مشارکت بینندگان سریال «آینه سیاه» در جهت‌دهی به روایت داستان در هر فصل از سریال



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال آینه سیاه

در نسخه جدید مجموعه تلویزیونی«آینه سیاه» با عنوان «آینه سیاه بندر سناچ» بینندگان می‌توانند در جهت‌دهی به داستان در هر فصل این سریال مشارکت داشته باشند.

به گزارش همشهری به نقل از سایت کواترتز،  بینندگان «آینه سیاه» به جای اینکه یک‌طرفه به تماشای سریال بپردازند، می‌توانند تعیین کنند که شخصیت اصلی داستان در سکانس بعدی چه کاری را انجام دهد. درواقع «آینه سیاه» دارای فیملنامه‌‌ای غیرخطی است که بینندگان را قادر می‌سازد بخش‌های مختلف فیلمنامه را انتخاب کرده و حتی آنها را درهم‌آمیزند. بینندگان این سریال گزینه‌های متعددی برای این کار در اختیار دارند؛ ازجمله اینکه می‌توانند تصمیم بگیرند در سکانس بعدی یا فصل بعدی چه موزیکی پخش شود یا شخصیت اصلی چه چیزی را برای صبحانه بخورد. گزینه‌های کلیدی‌تری هم البته در اختیار مخاطبان است؛ ازجمله اینکه شخصیت اصلی چه مقام و شغلی داشته باشد. علاوه بر این، بینندگان می‌توانند درباره وضعیت سلامت روحی و روانی شخصیت اصلی سریال تصمیم‌گیری کنند. مخاطبان «آینه سیاه» حتی می‌توانند تصمیم بگیرند که در سکانس یا فصل‌های بعدی چه افرادی از میان شخصیت‌‌های سریال باید کشته شوند یا باید زنده بمانند.

تمام اطلاعات مربوط به گزینه‌های قابل تغییر برای بینندگان توسط کمپانی نتفلیکس در یک پایگاه داده مطمئن ذخیره شده است؛ گزینه‌هایی که با توجه به جنبه‌های تاکتیکی برای مخاطبان درنظر گرفته شده‌اند به بهتر شدن این بازی تلویزیونی کمک خواهند کرد. حتی تصمیمات ساده مخاطبان نظیر اینکه بعد چه موزیکی پخش شود یا شخصیت اصلی چه چیزی را برای صبحانه بخورد یا چند قاشق شکر در قهوه خود بریزد نیز در جهت‌دهی به آینده داستان سریال تأثیر‌گذار خواهد بود.

سریال انگلیسی «آینه سیاه»  نوشته «چارلی بروکر» از نوع سریال‌های گمانه‌زنی علمی ـ تخیلی است که به پیشگویی درباره آینده تکنولوژی‌های امروزی و پیشرفت‌های تکنولوژیک در آینده می‌پردازد. «آینه سیاه » نقدی است بر روابط انسان و تکنولوژی.

درواقع در هر فصل از این سریال بخش‌هایی از زندگی امروزی انسان مورد نقد قرار می‌گیرد و نسبت به عواقب ویرانگر ارتباط بیش از حد انسان‌ها با تکنولوژی در آینده هشدار داده می‌شود. واژه «بندر سناچ» که در ادامه عنوان این فیلم به‌کار رفته از موجودی تخیلی در داستان «از زاویه دید عینک» به نوشته «لوئیز کارول» اقتباس شده است. سری اول سریال «آینه سیاه» و نسخه جدیدتر آن «آینه سیاه بندر سناچ» ازجمله مجموعه‌های تلویزیونی است که در ایران نیز طرفدارانی برای خود پیدا کرده است. با اقتباس از این سریال همچنین فیلمی با عنوان «آینه سیاه بندرسناچ» ساخته شده است.

 

 


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------