در نوروز کدام فیلم ها را در سینما ببینیم؟



فهرست فیلم های نوروزی اگرچه هنوز رسما اعلام نهایی نشده اما تقریبا مشخص است که فیلم های دوره اول اکران نوروزی، کدام ها هستند و چه برنامه ای دارند.

روزنامه تماشاگران امروز ، فهرست فیلم های نوروزی اگرچه هنوز رسما اعلام نهایی نشده اما تقریبا مشخص است که فیلم های دوره اول اکران نوروزی، کدام ها هستند و چه برنامه ای دارند.

 

در فهرست فیلم های اکران نوروز، سه فیلم با تم طنز، یک ملودرام سیاسی و دو فیلم اجتماعی حضور خواهندداشت. البته پیش بینی می شد «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی و فیلم های بحث برانگیز جشنواره مثل «بدون تاریخ، بدون امضاء» و «تابستان داغ» هم برای اکران نوروز درخواست داشته باشند اما این فیلم ها در فهرست اکران نخست نوروز نیستند و حالا می شود گفت غیر از «خوب، بد، جلف»، تقریبا قطعی شده که قرار است «گشت 2» سعید سهیلی و «سه بیگانه» مهدی مظلومی در فهرست اکران نوروزی هستند.

 

سال قبل در نوروز فیلم «من سالوادور نیستم» منوچهر هادی که از اسفند ماه 94 اکران شده بود به همراه فیلم های «خشم و هیاهو»، «50 کیلوم آلبالو»، «بادیگارد» و «ابد و یک روز» در اکران اول سینماهای تهران قرار داشتند. سیل حضور مردم در سینماها طوری بود که سینماها در طول نوروز تقریبا 24 ساعته شده بودند و رسیدن 4 فیلم در این دوران به رقمی بیش از 10 میلیارد تومان فروش، سالی رویایی را برای سینمای ایران رقم زد. امسال اما قرار است آن تجربه دل انگیز تکرار شود؟ برای این اتفاق شاید بد نباشد مروری بر فیلم های اکران نوروز امسال داشته باشیم.

 

گشت 2

«گشت 2» سعید سهیلی قصه ندارد ولی فیلم طنز است. طنز کلامی و شوخی با همه آدم های سیاسی که زیاد درباره شان شنیده ایم. این فیلم از چهارشنبه سوری اکران می شود و ما به ازایش همان فیلم «50 کیلو آلبالو»ی مانی حقیقی است. «گشت 2» بیشترین تعداد زرشک طلایی را از منتقدان سینمایی گرفته و همه تا توانستند به بازی فرخ نژاد و داستان فیلم و کلا ارکانش تاختند همان طور که «پنجاه کیلو آلبالو» هم اصلا فیلم ساختارمندی نبود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,در نوروز کدام فیلم ها را در سینما ببینیم؟

 

کمی شوخی، رقص و آواز با آرایش غلیظ هنرپیشه ها. فیلمی که داد مراجع تقلید را درآورد و علی جنتی برای اکرانش بهایی سنگین پرداختم. آش «گشت ارشاد 2» اما اینقدری شور نیست. فقط کمی سر به سر چند روحانی برجسته گذاشته و به رییس جمهور فعلی و قبلی و چهره های دیگر سیاسی هم طعنه هایی زده است. فیلم که در بازار فروش احتمالا موفق خواهدبود.

 

خوب، بد، جلف

اولین ساخته پیمان قاسم خانی حالا در سینماهای مختلف روی پرده رفته و افتتاحیه پرفروشی را هم پشت سر گذاشته است. فیلمی که بدون لحاظ کردن فروش شهرستان هایش، با متوسط روزی 100 میلیون تومان آغاز کرده و احتمالا تا عید به رقمی نجومی می رسد. بهروز افخمی درباره این فیلم خیلی هیجان انگیز  حرف می زند و می گوید: «ببین این طوری که من شنیدم در 4 روز اول، در فصلی که فروش سینما در پایین ترین سطح است، میلیاردی شده. این یعنی یک شروع رویایی.»

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,در نوروز کدام فیلم ها را در سینما ببینیم؟

 

نخستین ساخته پیمان در مقام کارگردان، قصه حضور پژمان جمشیدی در سینماست و ماجرای کمدی که حضورش در فیلمی سینمایی ایجاد می کند. کاری که در مقام مقایسه از سوی منتقدان سینمایی، امتیازش خیلی بالاتر از «من سالوادور نیستم» منوچهر هادی بوده است و امید به موفقیتش در گیشه، بسیار است. به خصوص افتتاحیه موفق فیلم در این فصل سرد، امید به موفقیتش در ادامه را بیش از قبل کرده است. 

