همایون اسعدیان از چگونگی تولید و فیلمنامه سریال «لحظه گرگ و میش» می‌گوید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در شب‌های گذشته از تلویزیون سریال «گشت پلیس» به کارگردانی مهرداد خوشبخت پخش می‌شد؛ سریالی پلیسی که توانست مخاطبان خود را جذب کند تا جایی که قرار شده فصل دوم این سریال نیز ساخته شود. ساخت فصل دوم این مجموعه بهانه‌ای شد تا با مهرداد خوشبخت گفت‌وگویی داشته باشیم. از شب گذشته هم سریال «لحظه گرگ‌ومیش» پخش خود را از شبکه سوم آغاز کرده؛ سریالی که سازنده آن همایون اسعدیان است؛ کارگردان سینمایی که سریال قبلی وی توانست مخاطبان زیادی داشته باشد.


پخش سریال لحظه گرگ و میش از شب گذشته آغاز شد؛ سریالی در 50 قسمت که تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را همایون اسعدیان برعهده دارد. این مجموعه تلویزیونی تا پایان سال پخش خود را ادامه می‌دهد و به گفته اسعدیان لحظه گرگ و میش روایت فراز و فرود زندگی خانواده‌‌ای اصیل در طول سه‌دهه و با محوریت زندگی تنها دختر این خانواده است؛ روایتی که از دهه۶۰ آغاز شده، حوادث مختلفی از قبیل جنگ، تحولات اجتماعی و اقتصادی را پشت سر گذاشته و در زمان معاصر پایان می‌پذیرد.

 

این مجموعه تلویزیونی قرار بود 10روز پیش روی آنتن شبکه3 برود اما تأخیری در پخش ایجاد شد که اسعدیان در این‌باره به همشهری می‌گوید: «یکی از دلایل تأخیر در پخش، به لحاظ فنی بوده و بعد هم قرار بود از شنبه پخش شود که با توجه به زمان پخش فوتبال تصمیم بر این شد که اول بهمن، آغاز نمایش سریال باشد». اسعدیان و تیمش هنوز سریال را به‌صورت کامل به پخش سازمان نداده‌اند. این کارگردان می‌گوید: «مونتاژ سریال به پایان رسیده و تنها یک سری از کارهای فنی مانده که مشغول انجام آن هستیم اما مشکلی در پخش هر شب سریال دیده نمی‌شود.»

کارگردان فیلم «بوسیدن روی ماه» درباره پذیرش ساخت سریال عنوان می‌کند: «تقریبا 3سال پیش در شورای بررسی فیلمنامه سیمافیلم بودم که این طرح ارائه داده شد. نکات مثبت و قابل‌توجهی مطرح شد. ابتدا مشاور فیلمنامه شدم و بعد با فیلمنامه پیش رفتم و از کار خوشم آمد. آن زمان پیشنهاد ساخت سریال داده شد و با توجه به ویژگی‌های متن آن را قبول کردم. این سریال دارای اتفاقات زیادی است که در بستر خانوادگی رخ می‌دهد. اینکه وضعیت یک خانواده را در چند دهه نشان دهیم برایم جذاب بود. بعد از آن به همراه مونا انوری‌زاده که طرح و فیلمنامه را ارائه داده بود نزدیک به یک‌سال و نیم روی فیلمنامه کار کردیم و بارها بازنویسی شد. حتی گاهی در طول تصویربرداری نیز فیلمنامه را بازنویسی می‌کردیم».

 

اسعدیان در ادامه به تولید سریال اشاره ‌می‌کند دو اینکه اسفند‌ماه 95 پیش تولید لحظه گرگ و میش آغاز و در مرداد 96 نیز کار تصویربرداری انجام شد و در نهایت مهر‌ماه 97 کار تمام‌شده است. کارگردان فیلم «طلا و مس» در این پروژه تلویزیونی از نابازیگران و بازیگران جوان کمتر دیده‌شده استفاده کرده است. وی درباره انتخاب بازیگران توضیح می‌دهد: «در این سریال بازیگرانی با سن 18تا 20سال نیاز داشتیم و بازیگر شناخته‌شده در این سن خیلی کم است و خودم هم دوست داشتم از بازیگران جدید در سریال استفاده کنم تا تماشاگران سریال با چهره‌های تکراری خسته نشوند. فراخوان بازیگری دادیم و بازیگران را از میان فیلم‌هایی که فرستاده بودند و تست‌هایی که گرفتیم انتخاب کردیم».

این فیلمنامه‌نویس در پاسخ به این سؤال که با توجه به وضعیت مالی سازمان، آیا به مشکلات مالی برخورده‌اید یا خیر؟ توضیح می‌دهد: «این یک درد مشترک است. با توجه به اوضاع مالی‌ای که تلویزیون دارد، مشکلاتی داشتیم اما این به‌معنای اذیت کردن ما نیست بلکه مشکلی است که وجود دارد». کارگردان مجموعه تلویزیونی «راه بی‌پایان» در ادامه به ویژگی‌های قابل تامل سریال اشاره می‌کند: «جامعه ما در سه‌دهه گذشته تغییرات زیادی داشته که این تغییرات در بستر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رخ داده است و به طور حتم همه خانواده‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار داده. این سریال برخلاف دیگر سریال‌ها در هر دهه به مسائل در دل داستانی که وجود دارد، پرداخته است؛ سریالی خانوادگی و عاشقانه‌ای که جنگ را تجربه کرده، دهه70 و تحولات اقتصادی را داشته و دهه80 و مشکلات پیرامونش را چشیده است».

روزنامه همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------