوس" روی پرده سینماها رفت تا بعد از مدت‌ها چهره سعید پورصمیمی رونمایی شود. نمی‌دانم چقدر این  بایگر بی سر و صدا اما کاربلد را می‌شناسید؟ نمی‌دانم چقدر با دنیای بازیگری او آشنایی دارید؟ نمی‌دانم چقدر سعید پورصمیمی را تا امروز دنبال کرده‌اید؟ سعید پورصمیمی جز معدود بازیگرانی است که کارنامه‌ای درخشان و بالاتر از متوسط دارد.


او مدت‌هاست که روی پرده سینما یا روی آنتن تلویزیون نمی‌رود، خبری از او  نیست اما نمی‌توان کتمان کرد که یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران که دارای سبک، قواعد و  چارچوب مشخص و درستی از بازیگری است. این بازیگر تکنیکی و مولف سینمای ایران است. جنس بازی سعید پورصمیمی را در بازی هیچ یک از بازیگران دیگر پیدا نمی‌کنید. او جنس خودش را بازی می‌کند، لحن خودش را دارد و اصولا  استعداد بازیگری‌اش ذاتی است به رغم اینکه به تمام احوالات بازیگری اشراف کامل دارد.

اگر چه او را بسیاری سلطان نقش‌های مکمل می‌دانند و بابت این مسئله او سه سیمرغ بلورین جشنواره را از آن خود کرده است اما بازیگر "ناخدا خورشید" و "تحفه‌ها" که کمتر در تلویزیون دیده می‌‌شود با سلطان صاحبقران  مرحوم علی حاتمی  در رسانه ملی هم می‌درخشد. سعید پورصمیمی کمتر مصاحبه می‌کند، کمتر گفتگو می‌کند اما تمام افرادی که او را از نزدیک می‌شناسند با جنس لبخند خاصش آشنا هستند. مرد خوش‌اخلاق و کاربلد سینما ایران  که فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران است کارنامه وزین و قابل دفاع دارد. تقریبا انتخاب اشتباه نکرده است. نگاهش در بازیگری به شدت فنی است اما بسیاری از نقش‌هایی که از او در آثار مختلف سینمایی دیده‌ایم، چیزی شبیه به زندگی است.

سعید پورصمیمی این روزها فیلم سینمایی "کلمبوس" را به کارگردانی هاتف علیمردانی در نقش پدربزرگ خانواده به شدت جذاب بازی کرده است. او در نقش مردی  که دوران جدیدی از زندگی‌اش را تجربه می‌کند قرار است به همراه خانواده‌اش بر خلاف میل باطن مهاجرت داشته باشد، رفتارهای جذاب و دیدنی او در لحظات مختلف این فیلم بازی بسیاری از بازیگران صاحب‌نام این  سریال را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. سعید پورصمیمی شلنگ تخته اضافی در  کارش ندارد و تمام  لحظات بازی‌اش کنترل شده و با دقت اتفاق می‌افتد. هنوز مثل گذشته نگاه‌های او نگاه‌های دقیق، درست و کلاس درسی است برای بازیگرانی است  که تصمیم دارند این حرفه را ادامه دهند. او را چندین بار در چند قاب متفاوت با مجید صالحی، فرهاد اصلانی و شبنم مقدمی می‌بینیم و  متوجه پاسکاری درست و حرفه‌ای او در بازیگری  هستیم.

اتفاقی که این روزها جای نقد و بررسی بسیار دارد. او به دقت مراقبت می‌کند از بازیگر مقابلش و معمولا پارتنرهای او به لطف بازی جذاب و درست پورصمیمی بهتر از هر جای دیگر دیده‌ می‌شوند. اگر مخاطب فیلم "کلمبوس" با بازی سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و بازیگران فیلم "عروس آتش" و "نسل سوخته" این روزها خیلی پرکار نیست ولی در تمام لحظاتی که کوتاه  اما  موثر می‌آید و می‌رود، سینما را تحت تأثیر حضور خودش قرار می‌دهد. چهره‌های شاخصی چون سعید پورصمیمی، جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی، داوود رشیدی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، در واقع بخشی از کارنامه بازیگری این مملکت هستند که در لحظات مختلف حضورشان در آثار مختلف به لِوِل و جایگاه آن اثر هنری قوت و قدرت بیشتری بخشیده است. سعید پورصمیمی را در فیلم "کلمبوس" ببینید تا متوجه شوید او هنوز همان سعید پورصمیمی "عروس آتش" و تله تئاتر‌هایی همچون "خسیس مولیر" است که هر لحظه که بخواهد می‌تواند رنگ و لعاب یک بازیگر جوان، جسور، خوش ریتم، و خوش تمپو را به  تصویر بکشد، حتما بازی او را در فیلم سینمایی "یک حبه قند" رضا میرکریمی در خاطر دارید، او بلد است چگونه بایستی یک بازیگر تمام جایگاه یک نقش را به مخاطب و تماشاگرش معرفی کند.

 

برنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------