 

رگ خواب

بازگشت حمید نعمت ا... بعد از ساخته موفق «بی پولی» و کار نه چندان موفق «بوتیک» به سینما، نامش «رگ خواب» است. «رگ خواب» اگرچه از سوی بسیاری از منتقدان سینمایی باید برای کارگردانی کاندیدا می شد اما از نظر قصه و محتوا، خیلی ستایش نشده است. حتی بازی کورش تهامی و دیگر بازیگران فیلم غیر از لیلا حاتمی، با ستایشی رو به رو نبوده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

داستانی که روایتگر بدبختی های یک زن معمولی است که در دل مشکلات، نابود می شود. این فیلم باید در بازار فروش نوروز، نقش «ابد و یک روز» سعید روستایی را بازی کند. کاری بس دشوار و شاید نشدنی. اگرچه یک فروش معمولی را می شود برایش درنظر گرفت اما رسیدن به فروشی بالای ده میلیارد برای این اثر که خیلی گل نکرده و بازار تبلیغات دهان به دهان برایش ایجاد نشده، کفه ترازو را به سوی اکران های سال قبل سنگین می کند و شاید سبب شود میزان فروش 96 سینماها کمتر از سال 95 باشد.

 

سه بیگانه

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,در نوروز کدام فیلم ها را در سینما ببینیم؟

 

سه بیگانه یک کار طنز است که باید خیلی قبل از این اکران می شد. فیلمی که آخرین ساخته مهدی مظلومی قبل از رفتن به شبکه جم است. کار طنزی اجتماعی که هنرپیشه هایش همان چهره های تلویزیونی چون حمید لولایی هستند در این فیلم بود که گریم حمدی لولایی خیلی شباهت به رییس جمهور روحانی دارد. شاید حاشیه های مربوط به کارگردان سبب شود این فیلم در روزهای نخستش کمی اقبالش بالاتر باشد اما اینکه چه سرنوشتی پیدا می کند، خیلی پیش بینی ها درباره آن رویایی و هیجان انگیز نیست.

 

یک روز بخصوص

ساخته جدید همایون اسعدیان، در سینما آزادی اکران می شود. در سینمایی که زیر نظر حوزه هنری خواهدبود. این فیلم در جشنواره فجر هم در بین کارهای موفق نبود و اتفاقا منتقدان زیادی داشت. اینکه چرا به اکران نوروزی خیلی نزدیک است، دلیلش در اسم سازنده و نهاد حمایت کننده است و اینکه آیا قرار است بفروشد؟ خیلی پرسش مهمی نیست!

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,در نوروز کدام فیلم ها را در سینما ببینیم؟

 

با همه این اوصاف شروع اکران ها در حالی که «نهنگ عنبر 2» نتوانسته خود را به اکران نوروز برساند و سرنوشت فیلم «قاتل اهلی» هم برای اکران مشخص نیست، فرصت را در اختیار اسعدیان و فیلم معمولی اش گذاشته است. اگرچه «ویلایی ها» دیگر ساخته موفق سینمای ایران در جشنواره فجر 35 هم اصلا نامزد اکران نوروز نبوده است. 

 

ماجرای نیمروز

مهم ترین فیلم سال 96 را بدون شک «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان  لقب داده اند. فیلمی ستایش شده از سوی منتقدان که ملودرامی سیاسی است. ملودرامی که اگر قرار به ما به ازا انتخاب کردن برایش باشد، می توان با فیلم «بادیگارد» حاتمی کیا مقایسه اش کرد. البته ماجرای نیمروز» در زمان اکران رقیبی ندارد که دوقطبی «بادیگارد»، «ابد و یک روز» برایش ایجاد شود اما خودش به دلیل بازی خوب چند شخصیت اصلی فیلم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,در نوروز کدام فیلم ها را در سینما ببینیم؟

 

ساختار قصه گو و تکنیک ساختش، اینقدر در ماه های گذشته حامی داشته که بتواند جماعتی قابل توجه را به سینماها بکشاند. این فیلم امید اول اکران نوروز سینماهاست و البته محمود رضوی به شدت امید دارد بتواند با آن شکست تجاری «سیانور» را جبران کند. ماجرای فیلم، قصه چند مامور امنیتی است که به دنبال یافتن عوامل ترور گروهک مجاهدین در دهه 60 هستند.

 

چالش تبلیغات ماهواره ای

سال قبل یک محرک بزرگ سبب شده بود تا فیلم ها خیلی بفروشند. آن عامل محرک هم بی شک تبیلیغات ماهواره ای فیلم ها بود. بسیاری از اهالی سینما از منوچهر هادی، کارگردان فیلم «من سالوادور نیستم» تا فرحبخش کارگردان «آب نبات چوبی» و حتی مدیران مختلف سینمایی، بارها در طول سال قبل به نقش اثرگذار شبکه های ماهواره ای در فروش سینمای ایران تاکید داشتند. اتفاقی که اخیرا با سختگیری های قوه قضاییه ممنوع شده است. رخدادی که سبب می شود تا گمانه زنی درباره افت فروش سینماها قوت بگیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------