ممنوعیت تمام کنسرت‌های راک!



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,کنسرت

رفتار خارج از عرف هواداران یک گروه دلیل این ممنوعیت ذکر شده، اما هواداران راک می‌پرسند آیا تنبیه ده‌ها گروه برای یک اشتباه منصفانه و عادلانه است؟

به گزارش شهروند، در شرایطی که علاقه‌مندان موسیقی راک این روزها در تب‌وتاب برگزاری فستیوال موسیقی و آزادی بودند؛ روز گذشته ناگهان خبر رسید که تمامی کنسرت‌های موسیقی راک در برج آزادی به دلایل نامعلوم لغو شده است. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که فستیوال موسیقی و آزادی از دو روز پیش آغاز و حتی دو گروه موسیقی مدار و شهریار مسرور نیز روی صحنه رفته بودند...پیگیری این اتفاق از سوی خبرنگار «شهروند» اما به این نتیجه رسیده که باوجود اعلام روابط عمومی مجموعه فرهنگی-هنری برج آزادی لغو تمامی اجراهای این جشنواره و کنسرت‌های راک در مجموعه آزادی نه‌تنها به مدیریت این سالن -که تنها سالن اختصاصی اجرای موسیقی راک در شهر تهران است- ربط ندارد، که حتی از نهادهایی بالاتر از دفتر موسیقی و حراست وزارت ارشاد نیز اعمال شده است. در حقیقت حراست ارشاد مشکلی با اجرای ١٦ گروه حاضر در فستیوال نداشته و تمام این گروه‌ها از این نهاد حراستی مجوز اجرای صحنه‌ای گرفته بودند.

 

رسانه‌های موسیقی در روز گذشته به ‌نقل از فرشاد رمضانی، سرپرست گروه موسیقی دگردیس که اجراشان نخستین کنسرتی بود که شب گذشته لغو شد، آورده‌اند که «بدرفتاری گروه‌های دیگری که پیشتر در برج آزادی اجرا داشتند و رفتار ناشایست و خارج از عرف هوادارانشان عامل لغو کنسرت‌های برج آزادی بوده.»اگرچه روابط عمومی و مدیریت سالن آزادی پاسخگوی خبرنگار «شهروند» درباره سوالات پیش‌آمده نبودند، اما پیگیری‌های «شهروند» حکایت از این دارد که ظاهرا هفته گذشته در یکی از کنسرت‌هایی که در سالن آزادی روی صحنه رفته، از رفتارهای هواداران آن گروه راک تصویربرداری شده و بعد از این‌که آن تصاویر در فضای مجازی منتشر شده‌اند، نهادی که نامش هنوز اعلام نشده، وارد موضوع شده و تمام اجراهای راک و حتی «مشکوک به راک» را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است. شنیده‌ها حاکی از این است که ممکن است ممنوعیت اجراهای راک تا پایان ‌سال‌جاری نیز ادامه داشته باشد.این ممنوعیت البته در بین فعالان موسیقی و نیز کاربران فضای مجازی بازتاب‌های منفی بسیاری داشته؛ که حتی در صورت رفتار خارج از عرف یک گروه، آیا این عادلانه و منصفانه است که ده‌ها گروه دیگر چوب این کار را خورده و فرصت ارایه آثارشان را از دست بدهند؟!گفتنی‌ است فستیوال موسیقی و آزادی که برای حمایت از موسیقی مستقل قرار بود از ۱۸ آذر تا ۲۵ دی در برج آزادی برگزار شود، با لغو تمام اجراها بعد از اجرای دو گروه به نقطه پایان رسیده است. حالا شاید ١٤ گروه باقیمانده حسرت این را داشته باشند که کاش آنها نیز این فرصت را داشتند در روز آغازین فستیوال روی استیج بروند!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------